Powermoderatie op: "Hoeveel tijd breng jij door op T.net?"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:43
Hey,

't viel me vandaag op dat er een powermoderatie is uitgevoerd op één van mijn reacties in de thread "Hoeveel tijd breng jij dagelijks door op Tweakers.net?".
Beoordelingen: , +1, +1: Grappig, +1: Inzichtvol, +1: Behulpzaam, -1: Overgewaardeerd, 0,64: Behulpzaam, -3,64: Off-topic, Som: 0 / 7x

Kan iemand me hier een reden voor geven? De reactie is toch geen troll of flamebait? En de medetweakers vonden het allemaal wel inzichtvol, behulpzaam,... De powermoderatie zegt wel off-topic, maar daar ben ik (net zoals anderen die mijn reactie hebben gemod) het niet mee eens. De tijd die je doorbrengt op T.net hangt voor een groot deel af van de nieuwswaarde die er wordt gebracht. Dus ik vind mijn bericht nuttiger dan die honderden andere berichten die zeggen "Ik besteed x minuten op T.net, vroeger besteedde ik y minuten en morgen zal ik wegens een vakantie waarschijnlijk maar z minuten op T.net besteden."

En zelfs als dit bericht off-topic zou zijn. Sinds wanneer wordt dit afgehandeld door powermoderaties? Horen de mede-tweakers dat niet af te rekenen met een -1 off-topic?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb die reactie naar beneden gehaald omdat je reactie op een veel te hoge score stond. Nu mag je wel reageren op een reactie die aangeeft dat hij niet meer zo vaak de frontpage bezoekt omdat het nieuws te laat wordt geserveerd, maar de insteek van de door jou gegeven reply is helemaal anders. Jij borduurt verder op het insturen van het nieuws wat indirect te maken heeft met de opmerking dat het nieuws te laat wordt gebracht en daardoor niet meer zoveel tijd spendeert op Tweakers.net.

Een reactie is na 48 uur niet meer te modereren, alleen een PowerMod kan een reactie ten alle tijden de score en tag veranderen. Je reply is inderdaad geen troll of flamebait, maar in mijn ogen is die off-topic wegens bovengenoemde redenen. Gezien dat de reacties betrekking hebben op een poll is het aangeven van je keuze voldoende om een +1 eindscore te krijgen. Als je echter een andere (behulpzame) insteek hebt dan waar de thread voor bedoeld is, dan kan je een andere eindscore verwachten. In dit geval heb ik gekozen voor de off-topic-tag aangezien deze technisch gezien de lading dekt ten opzichte van de andere reacties. De behulpzaam-tag was ook een optie geweest, maar gezien de insteek van je reactie is dat off-topic geworden.

Dit soort topics horen eigelijk thuis in Tweakers.net Moddereter Forum :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

nou ik vind het zeker niet of topic en zelfs handig dat iemand zo iets post als een tip voor andere

ik moet zeggen dat een post naar beneden halen om deze reden niet erg slim is
zo iets als je zelf in de voet schieten want een hoop mensen hier op tweakers weeten niet dat je ook nieuws aan kan brengen

en meschien niet 100% ontopic maar toch zeker wel 50% gezien de tip hij geeft op de voorgande post

p.s. 1 moet ook zegen dat ik moderatie als deze gewoonweg dom vind iemand die het beste voor heeft met tweakers zo de mond te snoeren, daar maak je vrienden mee !

p.s. 2 ik ben het trouwens niet eens met dries vind het wel degelijk soms lang duuren voor dat een post geplaats word
2 dagen om een test artikel te kontroleeren van een test site die redelijk vaak gequote word vind ik erg lang

[ Voor 18% gewijzigd door player-x op 01-03-2005 08:28 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
p.s. 1 moet ook zegen dat ik moderatie als deze gewoonweg dom vind iemand die het beste voor heeft met tweakers zo de mond te snoeren, daar maak je vrienden mee !
Dat hebben de meesten die reageren wel. Als er zou gemodereerd zou worden, zou alles naar +4 moeten.

Verder: als je een +3 of +4 (ik weet niet waar de reactie op stond) een goede score voor die reactie vind raad ik je aan eens een TMF of moderatie-faq door te lezen. Het is gewoon een offtopic reactie, mensen weten echt wel waar de nieuwssubmit zit. Op mij komt de reactie een beetje over alsof je er daadwerkelijk een +2 voor wil hebben, hij lijkt geforceerd iets anders dan andere reactie te willen zeggen. Aangezien hij nu op 0 staat, mag er van mij wel een PM naar +1 bij, maar hoger echt niet. Die meerwaarde heeft de reactie simpelweg niet in mijn ogen.

