Toon posts:

HD vervangen in Dual G4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik denk dat ik met een voor mij vrij lastig idee zit, en een voor jullie interesant probleem.
Ik heb een dual g4 processor Mac staan. Ik kan echter alleen geen nieuwe versie van os installeren, de hardeschijf is namelijk een beetje kapot. :'(

Ik heb een nieuwe HD gekocht, maar die is dus standaard pc geformatteerd. Om OS te installeren moet eerst de mac hem zien. Om dit te doen moet hij Mac geformatteerd zijn. Om dat te doen moet ik mac OS kunnen komen (met norton utilities kan ik hem omzetten) Ik denk dat jullie het probleem al zien...hoe krijg ik in godsnaam macos er op?

greetz Ro

Verwijderd

Nee, een nieuwe harddisk is standaard helemaal NIET geformatteerd. Als je wilt dat hij hem ziet, zul je hem (mits P-ATA) goed moeten jumperen en aansluiten, mits S-ATA: aansluiten, en partitioneren.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Start je compu met een installatie cd, en start Disk Utitlity vanuit de installer.

Hiermee kan je de boel formatteren en partitioneren.

:Y)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
ow dus ik kan elke HD kopen die ik wil? S-ATA voor mijn mac nietwaar? en dan vanuit disk utility bij de installatie cd moet ik hem kunnen initialiseren?

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
controleer je handleiding dan wel de aansluitingen op je oude hardeschijf om erachter te komen wat voor aansluiting het heeft.

Ik weet niet of een Dual G4 mac machine al standaard S-ATA heeft.........

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nee, heeft 'ie niet. Dan zou je eerst een S-ATA controller moeten aanschaffen. Sinds de G5 wordt S-ATA ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
S-ATA ATA
Ik las dat ie tot 100 gig ondersteund, dat beperkt mijn keuze in harddisks enorm :D

Ik koop een ATA Harddisk.
Reboot mijn comp met de instalcd
Run Diskutility
en dan moet ik vrolijk kunnen installeren...

hope is works

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 19:05
welkom op GoT, een beetje zoeken was ruim voldoende geweest voor jouw vraag..

Modbreak:Zet dan een topicreport.

[ Voor 25% gewijzigd door chem op 28-02-2005 16:11 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vaak wordt groter ook nog wel ondersteund hoor, maar daar heb ik geen practische ervaring mee.

Het gaat iig wel lukken met de diskutility, succes :)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Pas nog een 120 Gb HD in een G4 400 agp gezet en geen enkel probleem.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1