[HTML/JavaScript] document naam eruit en frames maken

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik ben bezig om een meer universele script te maken die naam van je document pakt en in frameset zet en die dan laadt samen met gevonden documentnaam. Zodat men gewoon kan copypasten op elke pagina.

Ik heb wat gegevens kunnen pakken via document.location en document.domain.
Char lengte kan bepaald worden met document.domain.length, maar raar genoeg NIET met document.location.length. Die geeft geen waarde terug.

Verder is bepaling of frames goed zijn geladen al gevonden:
Met deze code:
if (parent.frames.length==0) {}

Of deze:
if (window==top) {}

Iedereen kent de grote probleem wel: zoekmachines pakt een pagina binnen je site met frames en zo krijgt de bezoeker een onvolledige site voor de neus dat raar en onhandig in elkaar zit.

Ik heb al een script gevonden dat het probleem fixt. Maar die script laadt wel hele site in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script type="text/javascript">
<!--
if (parent.frames.length==0)
    {
    document.location.href='http://jouw.domain.naam/';
    }
//-->
</script>

Ik ben vele scripts tegengekomen maar ze bevallen me niet zo goed. Aantal scripts zijn beetje raar in elkaar gezet.
Ik wil dat de huidige pagina blijft staan, en dat er frames omheen worden geladen.
Dat wordt gedaan via externe frame bestand of via document.write() met daarin frameset code.

Tot nu toe is het me niet gelukt om bestandsnaam van pagina zelf op te vragen.
Wel weet ik dat het zal lukken als ik PHP erbij haal. Die kan de bestandsnaam uit document.location wel filteren en vervolgens een nieuwe frameset van maakt met gevonden bestandsnaam.
Nu wil ik eerst uitzoeken of het lukt zonder PHP hulp, dus voor normale .html extensie.

Je mag me hierbij helpen als je wilt.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 21:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Javascript en HTML hoort nog steeds in Webdesign & Graphics; volgende keer verplaats ik hem niet meer :)

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
gorgi_19 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:51:
Javascript en HTML hoort nog steeds in Webdesign & Graphics; volgende keer verplaats ik hem niet meer :)

>> Webdesign & Graphics
Maak dan een extra tekst aan in FAQ van Webscritping&Programming welke daar horen en welke HIER horen.
Ik heb FAQ daar even gekeken en zie niks bijzonders en aangezien ik dacht dat jscript beetje programmeerwerk is... laat ik daar maar plaatsen.

Dus, jullie FAQs zijn te klein. De verschillen tussen beide subforums zijn soms zo klein (ja, javascript kan zelfs diep gaan dat het eerder bij webscripting hoort) en ze voor sommigen mensen overlappen ze dus deels.
Probeer dus duidelijk aan te geven in FAQs bovenaan, dan is het minder verwarrend. :)

-----
edit : ik heb ze gevonden, maar dat is wel dieper graven in FAQ |:( Geen wonder dat ze niet meteen op te vallen zijn.) Misschien kun je voor luie klikkers even op eerste FAQ pagina neerzetten bovenaan :) Dat lijkt me beter.

En nu ontopic.

[ Voor 14% gewijzigd door MrDummy op 28-02-2005 13:04 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

het location object is precies dat: een object en geen string. Het is trouwens ook officieel een property van het window object. location als property van het document object is deprecated.
Als je een string wilt hebben zal je expliciet de href property moeten uitvragen:
JavaScript:
1
2
var string = window.location.href;
var length = string.length;

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 28-02-2005 15:36 ]

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Overigens:

Webdesign & Graphics
Het forum voor webdesign, (D)HTML, Javascript, graphics, 3D-rendering, Flash en alles wat ermee te maken heeft.

Programming & Webscripting
Het programmeer en webscripting forum bij uitstek voor echte applicaties, PHP, MySQL, ASP, etc. Allemaal hele koele dingen, maar niet altijd even makkelijk. Als je er zelf niet meer uitkomt: hier zitten de experts.

Het staat dus al in de forumomschrijving als je die tenminste niet hebt uitgezet in je voorkeuren...

Intentionally left blank

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ah, bedankt voor duidelijkheid.

Zal morgen even verder aan breien :)
Pagina: 1