Toon posts:

XFX 6800 GT overklokken naar ULTRA

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb een nieuw systeem besteld en zo is op tweakers gekeken wat ik er zoal mee kan. het gaat om het volgende systeem:

mobo: ASUS A8N-SLI Deluxe
CPU: Athlon 64 3200+ (2.0 GHz)
geheugen: Kingston HyperX DIMM 1GB ( 2x 512 )
grafisch: XFX 6800 GT
voeding: HEC 475VD-AT/BR 475 Watt

nu las ik over het overklokken van de grafische kaart dat je die schijnbaar makkelijk kunt overklokken naar een ultra versie.

Ik heb verschillende topics door genomen om te kijken of er iets bij stond over hoe je dit kunt doen.
Maar helaas niets gevonden.

Mijn vraag is dan ook kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan doen of toevallig een handleiding of iets dergelijks heeft.
En is het wel verstandig om dit te doen niet dat mijn kaart er naar een week me op houd.

alvast bedankt

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dit kan bijvoorbeeld met Rivatuner .
Je gaat stapje voor stapje de kloksnelheden verhogen en test tussendoor met 3dmark en met games. Zie je geen artifacts, kun je nog hoger, tot je rare beeldvertekeningen ziet.

Verwijderd

Het kan ook met de "coolbits" tweak, gewoon de kloksnelheden stap voor stap opvoeren. Qua pipes en vertex units is de GT hetzelfde als de ultra, qua clocks kom je misschien wel hoger dan ultra stock speeds.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

En toch is dit een vraag die makkelijk met de search is op te lossen :)

In feiten is het namelijk gewoon hetzelfde als elke andere willekeurige videokaart overklokken :)

Vandaar dat deze dicht gaat.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.