[MCE 2005] Crash na testen geluid*

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:53

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Sinds gisteren ben ik ook eens aan het proberen geslagen met Windows MCE. Installatie ging voorspoedig, alle nodige software geinstalleerd en de XP-kant van het OS draait prima.

Toen kwam het configureren van het MCE-gedeelte, wat een heel stuk gewoon goed ging. Nu kom ik echter bij de speakers, waar dat ding steevast terugcrashed naar de desktop nadat ik op de 'Test' knop heb gedrukt.

Ik heb quadraphonic speakers, dus eigenlijk een beetje een wanabe 5.1 set ;) Het maakt echter niet uit of ik opgeef dat ik 2 speakers heb of dat het een 5.1 setje is, de crash is niet omheen te komen. Het systeem draait verder wel door, alleen het MCE gebeuren stopt er mee.

Alle apparaten zijn goed geinstalleerd, er zijn geen errors in het overzicht en het werkt ook gewoon goed. Geen idee waar dit aan zou kunnen liggen...

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met een crash? Krijg je een BSOD ? :)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Nee, geen BSOD... Ik start het MCE gedeelte, doorga de hele installatieprocedure, en als ik bij het geluid op TEST klik dan sopt het MCE en zit ik terug in 'standaard'-XP.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

speakers zijn domme dingen, maakt geen flikker uit wat voor speaker je hebt. Wat voor geluidskaart, en wat voor systeem praten we over?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Asus A8N-SLI Deluxe
Amd A64 3500+
1Gb Kingston HyperX CL2
Club3D Ge-Force 6600GT
2x 200Gb Maxtor in RAID-0 (sinds gister, ik trots ;), eerste RAID dingetje)
En nog wat niet ter zake doende meuk: NEC3520, Samsung DVD, card-readertje etc... de standaard zooi zeg maar.

De on-board geluidskaart van dit ding is zo'n AC'97 dingetje, die gebruik ik dan ook. De speakers (wat er dus eigenlijk niet toe doet) is een golden-oldie Creative FPS1000 :)

Verwijderd

Heb je al andere drivers geprobeert te downloaden? Het is voor zover ik weet een Realtek ALC850 die d'r op die Asus A8N serie zit.

http://www.realtek.com.tw <-- hier staan zat drivers voor je onboard sound.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Maar m' n onboard sound werkt... althans, ik zit nu naar muziek te luisteren :) Zou het echt zoveel uitmaken welke driver je daarvoor pakt? Maar goed, het is het proberen waard iig :P

Verwijderd

Ja, dat kan veel uitmaken. Ik noem: bugfixes, MCE certificatie, geupdate directshow filters, en wie weet is de geluidskwaliteit zelfs beter :D.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Nope, maakt helaas niets uit. Ik vind het maar eng hoor, die onboard sound dingen... in m'n vorige systeem een simpele Live! 1024, nooit problemen gehad. Maar ja, dit bord heeft maar 3 PCI sloten en om daar nou meteen een geluidskaart in te proppen terwijl er eentje onboard zit vind ik dan ook wel weer een beetje zonde :)

Verwijderd

Ik heb na een her-install van het systeem afgelopen weekend EXACT hetzelfde probleem. Dat terwijl er aan drivers niets veranderd is (zelfde drivers geïnstalleerd). Op zich werkt alles wat betreft muziek e.d. alleen kan ik in MCE de speakers niet testen. In de eventviewer zie je er ook een melding van terug. Iets met /AUXSOURCE. Exact weet ik 'm zo niet, maar zal 'm vanavond even opzoeken...

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Eventviewer? Waar? :P Dan kan ik misschien zelf wat vinden

Verwijderd

Start -> Run -> eventvwr
Staat geloof ik onder het application-log
Pagina: 1