[EXCEL] Automatisch rijen invoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Situatie

ik heb 4 kolommen in een werkblad. De eerste 2 worden gevuld uit door informatie die in een database staan. De 3e en de 4e worden door de gebruiker zelf ingevoerd en daarme wordt iets berekend.

Probleem

Als ik bijvoorbeeld kolom 3 en 4 van de eerste 4 rijen heb ingevuld en er komt een record in de database bij tussen rij 2 en 3. Dan blijven de waardes die bij rij 3 horen staan dus die komen nu achter rij 2 te staan waar ze dus niet horen.

Vraag

Is het mogelijk dat er als er een record bij komt dat er automatisch een hele rij bij komt en als een record wordt verwijderd dat dan die rij ook weer word verwijderd als er een record uit de database wordt gehaald. Zodat de gegevens niet door elkaar lopen?

Via de help, internet, excel boek ben ik nog niet op een passende oplossing gekomen

[ Voor 6% gewijzigd door Mavvie op 28-02-2005 13:40 ]

Twitter | Linkedin

Verwijderd

het lijkt me dat je de acties rows(bvb:3).insert en rows(x).delete nodig hebt, had je toch gewoon met de recorder kunnen vinden?

• Mavvie
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:16:
het lijkt me dat je de acties rows(bvb:3).insert en rows(x).delete nodig hebt, had je toch gewoon met de recorder kunnen vinden?
Nou kijk die gegevens vernieuwen uit die database gaat automatisch dus is geen macro

En aangezien ik niet kan zien welke rijen er precies zijn bijgekomen is het niet echt mogelijk om die actie uit te voeren. Of ik moet via een macro de gegevens uit de database weten te vissen? Maar weet niet of dat mogelijk is :X

Twitter | Linkedin

Verwijderd

het probleem dat je voorlegt kan mijns inziens enkel opgelost worden door de databasetoegang te automatiseren. tenzij de gebruiker zelf op voorhand weet welke rijen zullen toegevoegd worden en welke zullen verdwijnen.

• Mavvie
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:48:
het probleem dat je voorlegt kan mijns inziens enkel opgelost worden door de databasetoegang te automatiseren. tenzij de gebruiker zelf op voorhand weet welke rijen zullen toegevoegd worden en welke zullen verdwijnen.
Wat bedoel je met automatiseren van de database toegang? ik heb een sql query gemaakt en deze loost hij in een exel werkblad.

De database komt uit een ander programma. Om precies te zijn bevatten de cellen 1 en 2 een opdracht nr en een opdracht omschrijving. Maar zodra de opdracht is afgerond valt deze buiten de selectie van de query. Dus valt deze er automatisch tussen uit

[ Voor 3% gewijzigd door Mavvie op 28-02-2005 14:52 ]

Twitter | Linkedin

Verwijderd

met ado (of dao). je kan dan eventueel nog de recordset die het resultaat is van je query eerst onderzoeken vooraleer je de gegevens in excel plaatst. dat laat je dan toe de juiste rijen te verwijderen of toe te voegen, en de gegevens in kolom 3 & 4 correct te laten meeschuiven.
Pagina: 1