Toon posts:

Stuurprogramma upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een camcorder gekocht die ik via Firewire wil aansluiten. Zowel op m'n pc als laptop kan ik verbinding krijgen met de camcorder. Wel via USB trouwens!
De fabrikant van de camcorder verltelde me dat ik het stuurprogramma van de firewirekaart moet upgraden.
Leuk! Maar hoe doe ik dat?

Iemand tips

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 21:17

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Goh, misschien naar de website gaan en de laatste stuurprogramma's downloaden? Wat heb je zelf al geprobeerd? Beetje basic dit volgens mij...

Verwijderd

Stuurprogramma van firewire zijn toch gewoon Microsoft drivers die op de CD staan? Welk OS heb je draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 09:32:
Stuurprogramma van firewire zijn toch gewoon Microsoft drivers die op de CD staan? Welk OS heb je draaien?
Windows XP (incl SP2)

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
Zijn inderdaad vast te downloaden vanaf hun website. Kijk op hun site, zoek ergens bij support ofzo en zoek vervolgens naar drivers voor jouw kaart.

stp - PSN ID: stp_4

Verwijderd

de juiste cam driver ook gedaan?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:19
Het is natuurlijk wel makkelijk als je vermeld welke Firewirekaart je hebt. Vanaf hier kan ik dat niet precies zien. ;)

Zie ook de faq, met name het stukje onder de kop Driverrequests. :)

-

Verwijderd

Topicstarter
Excuses als ik niet volledig ben, heb wel getracht het een en ander op te zoeken maar ik ken er te weinig van om zelf maar even aan de slag te gaan. Kom juist op dit forum om wat tips te krijgen in plaats van eerst de boel in de soep te laten lopen en dan hier terecht te komen.

Het betreft een VIA OHCI Compliant IEEE 1394 van Microsof.
(Als ik het goed gezien heb)

Driver van de camera is wel goed geinstalleerd (werkt namelijk via USB wel)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:29:
Excuses als ik niet volledig ben, heb wel getracht het een en ander op te zoeken maar ik ken er te weinig van om zelf maar even aan de slag te gaan. Kom juist op dit forum om wat tips te krijgen in plaats van eerst de boel in de soep te laten lopen en dan hier terecht te komen.

Het betreft een VIA OHCI Compliant IEEE 1394 van Microsof.
(Als ik het goed gezien heb)

Driver van de camera is wel goed geinstalleerd (werkt namelijk via USB wel)
Maar zoek dan gewoon de kaart op die erin zit, en niet de driver die ervoor gebruikt wordt. Dan kun je eventueel op de site van de fabrikant van je kaartje de drivers van het ding downloaden.
Hoewel in veel gevallen de standaard firewire drivers voldoen, het valt te proberen. En zoveel kun je niet in de soep laten lopen lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels gebeld met Microsoft die me doorstuurd naar de fabrikant van de laptop==> fujitsu-siemens.
Daar zeggen ze dat hun eigen site met updates niet recent is en dat ik maar op Google moet gaan zoeken :(

Vwb de opmerking over welke kaart het is: volgens Fujitsu is het wel degelijk de VIA OHCI Compliant IEEE 1394 versie 5.1.2535.0

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:41:
Inmiddels gebeld met Microsoft die me doorstuurd naar de fabrikant van de laptop==> fujitsu-siemens.
Daar zeggen ze dat hun eigen site met updates niet recent is en dat ik maar op Google moet gaan zoeken :(

Vwb de opmerking over welke kaart het is: volgens Fujitsu is het wel degelijk de VIA OHCI Compliant IEEE 1394 versie 5.1.2535.0
Dat is de chip die erop zit.
Maar het is bljkbaar geen losse kaart omdat hij in je notebook zit. In dat geval zou je kunnen kijken naar chipset drivers voor het ding.

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt een ander probleem te zijn. Ik ben van het kastje naar de muur gestuurd door Medion, Microsoft en Fujitsu waarbij de "deskundigheid" van Fujitsu echt helemaal nergens over gaat.
Zelf erachter gekomen dat ik helemaal geen updates nodig heb, maar dat het probleem elders ligt. Camera wordt niet herkend via Firewire, wel via USB maar daarmee kan ik geen filmbeelden overzetten.

Het is een probleem dat zeer veel voorkomt, echter de oplossing tot nu toe nog niet kunnen vinden.
Als ik er niet uitkom, zal ik wellicht een nieuw topic moeten openen....
Pagina: 1