Pc slaat vast met 6600 GT

Pagina: 1
Acties:

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Steeds als ik WoW speel slaat mijn pc vast.. en reset hij hem spontaan.. als ik gewoon werk is er niets aan de hand...hij komt zonder foutmelding!

Specs:
Qtec voeding 530 W
Mobo Asus blabla deluxe met AGP 8 ondersteuning
1024 MB geheugen

PS: met mijn gefore mx 400 64 mB liep het spel gewoon wel... en toen had ik er een 300 W voeding in hangen

Wat kan ik doen :S

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:56

Outerspace

Admin General Chat
Heb je de drivers goed geinstalleerd :?
Heb je al je eventviewer geraadpleegt :?

Als WoW gebruik maakt van een log, check die even :)

[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 28-02-2005 11:13 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Welke 6600 GT / specs / overclockt / drivers etc etc?

Verwijderd

Wat voor CPU? Wat voor moederbord? Moderne presscott of Athlon64? Levert die voeding wel minimaal 18A op de 12V lijn? Q-Tec is nooit zó....

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 09:58
Zoals cabal al zegt zijn QTec voedingen meestal niet lekker als je een highend systeem hebt. Ik denk dan ook dat je het in die richting moet zoeken. Mijn ervaring is dat je beter een goede 420-450 watt voeding kan hebben dan een 500 qtec. Probeer eens een voeding te lenen van iemand en dan kijken of ie stabiel is.

En natuurlijk als je kaart/cpu overgeclockt is weer even terugzetten naar standaard.

Suc6

• altec
Even mijn specs aanvullen:

XFX Geforce 6600 GT
Drivers opnieuw geinstalled (na de oude weggegooid te hebben)

qtec voeding heeft 20 A op 12V +
Mobo =Asus A7NBX-E +
2800+ AMD

Hoe kan ik de video anders testen.. misschien wordt die te warm of zo.. ik weet niet waar ik dat kan testen :s

[ Voor 22% gewijzigd door altec op 28-02-2005 11:53 ]

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
altec schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:52:
Even mijn specs aanvullen:

XFX Geforce 6600 GT
Drivers opnieuw geinstalled (na de oude weggegooid te hebben)

qtec voeding heeft 20 A op 12V +
Mobo =Asus A7NBX-E +
2800+ AMD

Hoe kan ik de video anders testen.. misschien wordt die te warm of zo.. ik weet niet waar ik dat kan testen :s
Je kan je videokaart temps aflezen bij:
Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> en dan bij een tabblad van nvidia :)
Je kan MBM 5 gebruiken voor je mobo en cpu : http://mbm.livewiredev.com

Wauw, een sig!

• altec
Temp is 55 C even als processor 55 C en case temp 31 C

Zal het dan toch aan de voeding liggen??????

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:21
ik heb t probleem ook, het hoeft niet eens de voeding te zijn geloof ik. Ik heb ook vastlopers bij games enzo, (bfv, 3dmark enzo). Met blue screens van nv4_disp.dll
Als ik geheugen op 166 ipv 200 laat lopen doet hij het wel goed, mn geheugen is niet goed ofzo.
Heb er nog geen oplossing voor.

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
altec schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:15:
Temp is 55 C even als processor 55 C en case temp 31 C

Zal het dan toch aan de voeding liggen??????
Als je ook even je videokaart temps gaat bekijken en post , kunnen we wat misschien wat meer vertellen :) Aan de temps van je mobo + proc ligt het niet :)

Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Ergens onder het Nvidia tabblad :)
ik weet niet precies waar, ik heb geen nvidia kaart :)

Draait bijvoorbeeld de fan van je videokaart wel. Als hij niet draait dan word hij heel heet :)

Wauw, een sig!

• altec
outerspace schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:18:
[...]

Als je ook even je videokaart temps gaat bekijken en post , kunnen we wat misschien wat meer vertellen :) Aan de temps van je mobo + proc ligt het niet :)

Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Ergens onder het Nvidia tabblad :)
ik weet niet precies waar, ik heb geen nvidia kaart :)

Draait bijvoorbeeld de fan van je videokaart wel. Als hij niet draait dan word hij heel heet :)
Die staan er toch? waar zouden er anders die eerste temp vandaan moeten komen? mijn cd-rom speler?