[ Voor 51% gewijzigd door G33rt op 01-03-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:43
@player-x: Fijn te lezen dat er nog mensen zijn met mijn mening. :)

@G33rt: Ik denk echt niet dat de meerderheid weet waar de nieuwssubmit staat. Hij zit iets te goed verstopt als je het mij vraagt. Als iedereen hiervan op de hoogte zou zijn, zou ik toch geen + 3.64 behulpzaam krijgen? Zou ik ook +x behulpzaam krijgen als ik zou posten "GoT vind je op http://gathering.tweakers.net". Dat adres kent wel iedereen, ja. :)
Op mij komt de reactie een beetje over alsof je er daadwerkelijk een +2 voor wil hebben, hij lijkt geforceerd iets anders dan andere reactie te willen zeggen
Wat nou?
Als je hetzelfde zegt als alle andere posters krijg je een -1 dubbelpost. Als je nieuwe (nuttige) informatie aanbrengt, word je ervan beschuldigd dat je reacties plaatst om positieve mods te krijgen?

Ik blijf bij mijn mening dat deze reactie meer on-topic (en dus een hogere waardering verdient) dan de 200 reacties in de trend van "Ik besteed x minuten op T.net, vroeger besteedde ik y minuten en morgen zal ik wegens een vakantie waarschijnlijk maar z minuten op T.net besteden.". Ik open mijn reactie ook met "De nieuwswaarde van Tweakers.net is maar zo goed als de leden die het nieuws aanbrengen.". Toch duidelijk on-topic? Hoe beter de nieuwswaarde, hoe meer tijd bezoekers op T.net doorbrengen? En dan vermeld ik nog even hoe men zelf nieuws moet aanbrengen?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zomaar een wild idee, maar is dit geen spam voor je eigen site... op je eigen site NB?

En hij stond op +4, dan verwacht een beetje mod niets anders dan een duik de diepte in. IMHO is 'ie een +1 waard, maar zoals bekend maak het verschil van 1 punt me niet echt druk. Hij is straf op 0 gezet, eerlijk waar. Maar het kan net zogoed verdedigd worden als dat 'ie een +1 zou verdienen.
De tragiek is dat 'ie op +4 stond, had 'ie op +3 gestaan was 'negeren' een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

als een hoop mensen vinden dat iets informatief is dan vind ik niet dat een power mod hem zo maar even naar 0 of -1 een kan zetten
hier kan ik in de verste verte de logica niet van in zien
als een van de power mods denkt dat hij veel te hoog staat (waar ik persoonlijk geen probleem mee heb) dan kan hij hem op +1 zetten
denk dat dries daar ook niet zo een groot probleem mee zou hebben
maar om een goed bedoelde reactie zo te torpederen daar stel ik toch echt mijn vraagtekens bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
als een hoop mensen vinden dat iets informatief is dan vind ik niet dat een power mod hem zo maar even naar 0 of -1 een kan zetten
Sorry hoor, maar ik zie de logische gevolgtrekking niet. Je moest eens weten hoe scheef een draadje over softwarepatenten kan staan. Mag de PM daar ook niet ingrijpen omdat de massa anders bepaald heeft? Dan had 3,5 jaar geleden het idee al in de prullenbak gemikt kunnen worden, had de LM nooit bedacht hoeven worden en was er nu waarschijnlijk geen goed lopend reactiesysteem meer. Mensen die op +3 of +4 kijken willen alleen de echt goede reacties zien, en er lopen een boel mismodders rond. Ook is het mogelijk met 5 moderaties iets op +4 te zetten. Zijn dat dan veel mensen en mag de PM daar ook in ingrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

je hoort mij niet zeggen dat er niet in gegrepen mag woorden
en als een powermod iets te hoog vind staan om dat de poster puur voor de hoge plus punten gaat
wat ik zeg is dat als iets op +3 of +4 staat hij best naar +1 mag worden gezet
maar om iets, zekker als het posetief bedoeld word naar 0 te zettten vind ik te ver gaan
want 75% van de bezoekers lezen op nivau +1
en iemand schijft een post om gelezen te worden toch
anders krijgt iemand het gevoel dat hij voor de kat zijn *** schijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52
Als de powermods de lat altijd zo hoog zouden leggen dan kan 90% van de reacties wel naar 0. Nivo 1 is juist bedoelt voor posts zonder buitengewone waarde, maar die ook weinig kwaad kunnen; vandaar dat je daar 'standaard' op leest.

Wat mij betreft is dit gewoon een miskleun van de moderator geweest. Geeft niets, dat zijn ook maar mensen tenslotte, maar om er dan een heel verhaal aan vast te knopen om de fout goed te praten vind ik nogal kleinzielig. Vergeleken met gangbare reacties en moderaties op de frontpage is die post gewoon minstens +1 waard, of meer (want informatief) als het linkje naar de nieuwssubmit nog niet genoemd was.

edit:
Hmz, ik had niet gezien dat dit topic al twee dagen oud is. Laat de verdere discussie dus maar zitten; die is toch wat achterhaald. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Soultaker op 05-03-2005 01:13 ]

Pagina: 1