Toon posts:

[javascript/css] simpel script om DIV te tonen of te verberg

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit ergens gevonden:

in HEAD:

<script language="javascript">
function ShowHide(id, visibility) {
obj = document.getElementsByTagName("div");
obj[id].style.visibility = visibility;
}
</script>

en dan in CSS:

#layerDiv {
visibility:hidden;
width:400px;
height: auto;
}

en om de div aan te roepen:

<a href=" java script:ShowHide('layerDiv','visible'
)">Open or close</a>
<div id="layerDiv">
hier je blaat
</div>

Maar het blijkt niet te lukken... Doe ik iets verkeerd?

Thx,
Ken

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:27:
Maar het blijkt niet te lukken... Doe ik iets verkeerd?
Jep!
Je fout is dat je Copy en paste doet van een website waar je een scriptje vindt en er dan van uit gaat dat het zomaar werkt :P

Je zou je kunnen verdiepen in het script, kijken wat er fout gaat, een foutmelding kunnen nalopen, het scriptje kunnen debuggen... enz. En dan terugkomen hier als je er niet uit komt.

Je tweede fout is je aanname dat wij het wel even voor je gaan debuggen. Verder vermeld je geen bron (en aan dit stukje alleen hebben we niet veel vrees ik).

[ Voor 77% gewijzigd door RobIII op 28-02-2005 12:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
lol, laat maar, een slordigheid van de maker blijkbaar, hij had spaties in de <a href=" java script:ShowHide('layerDiv','visible' laten staan...

Maar... Hoe kan ik het configureren dat de divs ook terug te sluiten zijn met dezelfde knop?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:29:
lol, laat maar, een slordigheid van de maker blijkbaar, hij had spaties in de <a href=" java script:ShowHide('layerDiv','visible' laten staan...

Maar... Hoe kan ik het configureren dat de divs ook terug te sluiten zijn met dezelfde knop?
En da's je derde fout dan meteen: We gaan geen code voor je schrijven, en voorkauwen hebben we hier ook een hekel aan. Wat dacht je van zelf eens proberen hoe ver je komt? En als je er niet uit komt hier een gerichte vraag stellen WAT er dan niet lukt?

Hint: verander 'visible' eens in 'hidden'?

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 28-02-2005 12:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:29:
ik betwijfel of het een slordigheid is van de auteur. Het kan ook een vernuftig foefje zijn om copy-pasters aan te zetten tot denken :+

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

RobIII schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:28:
[...]

Jep!
Je fout is dat je Copy en paste doet van een website waar je een scriptje vindt en er dan van uit gaat dat het zomaar werkt :P
Daarnaast hoort Javascript en CSS en andere clientside zaken in Webdesign & Graphics en niet in Programming & Webscripting.
Support voor code die je niet zelf hebt geschreven kan je ook aan de maker van de code gaan vragen. Daarnaast mis ik je eigen inzet. Wat heb je zelf al geprobreerd? Wat lukte daar niet mee.

Anyway, vanwege bovenstaande zaken die ik dit topic op slot.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.