Ik probeer de ownership van een directory en alle subdirectories en files te veranderen naar een bepaalde user. Ik doe dit met het XCACLS.vbs script die bij Microsoft te downloaden is.
Wanneer ik het volgende command geef in mijn testomgeving:
Wanneer ik het geheel met het handje probeer (Security properties>Advanced>Ownership>Andere user kiezen, alles subdirectory vinkje aan en OK klikken) werk het wel gewoon goed. Dan kan ik de owner wijzigen naar andere users, weer terug naar Administrator en wederom op een andere testuser zetten. Dit alles zonder foutmelding/problemen/etc.
Ik ben ingelogd onder het Administrator account.
Met Google vind ik de foutmelding regelmatig, maar nergens staat er wat de oorzaak en/of de oplossing kan zijn.
Iemand enig idee?
Wanneer ik het volgende command geef in mijn testomgeving:
krijg ik de volgende foutmelding:xcacls User1 /F /S /T /O TEST\test1
Probeer ik hetzelfde met het account Administrator ipv test1 werkt het wel goed.**************************************************************************
Directory: D:\TEMP\User1
Changing Ownership to "TEST\Test1"
Error: This security ID may not be assigned as the owner of this object. (Msg#543)
File: D:\TEMP\User1\file1.txt
Error: This security ID may not be assigned as the owner of this object. (Msg#543)
File: D:\TEMP\User1\file2.txt
Wanneer ik het geheel met het handje probeer (Security properties>Advanced>Ownership>Andere user kiezen, alles subdirectory vinkje aan en OK klikken) werk het wel gewoon goed. Dan kan ik de owner wijzigen naar andere users, weer terug naar Administrator en wederom op een andere testuser zetten. Dit alles zonder foutmelding/problemen/etc.
Ik ben ingelogd onder het Administrator account.
Met Google vind ik de foutmelding regelmatig, maar nergens staat er wat de oorzaak en/of de oplossing kan zijn.
Iemand enig idee?