[W2K3] Ownership veranderen met XCACLS.vbs

Pagina: 1
Acties:

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09-2025
Ik probeer de ownership van een directory en alle subdirectories en files te veranderen naar een bepaalde user. Ik doe dit met het XCACLS.vbs script die bij Microsoft te downloaden is.

Wanneer ik het volgende command geef in mijn testomgeving:
xcacls User1 /F /S /T /O TEST\test1
krijg ik de volgende foutmelding:
Directory: D:\TEMP\User1
Changing Ownership to "TEST\Test1"
Error: This security ID may not be assigned as the owner of this object. (Msg#543)

File: D:\TEMP\User1\file1.txt
Error: This security ID may not be assigned as the owner of this object. (Msg#543)

File: D:\TEMP\User1\file2.txt
Probeer ik hetzelfde met het account Administrator ipv test1 werkt het wel goed.

Wanneer ik het geheel met het handje probeer (Security properties>Advanced>Ownership>Andere user kiezen, alles subdirectory vinkje aan en OK klikken) werk het wel gewoon goed. Dan kan ik de owner wijzigen naar andere users, weer terug naar Administrator en wederom op een andere testuser zetten. Dit alles zonder foutmelding/problemen/etc.

Ik ben ingelogd onder het Administrator account.

Met Google vind ik de foutmelding regelmatig, maar nergens staat er wat de oorzaak en/of de oplossing kan zijn.

Iemand enig idee?

Verwijderd

ownership nemen is een recht. voeg test\test1 toe aan je policy die ownership nemen toestaat en het werkt wel...

• Nighty
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:33:
ownership nemen is een recht. voeg test\test1 toe aan je policy die ownership nemen toestaat en het werkt wel...
Geprobeerd, maar jammer genoeg werkt dat niet.

Maar ik draai het script toch onder het Administrator account en die heeft dat recht toch. Dan hoeft de afzonderlijke user dat recht toch niet ook nog eens te hebben? Ik kan het namelijk wel als ik het mbv de GUI doe.

Aangezien het gaat over een complete homedirectory folder van alle gebruikers (+800 directories) wil ik het graag scriptmatig doen en niet via de GUI.

Verwijderd

Dan maak je die user admin? :)

Verwijderd

Kun je dit niet beter doen met setowner of met subinacl?
Met xcacls wijzig je volgens mij alleen de rechten niet de ownership.

• Nighty
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:04:
Kun je dit niet beter doen met setowner of met subinacl?
Met xcacls wijzig je volgens mij alleen de rechten niet de ownership.
Met xcacls.vbs kun je wel ownership wijzigen. Of het met de oude .exe versie kan, kan ik mij ff niet herinneren.

Was ondertussen ook al Subinacl tegengekomen. Dit even getest en voila.....geen probleem om de ownership te wijzigen. Iaw dag xcacls.vbs......Hallo subinacl :)
Pagina: 1