Toon posts:

[FreeBSD] 4.9 of 5.3 op hosting server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Komende dagen moet ik een hosting server gaan bestellen. Hierbij heb ik de keuze uit freeBSD 4.9 of freeBSD 5.3

Ik vraag mezelf heel erg af wat een strategische juiste keuze zou zijn.

De server zal geen zware belating te voorduren krijgen maar dient wel oa apache 2 en mysql 4 stabiel te draaien.

Welke versie zouden jullie nemen en met welke reden?

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Zie freebsd.org:

- Production Release: 5.3
- Production (Legacy) Release: 4.11

Ik zou zeker voor 5.3 gaan, omdat dit de versie is die wordt doorontwikkeld. Daar zal je de komende jaren nog gemakkelijk updates voor binnen kunnen halen, terwijl voor de 4.11 tree alleen nog maar een enkele bugfix zal uitkomen.
Als je nu 4.11 installeert heb je er denk ik binnen nu en een jaar spijt van omdat je dan alsnog 5.x erop wil ;)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-02 17:46
Ik weet niet wat voor een hardware er in die machine zit, maar zaken als Hypertreading worden in 5.3 stukken beter ondersteund als in de 4.x serie. Daarnaast voelt een 5.3 installatie soepeler aan als een 4.x (in mijn geval 4.9). Verder is 5.3 ook een production release, als ik jou was gebruikte ik dus 5.3.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou ook voor 5.3 gaan, heb die versie dan ook daadwerkelijk gekozen voor 1 samba en 1 webserver. Mijn overwegingen waren KSE, nieuwe GCC-basis, UFS2, OpenBSD packet filtering. En 5.3 is natuurlijk de huidige stable-release, dus waarom niet?

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36

TGEN

Hmmmx_

Ik zou voor 4.9 gaan, aangezien 5.3 nog steeds met vele problemen kampt (zie de mailinglists). Je 4.9 kan je makkelijk naar 4.11 upgraden, of DragonFlyBSD als je wat avontuurlijker bent :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly