Sitecom WL-105 accepteert geen 11b verbinding

Pagina: 1
Acties:

• rschalie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-12-2024
Mijn Sitecom WL-105 802.11g wireless AP is mixed ingesteld. Hij zou dan zowel 11b als 11g connecties moeten accepteren. Ik heb nu echter al met drie verschillende 11b apparaten geprobeerd om een verbinding te krijgen zonder succes :'( . Met andere 11b netwerken lukt het met die apparaten wèl om een verbinding te leggen, en met 11g apparaten lukt de verbinding wèl met mijn AP. Ik verdenk er daarom mijn WL-105 AP van geen 11b verbindingen te accepteren. De laatste firmwareversie is geladen en ik gebruik WEP.
Verder werkt bij mij de MAC-adres filtering ook niet. Als ik deze aanzet accepteert hij geen enkele verbinding, ook niet van de opgegeven MAC-adressen.

Heeft iemand anders ook deze problemen (en nog liever: ook de oplossing), of zal ik op zoek moeten naar een nieuw AP? :?

b.v.d.

Rik

Verwijderd

Ik zou Sitecom even aan gaan schrijven met name voor die macfiltering. Probeer anders eens WEP eruit te gooien en te kijken wat die B-devices dan gaan doen. Misschien dat het hem daarin zit :)

• rschalie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-12-2024
Tja, als de oplossing is om WEP uit te zetten dan gaat er toch echt een ander AP komen, want dat is voor mij toch wel redelijk essentieel.

Verwijderd

rschalie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:54:
Tja, als de oplossing is om WEP uit te zetten dan gaat er toch echt een ander AP komen, want dat is voor mij toch wel redelijk essentieel.
Dit heet problemen uitsluiten, zoeken in welke hoek het zit :)

Sowieso is WEP gewoon brak, als je serieus wil beveiligen, dan moet je WPA gebruiken.