Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IR] Receiver netjes wegwerken

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-11 21:21

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Als je met Windows MCE gaat experimenteren, hoort daar natuurlijk een afstandbediening bij. Nu heb ik, in plaats van die grote lelijke afstandbediening, een klein compact dingetje weten te regelen.

Probleem daarbij is dat er geen IR receiver bij zat. Nu kun je die gewoon kopen en op je kast leggen, maar dat kan natuurlijk echt niet ;) qua uiterlijk dan. Mijn idee is dus om zo'n ding in een van m'n 3,5" slots netjes weg te werken. Ik gebruik er maar eentje van (card-reader), heb er nog 2 plekjes over en door het gebruik van die card-reader nu ook een stukje aluminium over om gaten in te maken en mee te knutselen.

Ik heb een Lian-Li case die redelijk stealthy is geworden (overal netjes afdekplaatjes etc. voor), en dat idee wil ik graag met die receiver doorzetten. Technisch ben ik niet zo'n held, maar proberen kan altijd ;) Raden jullie me aan om zelf een receiver-zelfbouw-pakketje te halen en te gaan solderen, of is het in dit geval netter/mooier om een bestaande USB-receiver te kopen en die uit elkaar te halen?

Het voordeel van het laatste is iig dat er een goede connector aan zit en dat ik geen risico loop dat ik de boel opvblaas ;) Maar ja, dan moet zoiets natuurlijk wel netjes passen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaastosti op 28-02-2005 13:01 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 15:57

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Post eens wat pic's van je kast, dan kunnen we zien waar je hem het beste kan wegwerken.
Ikzelf heb een kastje met een voorzet, hier zat ook een gaatje voor het floppy ledje.
Na enig sloopwerk heb ik daar de IR reciever in kunnen modden.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het lijkt mij in ieder geval de aangewezen plek om zoiets te knutselen :)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.venema4/images/got/case_small.jpg
Clickable voor origneel (groooot)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Kaastosti schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:59:
Als je met Windows MCE gaat experimenteren, hoort daar natuurlijk een afstandbediening bij. Nu heb ik, in plaats van die grote lelijke afstandbediening, een klein compact dingetje weten te regelen.

Probleem daarbij is dat er geen IR receiver bij zat. Nu kun je die gewoon kopen en op je kast leggen, maar dat kan natuurlijk echt niet ;) qua uiterlijk dan. Mijn idee is dus om zo'n ding in een van m'n 3,5" slots netjes weg te werken. Ik gebruik er maar eentje van (card-reader), heb er nog 2 plekjes over en door het gebruik van die card-reader nu ook een stukje aluminium over om gaten in te maken en mee te knutselen.

Ik heb een Lian-Li case die redelijk stealthy is geworden (overal netjes afdekplaatjes etc. voor), en dat idee wil ik graag met die receiver doorzetten. Technisch ben ik niet zo'n held, maar proberen kan altijd ;) Raden jullie me aan om zelf een receiver-zelfbouw-pakketje te halen en te gaan solderen, of is het in dit geval netter/mooier om een bestaande USB-receiver te kopen en die uit elkaar te halen?

Het voordeel van het laatste is iig dat er een goede connector aan zit en dat ik geen risico loop dat ik de boel opvblaas ;) Maar ja, dan moet zoiets natuurlijk wel netjes passen.
Ik zou geen ( dure ) usb reciever gaan kopen. Even in de search kijken, er is ergens een topic over een seriele IR ontvanger. Dat schemaatje bestaat uit 3 onderdelen en is dus erg makkelijk in elkaar te zetten, en een stuk goedkoper.

[CM] Flightcase Mod

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ja ok, maar dan moet ik dus een aansluiting naar buiten halen, om die vervolgens in een seriele poort te duwen... da's echt not-done imho. Een dergelijk topic heb ik ook gezien, en op google zijn er ook een boel voorbeelden van hoe je zoiets zelf kunt bouwen.

Het gaat me er wel om dat ik 't netjes kan wegwerken en bestigen, en dat de aansluiting binnen de kast blijft :)

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

kabeltje naar buiten via een pci-bracket naar seriele poort geen optie ?

en anders kan je altijd nog die receiver aan de binnenkant solderen op je moederbord, ben je alleen wel je garantie kwijt....

