Toon posts:

[all] RDP client achtergrond image*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag allen,

Heb even een vraagje:

Is het mogelijk om bij de RDP client de background image te veranderen. Ik bedoel dus niet het bureaublad van de externe computer maar het scherm waar je het adres van de externe PC in tikt. Daar staat nu een afbeelding:P Verbinding met eternbureaublad. Hier willen wij graag het logo van ons bedrijf hebben.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 22:52
Dat zit in de DLL gepropt. Lijkt mij van niet.

Verwijderd

volgens mij moet het wel kunnen. Zoek inderdaad de bijbehoorende dll op en bewerk deze met reshack. Ik zou wel een goede backup maken.

Verwijderd

Topicstarter
heb er even naar gekeken met reshacker maar kan alleen het icoontje van rdp veranderen maar niet de hele achterhgrond.

iemand anders nog een idee?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens in mstscax.dll gekeken? :)

Verwijderd

Topicstarter
jup die heb ik dus bekeken met reshack maar kan dus zover ik heb gezien alleen die icoon wijzigen maar niet de hele afbeelding

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
Je kan een website openen, een image opzoeken en dan rechte muisknop, afbeelding instellen als achtergrond. Alleen als je opnieuw inlogt is het plaatje weg.

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:19:
jup die heb ik dus bekeken met reshack maar kan dus zover ik heb gezien alleen die icoon wijzigen maar niet de hele afbeelding
ah - ik ging er eigenlijk vanuit dat je in mstsc.exe zou beginnen - ik zie daar wel (onder bitmaps) een icoon staan wat er op lijkt. Al eens gekeken? :)

Verwijderd

Topicstarter
NootjesBV schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:20:
Je kan een website openen, een image opzoeken en dan rechte muisknop, afbeelding instellen als achtergrond. Alleen als je opnieuw inlogt is het plaatje weg.
das dus precies NIET wat ik bedoel en dat had ik al uitgelegd in mn startpost

ik ga die .exe is even beter bekijken

Verwijderd

Topicstarter
nou tis gelukt om de afbeelding aan te passen bedankt hiervoor:D

nu nog een vraagje.

Waar haalt rdp de geschiedenis van de pc's waarmee je een verbinding hebt gemaakt vandaan?

• mabarto
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:22:
nou tis gelukt om de afbeelding aan te passen bedankt hiervoor:D

nu nog een vraagje.

Waar haalt rdp de geschiedenis van de pc's waarmee je een verbinding hebt gemaakt vandaan?
Ga je nog vertellen hoe? Heb je de exe gebruikt ipv de dll?
De geschiedenis zit in het register:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Terminal Server Client\Default\

Verwijderd

Topicstarter
ow ja sorry heb de EXE gebruikt en daar zat de afbeelding in die heb ik gewijzigd.

Nu probeer ik alleen nog te zorgen dat men geen andere naam in de adresbalk kan invullen. ik wil daar dus een standaard waarde hebben staan. iemand een idee hoe dit te bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
nobody?

• elevator
  • Niet online

elevator

Waarom zou je dat eigenlijk willen? Je kan dan toch veel beter een vaste connectie meegeven?

Zie 'mstsc /?' vanuit een run prompt ;)

In ieder geval - deze dialogs zijn gewoon ook edittable met reshacker - kijk bv. hier eens: http://techrepublic.com.com/5102-22-5415781.html naar hoe je dit voor elkaar zou kunnen krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
bij ons hebben klanten toegang tot de terminal server en wilde het een beetje meer gebruiksvriendelijk maken ipv dat mensen een ip adres of domeinnaam moeten invullen vandaar

• elevator
  • Niet online

elevator

Dat snap ik - maar je kan dan veel beter een .RDP file maken of een shortcut met die info erin lijkt me :)

Verwijderd

Topicstarter
jwel maar in een .rdp kan ik weer geen logo van het bedrijf verwerken

• mabarto
Al aan de webversie van RDP gedacht? ActiveX is dat natuurlijk, maargoed.
Pagina: 1