Toon posts:

[XP] Installeert geen msi-pakket via gp Active Directory*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het is me gelukt om office2003 met een W2K server te distribueren naar mijn clients.
Ik heb dus een distributiepunt(geshared voor iedereen) aangemaakt en in de Active Directory een group policy gemaakt en het msi pakket van office2003 in Machine Policy met de manier assigned aangeboden.
Nu werkt het alleen op een Windows 2000 prof werkstation. Bij de XP werkstation gebeurd er helemaal niets als ik de pc opstart. Ook staat er nergen iets vermeld in de event viewer.

In welke richting moet ik gaan zoeken?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens met 'gpresult /v' ofdat de juiste computer policy assigned wordt - en ofdat je je MSI daar tussen ziet staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gpresult /v uitgevoerd, maar ik zag het msi pakketje er niet bij staan.
Ik heb de policy op een testgroep staan, ik weet niet of ie dat dan laat zien.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je met gpresult de policy al niet laat zien, zal je useraccount (in het geval van een user policy) of je computeraccount wel niet aan de OU hangen waar je de policies aan hangen.

Verwijderd

Topicstarter
is wel vreemd, want ik heb de computeraccount onder die test ou gezet. Waarom doet ie het wel met een windows 2000 computer is meer de vraag.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35
• Heb je "Always wait for the network..." policy aangezet? Windows XP moet je anders twee keer opstarten voordat hij het pakket installeert.
• Is de taal van het OS hetzelfde?

Overigens móet het in de eventviewer staan dus waarschijnlijk kijk je niet goed.

[ Voor 34% gewijzigd door Dennis op 28-02-2005 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
"Always wait for the network..." policy kan ik niet vinden. waar moet ik zoeken?
OS van Server is Engels en werkstation is Nederlands.

• Dennis
en de taal van de software is ook Nederlands?

Verwijderd

Topicstarter
Taal van de software is ook Nederlands.

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-04 02:48

Proc

Grand Admiral

Kan het zijn dat je XP Service Pack 2 install geen admin$ installs toelaat (Net zoals Symantec Antivirus Network install daar ook problemen mee heeft)? Pobeer het eens met clients waar de XP SP2 firewall staat uitgeschakeld. Ik ben benieuwd of dit het oplost:post je ervaringen na deze poging eens.

Verwijderd

Topicstarter
Firewall had ik ook al uitgeschakeld. Vreemd he

Oja, "Always wait for the network..." policy heb ik gevonden, ook ingeschakeld maar geen resultaat.
Nu zag ik wel een melding in de eventviewer van de xp pc:
Event 1054, bron: userenv.
Hierin staat dat hij het netwerkdomein niet kan vinden. Op microsoft staat hier dat je een dns moet ingeven bij IP settings. Heb ik gedaan maar ook al geen resultaat.
Morgen ga ik verder met dit probleem en hoop dat je dan ook nog mij wilt ondersteunen.

Bedankt.

• Dennis
Tuurlijk :).
Zorg inderdaad eerst dat DNS goed werkt, dat is oorzaak #1 van windows domein omgevingen.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Inderdaad had het met de dns te maken en de policy always wait for network.
De ene xp computer waar ik op aan het testen was, had een verkeerde dns ingevuld staan, heel stom dat ik daar niet eerder naar gekeken had. Een andere xp pc is volgens mij helemaal de weg kwijt omdat ik daar geen eens ipconfig kan uitvoeren. Vannochten dacht ik toch nog even een andere pc te proberen en hij installeerde office gewoon tot mijn grote verbazing.
Duurt best lang trouwens, ik denk rond een kwartier.

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1