• altec
3ddie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:18:
ik heb t probleem ook, het hoeft niet eens de voeding te zijn geloof ik. Ik heb ook vastlopers bij games enzo, (bfv, 3dmark enzo). Met blue screens van nv4_disp.dll
Als ik geheugen op 166 ipv 200 laat lopen doet hij het wel goed, mn geheugen is niet goed ofzo.
Heb er nog geen oplossing voor.
Even een aanvulling op 3ddie

Ik heb twinmos geheugen.. dus geen brak merk ofzo...

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
altec schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:22:
[...]

Die staan er toch? waar zouden er anders die eerste temp vandaan moeten komen? mijn cd-rom speler?
Die eerste temp zou van je mobo kunnen zijn als je MBM 5 gebruikt :)
Die geeft alleen je mobo + cpu + case aan, en niet je videokaart :)
ik hoop dat je de volgende keer normaler reageert ;)

Wat staat er eigenlijk bij je eventviewer ( start -> uitvoeren -> eventvwr ) :?

Wauw, een sig!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
merk heeft er niks mee te maken.

elk merk kan een brak geheugensteentje gebruiken/installeren. het kan kapot gaan door onjuiste behandeling (statische electriticeit). Daar doet een naam HELEMAAL NIKS aan.

Tenzij TwinMos natuurlijk statisch ongevoelige geheugenchips gebruikt... dan zijn het helden.

Afijn: draai eens memtest86?

Hoe staan je voltages ingesteld vaar je CPU, je geheugen, heb je een overklok staan? Hoe staan je AGP snelheden ingesteld (zie je BIOS).
Hmm, wat nog meer..

Wat voor software heb je allemaal in de achtergrond draaien? Geen spyware/virussen? (vertrouw niet blind op wat Spybot, Ad-Aware en consorten je vertellen)

Zet ergens in je XP dingest af dat hij bij een fout moet rebooten en noteer dan je BSOD melding en ga daar mee naar je favoriete searchengine om te zoeken naar lotgevallen / oplossingen

(simpel weg foutcode invoeren als opdracht regel wil helpen, zet er anders nog wat extra keywords bij, afijn, een goede search string levert meer op dan een "HELP" ;) )

Verwijderd

heb hier ook twinmos geheugen, 2x512 dualkitje maar zegt niks

draait hier op een Asus A7N8X Deluxe revisie 1.04
zowel in dualchannel als op 200MHz krijg ik bsod's, in single channel nergens last van op 166MHz

probeer eens om 1 reepje te gebruiken, of zet je mem is in singlechannel en op 166MHz, denk dat dan je problemen verholpen zullen zijn, anders kan je ook nog je mem voltages verhogen

zoek maar eens naar Twinmos geheugen hier op got lopen genoeg topics over

• altec
outerspace schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:27:
[...]

Die eerste temp zou van je mobo kunnen zijn als je MBM 5 gebruikt :)
Die geeft alleen je mobo + cpu + case aan, en niet je videokaart :)
ik hoop dat je de volgende keer normaler reageert ;)

Wat staat er eigenlijk bij je eventviewer ( start -> uitvoeren -> eventvwr ) :?
was niet de boedoeling dat het bot over zou komen sorry ;)

Eventlogger:

Ik zie 1 gele uitroep teken Die melding was een paar bootst geleden

Windows heeft het register van gebruiker !!!Userhiero!!! opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp

En Ik zie er een paar keer dit instaan:

Onder kopje Bron: ESENT

wuaueng.dll (2496) SUS20ClientDataStore: De database-engine heeft de herstelstappen uitgevoerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

wuaueng.dll (2496) SUS20ClientDataStore: De database-engine is begonnen met het opnieuw afspelen van logboekbestand C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\DataStore\Logs\edb.log.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

wuaueng.dll (2496) SUS20ClientDataStore: De database-engine voert herstelstappen uit.

• altec
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:31:
heb hier ook twinmos geheugen, 2x512 dualkitje maar zegt niks

draait hier op een Asus A7N8X Deluxe revisie 1.04
zowel in dualchannel als op 200MHz krijg ik bsod's, in single channel nergens last van op 166MHz

probeer eens om 1 reepje te gebruiken, of zet je mem is in singlechannel en op 166MHz, denk dat dan je problemen verholpen zullen zijn, anders kan je ook nog je mem voltages verhogen

zoek maar eens naar Twinmos geheugen hier op got lopen genoeg topics over
Heb ook 2 X 512 ik zal het eens gaan proberen :) misschien dat het lukt

• altec
Update.. 1 reepje geheugen nu.,. en hij slaat vast met een melding.. das beter dan niets he :P

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/earneuros/images/1.JPG

• Sap
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 08:06

Sap

There is not enough space so..

Hoi!

Heb je al geprobeerd om te achterhalen wat voor foutmelding hij geeft bij de BSOD? Als hij automatisch restart kan je het volgende doen [?!mocht je het niet weten?!]
---Configuratie systeem en dan Systeem. Daar klik je op het tab-blad Advanced, vervolgens ga je naar Startup and Recovery[settings] en onder System-Failure vink je automatic restart uit!-----

Verder heb je al geprobeerd om je videokaart eens onder te klokken? Voltage AGP-slot verhogen? Heb je het ook met andere 3D-applicaties?

sap

Owww je geheugen is het probleem zo te zien! Vergeet het bovenstaande maar....

[ Voor 8% gewijzigd door Sap op 28-02-2005 13:08 ]

MSI-KT600-delta** Rx850xt core@555 mem@621** xp2800+@2466MHz[watercooled-innovatek]** 2x512 MDT pc3200[@425MHz]** 400WattZalman** Industrial-Radiator+Eheim1048+12mm tubes**

• altec
sapientiea schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:07:
Hoi!

Heb je al geprobeerd om te achterhalen wat voor foutmelding hij geeft bij de BSOD? Als hij automatisch restart kan je het volgende doen [?!mocht je het niet weten?!]
---Configuratie systeem en dan Systeem. Daar klik je op het tab-blad Advanced, vervolgens ga je naar Startup and Recovery[settings] en onder System-Failure vink je automatic restart uit!-----

Verder heb je al geprobeerd om je videokaart eens onder te klokken? Voltage AGP-slot verhogen? Heb je het ook met andere 3D-applicaties?

sap

Owww je geheugen is het probleem zo te zien! Vergeet het bovenstaande maar....
Hoe kan ik mijn kaart onderklokken?
Ik denk toch dat het nu wat met mijn geheugen is als ik het zo bekiijk.. wel raar dat ik er dan geen last van had met min oude kaart

Die auto restart staat al uit.. maar hij gaat gewoon uit (het scherm zeg maar) zegt NIET frequency out of raneg of zo...

Verwijderd

run memtest dan ff.

ik denk dat je voeding niet een stabiele spannning kan leveren(stressed), en of je vga of je cpu wordt daar de dupe van en valt uit.

• Sap

Sap

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:12:
run memtest dan ff.

ik denk dat je voeding niet een stabiele spannning kan leveren(stressed), en of je vga of je cpu wordt daar de dupe van en valt uit.
Yup een testje met memtest moet denk wel uitsluitsel geven. En als je geheugen goed is dan kunnen we idd het probleem bij de powersupply/ videokaart gaan zoeken.

MSI-KT600-delta** Rx850xt core@555 mem@621** xp2800+@2466MHz[watercooled-innovatek]** 2x512 MDT pc3200[@425MHz]** 400WattZalman** Industrial-Radiator+Eheim1048+12mm tubes**

• altec
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:12:
run memtest dan ff.

Mem test gedaan 0 errors

Verwijderd

zoals ik ook al zei:
kijk dus of je ergens je spanningen kan meten van je voeding

• altec
heb een enermax voeding gehaald.. eens kijken wat dat uithaalt

nog steeds dezelfde problemen.. ik kan wel wat langer spelen btw.. zeg maar 10 sec ipv 3 sec nu

[ Voor 45% gewijzigd door altec op 28-02-2005 15:27 ]

• altec
iemand???? ik ben vanmiddag weg.. dus vandaar binnen 24 uur

• Sap

Sap

Ok het is dus niet je intern geheugen.

Je videokaart:

--Wat zijn je Bios instelling m.b.t. de videokaart [agp8x enz]
--Probeer eens je kaart eens onder te klokken?
--Kan het zijn dat je geheugen van je videokaart te heet word? Zet je zijkant van je kast open en zet er een ventilator op.

Verwijderd

Dit lijkt erg veel op het probleem dat ik heb met mijn 6600 GT PCI-E.
Alleen, bij mij reset de computer niet, maar blijft hij gewoon hangen. Merkbare sympthomen zijn: Geluid stopt en beeld gaat op standby. Kan niks meer, moet de computer resetten.

Bij mij lijkt het alleen op te treden als ik 3D games in full screen mode draai. Vooral bij Warcraft3 is het erg snel gebeurd.

Info over mijn systeem is te vinden in deze topic:
Probleem met 6600 GT PCI-e bij FullScreen

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Probeer eens Write Combining UIT te zetten > Right-click on your Desktop > Properties > Settings > Advanced > Troubleshoot

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Lijkt klein beetje te helpen. Computer hangt daarna pas na 20 minuten.

Nog steeds geen oplossing dus, de grafische kaart is vast defect.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 04:33
hoeveel casefans heb je?

Verwijderd

Computer wordt niet te warm. Nadat de computer hangt heb ik direct in de bios gekeken. De CPU temperatuur was 40 graden en de moederbord 37.
De temperatuur van de grafische kaart komt niet boven de 70 graden.

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:56:
Computer wordt niet te warm. Nadat de computer hangt heb ik direct in de bios gekeken. De CPU temperatuur was 40 graden en de moederbord 37.
De temperatuur van de grafische kaart komt niet boven de 70 graden.
Mijn GT is 55 graden in idle mode en komt zelden boven de 68 tijdens games. (cpu 37 graden)
is die 70 van jou in idle of stressed mode? Ik moet wel zeggen dat ik ook wat rare dingen krijg na een tijdje gespeeld te hebben, artifacts enzo, terwijl hij dus ook niet warm wordt. Zelf verdenk ik de drivers t meest. ik heb zelf een 400 Watt Antec voeding, dus dat lijkt mij t probleem ook niet hier.

[ Voor 23% gewijzigd door dadj op 01-03-2005 15:16 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• altec
Dat heb ik dus ook.. maar ik ga vandaag als alles mee zit mijn kaart ruilen voor een Leadtek versie

tenzij er vandaag nog een oplossing is voor mijn probleem..ik ga mijn kaart niet onder klokken.. alles in mijn systeem kan dat ding aan.. heb zelfs een voeding van 105 euro aangeschaft te zot voor woorden natuurlijk!!! nooit meer een XFX dan maar denk ik'
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:46:
Dit lijkt erg veel op het probleem dat ik heb met mijn 6600 GT PCI-E.
Alleen, bij mij reset de computer niet, maar blijft hij gewoon hangen. Merkbare sympthomen zijn: Geluid stopt en beeld gaat op standby. Kan niks meer, moet de computer resetten.

Bij mij lijkt het alleen op te treden als ik 3D games in full screen mode draai. Vooral bij Warcraft3 is het erg snel gebeurd.

Info over mijn systeem is te vinden in deze topic:
Probleem met 6600 GT PCI-e bij FullScreen

• altec
dadj schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:13:
[...]

Mijn GT is 55 graden in idle mode en komt zelden boven de 68 tijdens games. (cpu 37 graden)
is die 70 van jou in idle of stressed mode? Ik moet wel zeggen dat ik ook wat rare dingen krijg na een tijdje gespeeld te hebben, artifacts enzo, terwijl hij dus ook niet warm wordt. Zelf verdenk ik de drivers t meest. ik heb zelf een 400 Watt Antec voeding, dus dat lijkt mij t probleem ook niet hier.
op de doos staat minstens een 450W voeding...

• 3ddie
altec schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 09:00:
Dat heb ik dus ook.. maar ik ga vandaag als alles mee zit mijn kaart ruilen voor een Leadtek versie

tenzij er vandaag nog een oplossing is voor mijn probleem..ik ga mijn kaart niet onder klokken.. alles in mijn systeem kan dat ding aan.. heb zelfs een voeding van 105 euro aangeschaft te zot voor woorden natuurlijk!!! nooit meer een XFX dan maar denk ik'

[...]
Als die leadtek wel werkt ga ik mn kaart ook maar ruilen, ik heb precies dezelfde problemen ermee
ik dacht dat mn geheugen niet goed was maar dat blijkt ook niet zo te zijn (na 14 uur memtest).

Verwijderd

Mijn probleem is dat als ik een game wil spelen zoals farcry of halo gaat de pc vast zitten beeld word zwart en geluid loopt vast bij mohaa doet i dat niet, Ik heb alles al geprobeerd zoals alle drivers daar ligt het ligt niet aan, windows opnieuw geinstalleerd met service pack 1 en 2 en een warmte probleem is het ook niet, aan videokaart ligt het ook niet heb nu net een nieuwe gekocht(XFX 6600gt 128) bij de vorige (ati radeon 9800pro 128)deed i dat ook alleen niet zo snel als ik nu in een game kom gaat hij vrijwel gelijk vastlopen. Specs zijn:

Behuizing Std Midi ATX 300W(standaard 300watt koeler)
DDRAM 512Mb PC3200 400MHz
HDD 120Gb 7200rpm 8Mb cache
Gigabyte MB K8VT800 AMD64
AMD Athlon64 3000+ sock 754
Nu een XFX 6600gt 128 eerst ati radeon 9800pro

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 16:40
Ik had een XFX 6800LE, had ook hetzelfde probleem. Ik heb later een Zalman 400W-ABS voeding gehaald en het probleem ging niet weg. Het is dus een probleem met die kaart zelf.

Heb hem teruggebracht en mijn geld teruggekregen O-) , ik heb nu een Asus V9999 GT (6800GT) besteld met 128MB DDR geheugen voor 316 euro bij perfect systems.
XFX SUCKS GEWOON :r , voor mij NOOIT meer XFX |:(

Verwijderd

Altec, heb je de leadtek nu?? zoja, doet die het???

• altec
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 00:12:
Altec, heb je de leadtek nu?? zoja, doet die het???
paradigit is een geweldige winkel!!!
Kreeg mijn XFX 6600 GT omgeruild zonder bijbetaling voor een leadteak 6800 GT LE omdat de 6600 van 10 euro duurder er niet was.. en deze meteen 30 euro duurder was :P

De jongen vond het zo zielig dat ik niet kon WoW-en....
Dus daarom mocht ik hem meenemen.. deze kaart is super.. wel wat groot dus moest mijn kast wel enigzins ombouwen :S

Verder werkt de kaart PREFECT!

Verwijderd

ik had eerst dus een ati 9800pro toen ging i ook steeds vastlope nu heb ik een XFX6600gt nu doet i het veel sneller als ik net in de game kom zal toch ergens aan moeten ligge?:(

• Sap

Sap

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 09:36:
ik had eerst dus een ati 9800pro toen ging i ook steeds vastlope nu heb ik een XFX6600gt nu doet i het veel sneller als ik net in de game kom zal toch ergens aan moeten ligge?:(
Kan het misschien je voeding zijn?
En ik begrijp niet helemaal je verhaal; Je zegt dus dat bij Farcry en Halo hij vast loopt en bij MohAA niet?

Wat zegt je event viewer over eventuele fout meldingen en reboot je pc ook spontaan?

