Toon posts:

P5GD1: welke SATA drivers laden tijdens F6 Win2K3 setup?

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een asus p5gd1 die ik wil gaan installeren met 2 160 gb wd sata schijven en die moeten in raid komen. Nu heb ik hier windows 2003 opgezet en dat leek opzich goed. Maar als ik dan windows 2003 verder wil gaan installen (dc, enz.) dan zegt hij dat de schijven niet als ntfs geformat zijn.

Nu heb ik h4er vermoeden dat dit komt door de onboard sata raid controller en de drivers.
Ik heb zo'n mooi driver diskje aangemaakt vanaf de asus cd en druk op f6 bij het installen van windows. Vervolgens krijg ik een aantal drivers te zien en ik heb geen flaauw id. welke ik moet nemen, namelijk:

Intel(r) 82501FR Sata Raid Controller (desktop ICH6R)
Intel(r) 82501FR Sata AHCI Controller (desktop ICH6R)
Intel(r) 82801 FBM Sata AHCI Controller (Mobile ICH6R)
Intel(r) 82801ER Sata Raid Controller (desktop ICH5R)
Intel(r) 6300ESB Sata Raid Controller

Hebben jullie enig id. welke ik moet nemen en hoe kom je daar achter?

Ik heb tot op heden de bovenste gekozen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers + titelverfatsoenlijking

Mijn inbreng: ga de specs van het mobo na op de Asussite. Daarin staat welke ICH southbridge op het bord zit :) Of check anders de handleiding, daarin staan ook de specs. Of kijk met je blote ogen op de southbridge en lees de typenummer af B)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 28-02-2005 09:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op maandag 28 februari 2005 @ 09:19:
Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers + titelverfatsoenlijking

Mijn inbreng: ga de specs van het mobo na op de Asussite. Daarin staat welke ICH southbridge op het bord zit :) Of check anders de handleiding, daarin staan ook de specs. Of kijk met je blote ogen op de southbridge en lees de typenummer af B)
dit heb ik allemaal al gedaan.. Maar van de asus site word ik niet veel wijzer en in de handleiding staat alleen hoe je zo'n disk moet maken. Op t mobo kun je het niet zo makkelijk zien, omdat er een koelrip opzit en die ga ik er niet zo even afhalen...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Asussite spreekt over de ICH6R, je hebt een desktop mobo en je wil de SATA disken in RAID draaien. Lees het lijstje dus nog eens door en streep het e.e.a. weg:
Intel(r) 82501FR Sata AHCI Controller (desktop ICH6R)
Intel(r) 82801 FBM Sata AHCI Controller (Mobile ICH6R)
Intel(r) 82801ER Sata Raid Controller (desktop ICH5R)
Intel(r) 6300ESB Sata Raid Controller
En je conclusie is? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 28-02-2005 09:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm

jah dit las ik ook net op een andere site..

maar probleem is dus niet verholpen :S logisch want er is niks anders.. al bios update gedaan.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:13:
hmmm

jah dit las ik ook net op een andere site..

maar probleem is dus niet verholpen :S logisch want er is niks anders.. al bios update gedaan.
Hoezo is het niet verholpen dan? Je moet de eerste uit het rijtje hebben, en dus
Als dat nog niet werkt, staat je SATA controller wel aan dan in je BIOS (met eventueel RAID enabled)? :?

Verwijderd

Topicstarter
nah hij kan wel installen enzo, maar hij heeft dus in windows fouten als ik de server wil upgraden naar een domain controller dat de schijf niet als ntfs geformat is. maar dat is hij dus wel..

Ga zometeen bios ffies updaten

Verwijderd

Hmmm, het lijkt mij dat er wat meer aan de hand is. Doe eens een memtestje, en check de "pinnen" in de LGA. We hebben bij een nieuwbouw systeem @ de zaak ook wel eens gehad dat het ding met geen mogelijkheid stabiel was te krijgen, en allemaal van die vage dingetjes. Bleek in het socket een pinnetje wat naar links te zijn gebogen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:41:
nah hij kan wel installen enzo, maar hij heeft dus in windows fouten als ik de server wil upgraden naar een domain controller dat de schijf niet als ntfs geformat is. maar dat is hij dus wel..

Ga zometeen bios ffies updaten
Ik denk niet, dat een BIOS update het probleem van je Windows install zal verhelpen... ;) Je moet (in dit geval) het probleem zoeken in Windows, en niet de hardware... ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan ligt het dus niet aan de drivers.
maar hij heeft dus in windows fouten als ik de server wil upgraden naar een domain controller dat de schijf niet als ntfs geformat is. maar dat is hij dus wel..
Wat is de exacte foutmelding? Jaag dat eens door MS KB.

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
wat je ook kan doen is alle drivers instaleren, dan kiest windows wel de gene die hij denkt dat gaat werken.

voor de rest moet je om raid aan de praat te krijgen inderdaad in de bios instellen welke poorten je aan wilt zetten, en welke in raid moeten komen te staan.
ik weet niet welke bios jij hebt maar bij mijn msi k8n is het allemaal redlijk duidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg nu een ander probleem..

ik open ffies een nieuwetopic in wo want dit valt niet meer onder hardware.
Pagina: 1