Speedtouch 580: hoge dempingsfactor?

Pagina: 1
Acties:

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Omdat ik mijn netwerk wil uitbreiden met een draadloze laptop, heb ik vorige week even een Speedtouch 580 in gebruik gehad.
Maar even, omdat deze niet werkte zoals ik had gehoopt.
Ik heb ADSL via ISDN en met mijn Speedtouch 510 v4 trainde deze correct op 3200/768, de snelheden van mijn abo.
Echter met de nieuwe 580 trainde het modem steeds rond de 3200/600.
Ik heb het modem dan ook terug gebracht, maar nu ben ik toch benieuwd of er meer mensen deze ervaringen hebben met dit modem?
Te meer daar de helpdesk van Alcatel repte over een wellicht hogere demping van de 580.

Efin, meder door deze ervaring en het lezen van diverse topics hier, ben ik een beetje afgestapt van de alles-in-1 oplossing.
Immers als er weer een upgrade komt of ADSL2 etc. dan zit ik wellicht met een alles-in-1 oplossing die dan weer vervangen moet worden, omdat deze de snelheden of het protocol niet aankan.
Terwijl ik bij een los modem en apart AP/Router in elk geval het draadloze deel kan hergebruiken, en ik alleen een nieuw modem hoef aan te schaffen.
Bovendien ben je wat vrijer mbt. de plaatsing van het AP/Router in huis.
Voor deze oplossing heb ik via via een Speedtouch 110g PC-Card in handen gekregen.
Nu kan ik hierbij de Speedtouch 180 nemen, ook van Alcatel maar dat is alleen een AP.
Het lijkt me handiger met oog op evt. toekomstig gebruik om dan een AP/Router in 1 te nemen, aangezien die meestal even duur zijn en dan het Router gedeelte uit te schakelen en 'm alleen als AP te gaan gebruiken.
Echter, nu weet ik dus niet of alle AP/Routers wel met dit kaartje overweg kunnen.
Ik lees soms dat vanwege de 802.11g standaard er geen probleem mag zijn, soms lees ik weer van problemen tussen verschillende merken.
Zou gewoon elk 802.11g AP/Router moeten gaan werken met dit kaartje?

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:53
Volgens mij is de speedtouch 580 ADSL2 compatibel als ik het me zo kan herinneren.

Maar op mijn werk heb ik eigenlijk nooit klachten over de Speedtouch 580, maar als je een accesspoint koopt die 802.11g is zal et netwerk in gebruik met die speedtouch 110 terugschakelen naar 802.11b snelheden. Vor de rest zal het wel gaan werken.

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Speedtouch 110g is ook geschikt voor 802.11g.
Er is misschien ook een versie voor 802.11b?

Op de lage training na, werkte het modem perfect.
Bij de 580 staat wel dat ie max up 832 heeft.
Ik weet niet wat de ADSL2 up snelheden zijn?
En wie weet heb je dan eerst een firmware upgrade van je modem nodig natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door tweaden op 28-02-2005 13:31 ]