Na het installeren van Alsa en reboot blokkeert Gentoo bij het laden van snd-card-0.
Hoe kan ik dit nu verhelpen zonder alles terug opnieuw te moeten opzetten?
Hoe kan ik dit nu verhelpen zonder alles terug opnieuw te moeten opzetten?
1
2
| mount /dev/hda12345? /mnt/gentoo chroot /mnt/gentoo |
[ Voor 3% gewijzigd door -Skyhawk- op 28-02-2005 09:38 ]
[ Voor 28% gewijzigd door DragonZeal op 28-02-2005 10:11 ]
1
| /etc/init.d/alsasound start |
[ Voor 13% gewijzigd door Flydude op 28-02-2005 11:23 ]
I am rubber, you are glue
Oftewel:Flydude schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:22:
Als je de drivers compileert met emerge, moet je niet ook nog alsa-support in de kernel aanzetten. Dan heb je alleen de sound-core nodig.
Dus, of ALSA-drivers unmergen en van de kernel gebruik maken, of drivers laten staan en ALSA-support in de kernel uitzetten. Beiden gaat niet werken, zo te zien.
edit:
voor mijn duidelijkheid: doet je geluid het als je alsasound niet start?
1
| dmesg | grep alsa |
Ja dat kan ik natuurlijk maar mijn vraag is gewoon of ik bijv ESS ES1968 moet selecteren als module M of als built-in * in de menuconfig?
[ Voor 28% gewijzigd door DragonZeal op 28-02-2005 15:09 ]
Is et nou dat je hele systeem hangt? Dus ja kan niet meer van console switchen/numlock reageert niet meer/ssh-inloggen kan niet meer?DragonZeal schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:05:
Zoals ik met de kaweth module gedaan heb eigenlijk (USB-To-Ethernet)
Ik laat direct iets weten.
Na modprobe snd-es1968 hangt gentoo weer.
Enig idee wat er scheelt?
lspci |grep -i audio geeft:Flydude schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:11:
Wat is de output van lspci?
Mijn hele systeem hangt. Ik kan niet meer van console switchen/numlock reageert niet meer etc.BoAC schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:13:
[...]
Is et nou dat je hele systeem hangt? Dus ja kan niet meer van console switchen/numlock reageert niet meer/ssh-inloggen kan niet meer?
Dan zou je eens kunnen kijken of het veranderen van bios-instellingen helpt, of een oudere kernel proberen..
Qua inhoud /etc/modules.d/alsa heb ik alles zo gelaten buiten:Flydude schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:36:
Ok, en dan de inhoud van /etc/modules.d/alsa en de output van modinfo snd-es1968.
Ik vermoed dat er wat opties daar verkeerd staan (als relic van de alsa-driver installatie ofzo). Alsa-projects.org geeft niets aan over bugs wat betreft kernel-versies ed, behalve dat capture niet werkt.
Andere optie is nog om alsa support in de kernel uit te zetten en dan alsnog met de alsa-utils tools en driver aan de slag te gaan.
DragonZeal schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:44:
[...]
Qua inhoud /etc/modules.d/alsa heb ik alles zo gelaten buiten:
##alias snd-card-0 snd-interwave --> alias snd-card-0 snd-es1968
##alias sound-slot-0 snd-card-0 --> alias sound-slot-0 snd-card-0
Wat bedoel je met de ouput van modinfo van snd-es1968?
1
| modinfo snd-es1968 |
1
| modules-update |
Maar meestal krijg je dan een waarschuwing.Flydude schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:18:
Alleen even controleren of je kernelversie wel juist is (dus: of de module wel tegen de juiste kernel aan is gecompileerd).
..
1
| CONFIG_MODVERSIONS=y |
Nja, daar heb je dan ook wel weer gelijk in.... Dan hebben we toch meer info nodig.BoAC schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:38:
[...]
Maar meestal krijg je dan een waarschuwing.
En hij doet et zelfs niet als module versioning aanstaat in de kernel:
code:
1 CONFIG_MODVERSIONS=y
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq