Toon posts:

Cachende routers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie in mijn www logs geregeld de volgende hostname:
evisp-cache-02.ops.asmr-02.energis-idc.net

Via deze hostname komen redelijk veel bezoekers en ik heb contact gehad met 1 van deze bezoekers en deze bezoeker had geen proxy ingesteld staan. Toch kwam hij van deze host af met een ander IP adres dan in zijn mailheader stond. Het lijkt dus alsof hij toch van een proxy komt.... bestaat er zo iets als cachende-routers (stiekeme proxies)?

Overigens denk ik dat ten minste een deel van de freeler klanten op deze manier surft.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De meeste routers cachen idd hun verbindingen - dan hoeven ze niet iedere keer uit te vissen wat de kortste route naar het doel is, en zodoende zijn ze een stuk sneller :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En redelijk veel providers gebruiken transparante proxy's om hun internetgebruik terug te dringen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dit nog niet eerder gezien. Bovendien vindt ik het vreemd dat ze er dus 'stiekum' een proxy tussen zetten. Dat wil je niet altijd.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:34:
Ik had dit nog niet eerder gezien. Bovendien vindt ik het vreemd dat ze er dus 'stiekum' een proxy tussen zetten. Dat wil je niet altijd.
Maar je hebt er als gebruiker niet altijd iets over te zeggen. De trend is gelukkig dat tegenwoordig minder en minder te doen aangezien bandbreedte minder duur is dan een werkende transpearante proxy te draaien.

Een toepassing om het wel te doen is om bepaalde content te kunnen censureren ( e.o. internet 8) ) of om statistieken van je gebruikers te verzamelen en zo te kunnen verkopen. (aantal gratis inbel providers deden dit.).

Je hebt echt een probleem als je een alternatieve dns wilt gebruiken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.