Verwijderd

ja farcry en halo(direct3d games) lopen bijna direct vast als ik in de game kom en mohaa(opengl) doet het gewoon en loopt niet vast en als de pc vast loopt krijg ik zwart beeld en geluid blijft steken en krijg geen foutmelding en hij gaat ook niet rebooten zit dus gewoon helemaal vast

• Sap

Sap

Heb je je directX wel eens getest?

Maar heb toch het vermoeden dat het je powersupply is aangezien hij het bij de R9800 ook deed alleen niet zo snel!

Dus ook geen foutmeldingen in de Eventviewer? [ga naar run: eventvwr.exe]

[ Voor 21% gewijzigd door Sap op 03-03-2005 11:01 ]

• altec
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:49:
ja farcry en halo(direct3d games) lopen bijna direct vast als ik in de game kom en mohaa(opengl) doet het gewoon en loopt niet vast en als de pc vast loopt krijg ik zwart beeld en geluid blijft steken en krijg geen foutmelding en hij gaat ook niet rebooten zit dus gewoon helemaal vast
Ruil je kaart gewoon in voor een leadtek.. ik had precies hetzeflde.. en het schijnt VEEEEL vaker met die XFX voor te komen..

ok bij de 6800 als er fel licht in de game is

• Sap

Sap

altec schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:01:
[...]

Ruil je kaart gewoon in voor een leadtek.. ik had precies hetzeflde.. en het schijnt VEEEEL vaker met die XFX voor te komen..

ok bij de 6800 als er fel licht in de game is
Ja maar hij had ook last met de R9800!

• altec
sapientiea schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:07:
[...]

Ja maar hij had ook last met de R9800!
schiet mij maar lek.. niet gezien sorryr!

Verwijderd

allemaal heel wazig ik lees er best veel over zulke problemen hier bij tweakers

• Sap

Sap

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:31:
allemaal heel wazig ik lees er best veel over zulke problemen hier bij tweakers
En het zal ook wazig blijven als we er niks aan doen! ;)

Dus...Wat staat er in de eventviewer?
Kan je van iemand een andere "betere" voeding lenen? [kan je hem zelf in mekaar zetten?]
Heb je benchmark programma zoals 3dmark* of sisoftsandra etc. ?

[ Voor 3% gewijzigd door Sap op 03-03-2005 13:20 ]

Verwijderd

heb nu een 400watt Huntkey alleen ik heb het probleem nog steeds:(

Verwijderd

ik de event viewer staat 2 logs bij toepassingen als de pc is vastgelope. Als ik dan de pc restart en daar kijk staat er 2.

wuauclt (1604) De database-engine is gestopt.

wuaueng.dll (1604) SUS20ClientDataStore: De database-engine heeft een nieuwe sessie (0) stopgezet.

deze 2 heel maf lol

Verwijderd

o nee das voor de auto update voor windows lol mijn fout

• Sap

Sap

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:54:
heb nu een 400watt Huntkey alleen ik heb het probleem nog steeds:(
Dus je had het probleem bij de R9800 en bij 6600GT voeding maakt dus niet uit! Je hebt windows opnieuw geinstalleerd. Lijkt er dus op dat je videokaart niet het probleem is, maar om dit uit te sluiten kan je proberen om je geheugen en processor van je videokaart een klein beetje onder te klokken en kijken of het dan beter gaat!

-Probeer de Omega drivers eens [http://www.omegadrivers.net/nvidia/win2k_xp.php]
-Hmmm je geheugen misschien? Heb je alles op auto staan? Is het voltage goed?
-Heb je de nieuwste via chipset drivers?
-Processor? voltage goed? gooi anders het voltage een stapje omhoog [pas wel op je temperatuur!!!!!] bv. van 1.650V naar 1.775V.

sap

Verwijderd

ik heb ook al geprobeerd een ander geheugen in te doen mar hij doet nog steeds hetzelfde

Verwijderd

Aantal antwoorden op gestelde vragen:

In mijn eventviewer is niets te vinden. Alleen iets over de registry, omdat ik de computer moest resetten.

Mijn 6600GT kaart is in idle toestand 50 graden.

Ik ga het ding morgen omruilen voor een andere 6600GT. Zal wel niets helpen. De PCI-E versie van de 6600GT zal wel gewoon niet deugen.
Alleen... wat zou ik anders voor kaart moeten nemen?
Ik heb mijn PC bij Norrod gekocht, en die heeft alleen de volgende PCI-E kaarten:

VGA ATI X600 Pro 256Mb (PCI-Express) € 149,00
Asus ATI 300 SE T 128Mb (PCI-Express) € 62,50
Asus ATI 600 XT TD 128Mb (PCI-Express) € 147,50
Asus ATI 600 PRO TD 128Mb (PCI-Express) € 99,00

VGA GeForce 6200 128Mb (PCI-Express) € 95,00
VGA GeForce 6600 256Mb (PCI-Express) € 129,00
VGA GeForce 6600GT 128Mb (PCI-Express) € 199,00
HP Nvidia Quadro FX1400 PCI-E € 724,50

Niet veel keus he?

• 3ddie
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:14:
Ik ga het ding morgen omruilen voor een andere 6600GT. Zal wel niets helpen. De PCI-E versie van de 6600GT zal wel gewoon niet deugen.
Volgens mij deugen gewoon veel 6600GT's niet ik heb de agp versie en ook problemen.

Verwijderd

Nou, ik heb in iedergeval de Radeon Saphire X850 XT besteld voor 430 euro. Dus dan vraag ik mijn geld wel terug voor die 6600 GT. Is toch idioot dat juist waar zo'n kaart voor is, dat ie het daar op begeeft.

Vraagje, doet zo'n X850 het op een 400W voeding of moet ik er een 2e voeding instoppen?

Verwijderd

Heb die 6600GT omgeruild voor een andere 6600GT. De nieuwe (ahum, alsof die andere niet nieuw was) wordt gemiddeld 10 graden minder warm.
Ik kom nu met warcraft3 niet boven de 61 graden (met kast dicht). En de computer hangt ook niet meer.

Verwijderd

en opengl games kunne jullie die wel playe? want ik kan die zonder probleme playe

Verwijderd

Ik krijg ook een nv4_disp error. Was normaal niets aan de hand. Heb al andere versies van Nvidia geprobeerd.. Ik krijg het alleen bij bepaalde games, soms reboot mn pc zomaar, en soms zoals nu heb ik geluk dat ik nog wel door kan werken op 640 * 480. Kan geen 3d apps draaien maar kan dus nog wel net wat opslaan mocht dat nodig zijn ;) Heb eigenlijk verder nooit echt last van nvidia drivers gehad, kan het misschien liggen dat een spel zoals Asherons Call 2 bepaalde drivers niet ondersteund? Of BFME ( battle for middleearth)

• XL79
  • Laatst online: 18-07 08:49
Ik heb hetzelfde probleem met mijn ASUS 6600 GT en een AMD Athlon 64-3500. Gigabyte nForce4 moederbord. Alleen kan ik jullie vertellen dat ik in hetzelfde systeem eerste een oude PCI kaart had. (Ik wilde eerst wachten op een ASUS 850XT PE maar dat is een ander verhaal)

Die oude PCI kaart was een MX420 ofzo... maar na het spelen van ET (Enemy Territory) deed ie het ook wel eens.. geugen prob?

Ik heb Crucial, twee repen van 512MB non ECC...

Maf hoor. Ik wil sowieso nog een reinstall van alles doen maar als ie het nog blijft doen heb ik een probleem.. :(

• XL79
  • Laatst online: 18-07 08:49
nou.. heb net een tip op de site gelezen om je RESET na een error uit te zetten. Heb UT2003 ff gespeeld. Daarna een BSOD met de melding:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

met het geheugen adres STOP:0x0000000A en er nog wat achter.

Iemand die hier iets van weet?

(ben net ff Windows XP en 2000 BSOD guide etc aan het lezen)

Extra info: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;314063

[ Voor 26% gewijzigd door XL79 op 21-03-2005 22:40 ]

Pagina: 1