I reject your reality and substitute my own!
Verwijderd
Kort door de bocht is het primary colour filter het filter dat er voor zorgt dat een rode pixel ook echt alleen het rode licht opvangt enz.
Logisch dat dat filter erin zit, leuk als ze hem misschien iets verbeterd hebben en daarom hem nadrukkelijk bij naam noemen in de specs, maar het lijkt me zeker niet iets wat bepalend is voor de keuze voor deze danwel een andere camera.
Prik door deze term heen en kijk gewoon naar de wel belangrijke specs. Of de kleurreproductie goed is zie je wel aan voorbeeldfoto's/reviews.
[ Voor 19% gewijzigd door Voutloos op 28-02-2005 12:46 ]
{signature}
Sorry, ik voel me ineens heel dom, maar wat bedoel je precies?Voutloos schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:44:
De S1 is niet de 1e camera waarbij de output lijkt op het onderste plaatje in die uitleg.
Helemaal mee eens. In feite is het colour filter min of meer een onderdeel van de sensor en in die zin onlosmakelijk verbonden met het concept van een CCD/CMOS camera. Anders gezegd: alle cams hebben het, er zit nou niet echt kwaliteitsverschil in, dus maak je er niet druk omPrik door deze term heen en kijk gewoon naar de wel belangrijke specs. Of de kleurreproductie goed is zie je wel aan voorbeeldfoto's/reviews.
[ Voor 45% gewijzigd door koraks op 28-02-2005 12:48 ]
Dat was mijn punt dus juist.alle cams hebben het,
[ Voor 20% gewijzigd door Voutloos op 28-02-2005 12:49 ]
{signature}
Uitleg: http://www.pinnaclevision.co.uk/wpbaycol.htm
Google 1e link: http://www.google.nl/sear...primary+colour+filter&lr=
[ Voor 204% gewijzigd door Patten op 28-02-2005 15:23 ]
Carpe Diem
Hehe, nee iddVoutloos schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:49:
Ik mag hopen dat mensen die een camera van voor de S1 hebben geen foto's uit hun camera krijgen welke op het middelste plaatje lijken.
Helemaal mee eens dusDat was mijn punt dus juist.
Op de dpreview uitleg wordt de werking van een Bayer filter uitgelegd, alleen wordt het daar niet met die naam genoemd.Patten schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:02:
De S1 gebruikt een "bayer" filter.