Toon posts:

[XP] Loginscript niet geladen bij login over vpn/wifi*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het inloggen via wifi op xp.

situatie is alsvolgt:

Ik gebruik een laptop van de zaak waarbij ik ophet werk via de interne netwerkkaart inlog op het domein.
wanneer ik thuis (vpn) wil inloggen via mijn wifi client, krijg ik het login script niet.
als ik eenmaal ingelogd ben dan duurt het een paar tellen, en ik heb via wifi mijn vpn naar de zaak.

er wordt ingelogt met cached credentials. volgens mij ligt dit aan het feit dat mij wifi netwerk kaart nog geen connectie heeft met mij accesspoint op het moment dat ik inlog. Ik draai windows xp sp2 op een toshiba laptop met een centrino processor.

heeft iemand hier een oplossing voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 11:21 ]

Verwijderd

erm, verbinden met utp en je wifi verbinding instellen :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Loginscripts werden toch in sommige gevallen niet gedraaid als je cached inlogde? is vast wel wat over te vinden :)

Verder als je een tijdje wacht en dan pas die verbinding probeert te maken?

Lichte titelfix: inloggen windows xp met wifi > [XP] Loginscript niet geladen bij login over vpn/wifi*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Gebruik je het bijgeleverde programma van Intel?
Deze zet de verbinding pas op nadat je ingelogd bent.
Je zou kunnen proberen om met WZC verbinding te maken met je thuisnetwerk omdat deze werkt voordat je ingelogd bent.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als het om Intel Proset software gaat, is het mogelijk om Pre-Logon Connect mee te installeren. Hierbij wordt, voordat er kan worden ingelogd, gezorgd dat de wireless connectie up-and-running is. Dit is doorgaans bedoeld voor bedrijven die wireless gebruik ondersteunen.
Standaard wordt dit niet meegeinstalleerd, dus start de setup van de software opnieuw, en kies voor een aangepaste installatie. Dan is de optie te kiezen.
Verder kun je ervoor kiezen de locatie van het logonscript eens in een snelkoppeling of batchbestand 'mee te nemen', dat zal dan iets zijn als "\\servernaam\netlogon\logonscript.bat", en dat gewoon te runnen als je de VPN toegang hebt opgebouwd.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sorry voor het schoppen van dit oude topic, maar het sluit hier naadloos bij aan. Ik heb dan wel geen Toshiba laptop, maar een Dell. Inderdaad die Intel software meegeleverd, maar de optie 'Pre-logon connect' is bij mij niet aan te vinken, aangezien de installatie meteen begint wanneer ik die setup aanclick...

Mijn vraag dus: weet iemand hoe dit te repareren is?

[ Voor 11% gewijzigd door Helsie op 29-11-2005 09:37 . Reden: Vraag toegevoegd :P ]

Pagina: 1