Toon posts:

PwrMac -> PC netwerk en internet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds kort een powermac, HEERLIJK!! dual 1.8 g5 om maar ff te patsen, nu stop ik... ;)

Heb 'm via een pc die op internet is aangesloten verbonden met internet, werkt top!!

MAAR:

Via msn kan ik alleen bestanden versturen, niet ontvangen!

Via XFactor kan ik niet connecten met welk netwerk dan ook!

Wat doe ik fout, moet ik iets in de winXP pc instellen dat ie een andere manier van internet delen krijgt?

hoor het graag!

Windows firewall staat uit... Geen norton e.d. aan... Geen ZoneAlarm troep enz..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 13:54 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik zou een NAT probleem vermoeden -> Network Adress Translation, oftewel je PC functioneert als router en moet ook ports gaan forwarden, wanneer deze dat niet doet, doen allerlei applicaties het niet ...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Inderdaad, dit is geen mac probleem maar een windows probleem. Op internet kun je opzoeken welke poorten MSN gebruikt voor het verzenden / ontvangen van bestanden, en die moet je forwarden op je pc. Als dat niet lukt kan dit topic beter naar WOS of zo worden gekicked.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Om dan even uit te sluiten of het probleem bij je Mac ligt: Heb je 'm al eens rechtstreeks aan het internet gehangen en geprobeerd of het dan wel werkt?

Anders ligt het gegarandeerd aan de (beperkte) configuratie van je router.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Misschien ten overvloede maar dit is een typisch portforwarding verhaal. Dit topic hoort dus in het netwerk forum thuis en eigenlijk is het zelfs daarvoor nog te mager... Een beetje zoeken doet wonderen. Use tha search!