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58
dit staat even los van het onderwerp maar je moederbord heeft meestal ook nog wel een header (is aansluiting) waar je nog een losse seriele poort op kan plaatsen, die losse poortjes kun je meestal wel krijgen bij de lokale pc handelaar, zo kun je dus alles in je kast houden

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ah kijk dat zou wel mooi zijn... nou je't zegt, volgens mij zat er zelfs een aparte seriele poort bij, die intern aan te sluiten is :) (Asus A8N-SLI Deluxe)... is even het zoeken waard. Ik heb een lichte voorkeur voor USB, maar als die dingen alleen maar compleet en duur te verkrijgen zijn is de keuze natuurlijk snel gemaakt :)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-11 16:55
ik heb hem gewoon in mijn dat frontje voor je floppy-drive gedaan. mijne is dan maar 1x1cm en je zou hem zelfs nog kleiner kunnen maken.

ik weet niet hoe jou receiver eruit ziet maar ik heb hem zelf gemaakt met een XX1738 die is dus 1x1cm , als je hier de randen vanaf schuurt kun je hem nog kleiner maken en hem bijv. in je aan/uit knop wegwerken...

• Gnuitenjong
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

shure-fan schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:01:
dit staat even los van het onderwerp maar je moederbord heeft meestal ook nog wel een header (is aansluiting) waar je nog een losse seriele poort op kan plaatsen, die losse poortjes kun je meestal wel krijgen bij de lokale pc handelaar, zo kun je dus alles in je kast houden
Ja, dat bedoelde ik, zo komt dat bij mij ook ;)

[CM] Flightcase Mod

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Is er geen mogelijkheid om het aan de binnenkant netjes aan te sluiten, en wil je je garantie niet kwijt raken van je mobo, koop dat een PCI USB kaart, en soldeer de boel netjes om. Zo kun je gewoon interne USB poorten maken! Vereist wel wat kennis...

Voor de rest, een mooiere plaatjs om de receiver weg te werken, is achter de gaatjes van je voorpaneel. Hoef je niet te zagen / boren / stealthen!

Zomaar een ingeving hoor :)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Zo kun je gewoon interne USB poorten maken!
De gemiddelde USB2.0 controller die je tegenwoordig koopt heeft ook wel 1 of 2 interne poortjes... tenminste, degene die ik gezien heb wel :) Dat zal dus iig het probleem niet zijn.
achter de gaatjes van je voorpaneel
Daar heb ik ook aan gedacht, alleen moet er voor zover ik weet een rechte lijn zitten tussen je verzender en je ontvanger bij IR. Als ik 'm dan ergens achter zo'n gaatje plaats, ben ik bang dat ik ook recht voor m'n kast moet zitten om het signaal goed over te krijgen :)

Maar als ik het zo lees is de netste en makkelijkste oplossing (met behoud van garantie) dus om zo'n ding op USB aan te schaffen en die open te slopen. Het gaat me niet om de centjes, het moet gewoon goed zijn, niet dat ik over twee weken weer sta te prutten omdat dat ding niet goed werkt, verschuif of whatever :P

[ Voor 24% gewijzigd door Kaastosti op 28-02-2005 18:16 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Als je een interne seriele header hebt (veel nieuwe mobo's hebben dat om ruimte op het paneeltje aan de achterkant te besparen) kan je het gewoon daaraan gooien...

Das gewoon een 2x5 pinnetjesblokje, pinnen zijn hetzelfde als van een normale db9 seriele poort.

Je fetched gewoon een oud seriele bracket voor bijna niks en sloopt daar de connector af en soldeer je ir ontvanger erop, dan alleen nog een leuke plek op je voorpaneel zoeken en 'm daar plaatsen...

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Bij mij ie zit achter het front:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/jansenklomp14/pcklein.jpg

Aan de rechterkant naast de 80mm ledfan...net onder het centurion logo... als je goed kijkt zie je hem...

ik denk dat het die lian li ook wel mogelijk is achter dat gaatjes front...

Het berijk is bij mij nog steeds een meter a 5 tot 8...

(op mijn a7n8x-e deluxe zat ook een internal serial bracket :))

[ Voor 9% gewijzigd door Henning op 28-02-2005 20:40 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Okee dus het is in ieder geval de moeite waard om eerst zelf eens te gaan knutselen.
ik heb hem zelf gemaakt met een XX1738
Is er een site met informatie waar ik me verder kan verdiepen in IR mogelijkheden? Zoals wat ik allemaal moet hebben, welke eigenschappen het heeft etc.?

Pagina: 1