ik heb een excel tabel van 37 kolommen en 3000 regels als datablad.
ik wil een tooltje in VBA maken zodat gebruikers zeer snel gegevens kunnen zoeken in deze tabel a la de J-functie in Winamp, werking:
Zoeken op bijvoorbeeld "bro"
For rij = 1 To 3000
For kolom = 1 To 37
klantArray(rij, kolom) = Cells(rij, kolom).Value
Next kolom
Next rij
deze actie duurt 21 seconden (trage PC op het werk, is niets aan te doen). Op deze manier wordt het hele idee van een snel zoeksysteem om zeep geholpen. Is er een manier om een werkblad in één keer in een array te plaatsen, dus erg snel?
Wat wel sneller is, is om het werkblad als een txt bestand te saven, en dan het txt bestand inlezen, maar dit vind ik minder fraai.
ik wil een tooltje in VBA maken zodat gebruikers zeer snel gegevens kunnen zoeken in deze tabel a la de J-functie in Winamp, werking:
Zoeken op bijvoorbeeld "bro"
- tik de "b" in. Alle klanten met ergens een b in de omschrijving komen naar voren
- voeg een r toe. Alle klanten met ergens br in de omschrijving verschijnen meteen in het resultaatscherm.
- enz.
For rij = 1 To 3000
For kolom = 1 To 37
klantArray(rij, kolom) = Cells(rij, kolom).Value
Next kolom
Next rij
deze actie duurt 21 seconden (trage PC op het werk, is niets aan te doen). Op deze manier wordt het hele idee van een snel zoeksysteem om zeep geholpen. Is er een manier om een werkblad in één keer in een array te plaatsen, dus erg snel?
Wat wel sneller is, is om het werkblad als een txt bestand te saven, en dan het txt bestand inlezen, maar dit vind ik minder fraai.