[XP] Computer hangt willekeurig *

Pagina: 1
Acties:

• koenevers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04-2021
Beste mensen,

Met onderstaande configuratie heb ik sinds vorige week een probleem waar ik geen raad mee weet. Telkens als ik met name filmpjes wil bekijken, maar ook soms gewoon bij het minimaliseren of starten van een programma hangt mijn systeem gewoon. De muis kan ik niet meer bewegen en het beeld blijft hangen. De enige oplossing is de reset knop.

Ik heb me gister de hele dag suf zitten zoeken op dit forum, maar ook bij microsoft op de site. Eerst vermoedde ik dat het codes waren. Heb vervolgens systeemherstel uitgevoerd en de instellingen van een maand terug geladen, echter hierna hetzelfde probleem. Wie kan mij helpen?

Configuratie:
- Pentium 4 3,4 ghz
- 1024 mb intern geheugen
- Windows XP SP 2
- Hauppauge TV GO kaart
- Maxtor 250 gyg SATA harddisk
- XFX 6800 GT Geforce 4 videokaart

Voor de hauppauge kaart gebruik ik het programma DScaler. Dit heb ik gister, na de systeemherstel, als enig programma geinstalleerd. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben? De 'chrashes' gebeuren ook als het programma niet draait overigens.

Bedankt voor jullie reacties,

Koen Evers

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens bij je eventviewer voor eventuele fouten.
Test je Geheugen eens met memtest, en draai ook eens een virusscan.
Deinstalleer al je drivers, en installeer ze 1 voor 1 opnieuw. Misschien dat paar drivers met elkaar in botsing zijn :)

//laat: Gebruik eens speedfan / mbm5 voor de warmte van bepaalde onderdelen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 28-02-2005 11:16 ]

Wauw, een sig!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-04 19:31
Hangt het? Willekeurig aan een touwtje? </flauw>

Probeer eens een aantal anti-spyware programma's te draaien. Kijk ook eens of je processor niet te warm is. Controleer of je de juiste drivers geinstalleerd hebt. Voor (de) benodigde Windows-updates uit. Installeer eens nieuwe codecs :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titeledit per het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif WOS Policy

De Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen ken je? Zo niet: lees het even door. Zie verder de tips in de replies hierboven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)