Toon posts:

[OfficeXP] Sectiescheiding = Foute afdruk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beschrijving probleem:
We hebben hier op het werk een probleem met word documenten die bestaan uit meerdere secties, die tussentijds de paginaoriëntatie wordt gewijzigd.
Het gebeurt geheel random, de ene keer krijgen we hem bij afdrukvoorbeeld al fout te zien. De andere keer is het afdrukvoorbeeld in orde en dan print hij hem fout af. Het kan ook zijn dat hij hem gewoon wil afdrukken zonder dat er ergens problemen optreden.

Als hij hem fout afdrukt en we herstarten Word (alt+f4 en dan opnieuw openen), dan print hij hem de ene keer wel goed en de andere keer niet. Het heeft dus niets te maken met de waarden die we ingeven, of de acties die we uitvoeren binnen het document (scrollen voordat je afdruk, of juist niet, en meer rare dingen geprobleerd).

Het probleem is de afgelopen week al vaker teruggekomen, van totaal verschillende gebruikers, die ook weer met allemaal andere bestanden werken. Het enige wat het zelfde is bij het probleem (is zover ik weet) de paginaoriëntatie.

Wat hebben we al gedaan:
• Document aangemaakt op basis van 3 secties (staand, liggend, staand).
• Normal.dot verwijderd (aangepaste versie binnen bedrijf), dus het Word origineel.
• Testje met Word 2003, die werkt zover we weten wel goed.

Welke softwareconfiguratie hebben we?
Wij draaien overal Windows XP SP1 icm Office XP Std en een aangepaste normal.dot die via een GPO + documentpaden gekozen word. De exacte versies van de software zijn:

• Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
• Microsoft Word 2002 (10.6612.6626) SP3

Voorbeeldjes:

Hier is een pagina zoals wij die ingeven binnen word.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
  staande pagina begin
  staande pagina
  ........ etc
  staande pagina
  staande pagina einde

%% paginaoriëntatie aanpassen %%

liggende pagina begin
  liggende pagina
  ....... etc
  liggende pagina
  liggende pagina einde

staande pagina begin
  staande pagina
  ........ etc
  staande pagina
  staande pagina einde

En dit komt er dan uit de printer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
  staande pagina begin
  staande pagina
  ........ etc
  staande pagina
  staande pagina einde

liggende pagina begin
  liggende pagina
  ....... etc
  liggende pagina
  liggende pagina einde

staande pagina begin
  staande pagina

En dan zie je dat we opeens een stuk missen. Volgends ons komt het dus alleen voor als we de paginaoriëntatie aanpassen.

Hier heb ik ook een voorbeeldje van het worddocument wat een probleem geeft:
http://baracuda.homeip.net/klant/k2/rare_pagina.doc

De vraag:
Is dit een bug binnen Office XP? Of doen wij aan onze kant iets fout? Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

In WinXP+Off2003 krijg ik het met een paar keer proberen inderdaad niet voor elkaar. Ik heb dit wisselen vaak gedaan in Off2k en Off2k3, maar nooit een probleem mee gehad. OffXP ken ik helaas (voor jou dan :+ ) niet.

Bekende bug: niet voor mij. Missend stuk: is dat alleen op print of ook in het document? Als alleen op print: probeer een andere printer en andere printerdrivers (bijv. PCL ipv PS of andersom) voor het geval het daar verkeerd gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:48:
In WinXP+Off2003 krijg ik het met een paar keer proberen inderdaad niet voor elkaar. Ik heb dit wisselen vaak gedaan in Off2k en Off2k3, maar nooit een probleem mee gehad. OffXP ken ik helaas (voor jou dan :+ ) niet.

Bekende bug: niet voor mij. Missend stuk: is dat alleen op print of ook in het document? Als alleen op print: probeer een andere printer en andere printerdrivers (bijv. PCL ipv PS of andersom) voor het geval het daar verkeerd gaat.
Soms zit het ook al in het afdrukvoorbeeld, dus ik veracht niet dat het aan de printerdriver's zal liggen. Maar ik heb het ook uitgetest op een paar andere printers hier in het bedrijf, maar het probleem blijft bestaan.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Er is in ieder geval iets goed mis met dat document... Toen ik 'm hier probeerde te openen hing m'n hele computer vast en zelfs herhaaldelijk uitloggen & resetten hielp niet - het document kwam gewoon al hangend terug :( :(

Al eens gescand op (macro)virussen?

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier McAfee VirusScan Enterprice version 8.0 (def 4435, scanprog 4400), die zou macro virussen mee moeten nemen. Thuis heb ik het bestand gescant met Norman Virus Control, daar vind hij ook niets mee. Ik sta nou mijn complete computer te scannen op virussen, en daarna neem ik de Sjablonen mappen ook mee, om te kijken of daar niets in zit. Ik verwacht niet dat er iets in zit, maar het kan natuurlijk wel.

Verwijderd

In OpenOffcice 1.1.2 wordt het zowel gewoon als in print preview goed weergegeven.
Als ik het naar bestand print met een PS-Printer ziet het er geod uit. Dus in OpenOffice wordt het althans goed naar de printer gestuurd...

PS: virus scanner vindt niet hier, en OOo opent het gewoon, dus ik denk nietd at je het in die richting moet zoeken.
Millennyum schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:09:
Er is in ieder geval iets goed mis met dat document... Toen ik 'm hier probeerde te openen hing m'n hele computer vast en zelfs herhaaldelijk uitloggen & resetten hielp niet - het document kwam gewoon al hangend terug :( :(

Al eens gescand op (macro)virussen?
Ik denk niet dat dit aan het document ligt aangezien ik het kan openen, eerder in microsoft die z'n eigen documenten niet kan openen... :o

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opzich hoop ik dat iemand een oplossing voor het probleem heeft, of enig idee heeft waar het aan zou kunnen liggen. Ik heb ondertussen ook al de printerdrivers geherinstalleerd (natuurlijk up2date), dat maakt ook geen verschil.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop toch echt dat iemand weet wat dit probleem veroorzaakt, dit probleem speelt al een redelijke tijd, en al verschillende mensen die het hebben proberen op te lossen, maar het heeft nog niet geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Schopje :/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je al een andere printer geprobeerd? Wij hebben een tijdje geleden een nieuwe printer gekregen, die ik nog niet had geinstalleerd. Tot die installatie kreeg ik hele wazige dingen met print-preview.

edit:

Sterker nog: bij mij OfficeXP en Office2003 werkt het perfect: zowel printen als previewen

[ Voor 14% gewijzigd door BtM909 op 07-03-2005 13:17 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier ongeveer 10 printers (incl copy'ers), het probleem doet zich dus voor op iedere printer / copyer, dus dat maakt niet zoveel uit denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Schop?!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ga anders op een losse PC stap voor stap de bedrijfssituatie nadoen en kijken wanneer het spaakloopt: normal.dot, evt, policies met de hand omzetten, printer(drivers) met de hand installeren en dan aan het domein hangen. Rotwerk maar misschien kom je wat tegen :)

offtopic:
Een beetje laat maar toch: kleine titeledit. ij -> ei.

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 15-03-2005 13:53 . Reden: fjk; en dan maak ik een typo ite -> tie :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1