Toon posts:

[winXp]Carmageddon tijd loopt te snel

Pagina: 1
Acties:
  • 2.040 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
laatst waren een makker en ik aan het praten over games en kwamen we op carmageddon uit. ik had die nog liggen en dacht: kom kom laten we het ff installeren. ik heb carma95 geinstalleerd en het spel start goed op zonder errors. maar dan zie ik dat hoe harder ik rijd hoe harder de tijd gaat lopen en ik de 1e checkpoint nog wel kan halen maar daarna nie meer.... voor de rest geen problemen.

ik heb uren gesurfd en gegoogeld en zelfs op dit forum in search gezocht tot ik sterretjes zag (op google op carmageddon time, carmageddon tijd, carmageddon patch of fix en op GoT op dezelfde woorden plus tijd loopt te snel). heb 1 of andere patch uitgeprobeerd dat glidos(achteraf bleek deze alleen maar voor de resolutieverhoging te zijn) heette wat overigens niet werkt. heb geprobeerd een patch te vinden dat bugjes uit de 1e carmageddon kon halen maar er lijkt helemaal geen patches of upgrades beschikbaar te zijn?

wie kan mij nog 1 maal van carmageddon laten genieten op een windows Xp SP2 installatie?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Bij mijn weten is er een programma in omloop dat dos/windows 95 spellen vertraagd weergeeft. Ik had dit probleem ook namelijk.

Probeer eens het spel in een cmd-venster op te starten of misschien dat bij eigenschappen je de compatibiliteit op "windows 95" kan zetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 04:47:
laatst waren een makker en ik aan het praten over games en kwamen we op carmageddon uit. ik had die nog liggen en dacht: kom kom laten we het ff installeren. ik heb carma95 geinstalleerd en het spel start goed op zonder errors. maar dan zie ik dat hoe harder ik rijd hoe harder de tijd gaat lopen en ik de 1e checkpoint nog wel kan halen maar daarna nie meer.... voor de rest geen problemen.

ik heb uren gesurfd en gegoogeld en zelfs op dit forum in search gezocht tot ik sterretjes zag (op google op carmageddon time, carmageddon tijd, carmageddon patch of fix en op GoT op dezelfde woorden plus tijd loopt te snel). heb 1 of andere patch uitgeprobeerd dat glidos(achteraf bleek deze alleen maar voor de resolutieverhoging te zijn) heette wat overigens niet werkt. heb geprobeerd een patch te vinden dat bugjes uit de 1e carmageddon kon halen maar er lijkt helemaal geen patches of upgrades beschikbaar te zijn?

wie kan mij nog 1 maal van carmageddon laten genieten op een windows Xp SP2 installatie?
Ik weet niet welke Carmageddon het hier om gaat, maar als het een DOS-spel is, dan raad ik "DOSBox, a x86 emulator with DOS" aan.

Verwijderd

Topicstarter
Eichii schreef op maandag 28 februari 2005 @ 05:59:
Bij mijn weten is er een programma in omloop dat dos/windows 95 spellen vertraagd weergeeft. Ik had dit probleem ook namelijk.

Probeer eens het spel in een cmd-venster op te starten of misschien dat bij eigenschappen je de compatibiliteit op "windows 95" kan zetten?
ik heb bij eigenschappen op windows 95 gezet en het helpt helemaal nix, tis een carma95.exe dus een win 95 versie
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 08:55:
Ik weet niet welke Carmageddon het hier om gaat, maar als het een DOS-spel is, dan raad ik "DOSBox, a x86 emulator with DOS" aan.
aangezien ik al het andere al geprobeerd heb probeer ik deze maar ff uit

ik krijg een piepklein venster met veel strepen in beeld en ik kan hem nie groter maken en hij vraagt steeds om de cd terwijl hij dat bij win95 niet doet.

als iemand ooit carma95 werkend krijgt in xp+sp2, post het dan ff....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 13:16 ]

Verwijderd

vsync aangezet?

Verwijderd

Topicstarter
waar? wat zou dit moeten verhelpen? vsync is toch alleen maar voro beeld? dat beeldbeweging gelimiteerd wordt?

nergens vind ik iets over vsync, niet in carmagaddon zelf en niet in carm95.exe eigenschappen

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 13:23 ]

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

ik ga em er ook eens opzetten voor de gein nu... eens kijken wat ie doet :P

EDIT:
hmm ik krijg em er niet eens op, tis een oude cd waar ik em op gebrand heb (warez-versie)
sry...

[ Voor 42% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 07-04-2005 14:12 ]

Ici kann uw Werbung staan

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Ik gebruik een Glide wrapper en speel het spel in een 1600x1200 resolutie onder Windows Xp Sp2. Loopt perfect. Alleen even de darkness/fog setting uitzetten in de opties van Carmageddon.
Je kunt trouwens het beste de DOS installatie van Carmageddon gebruiken.

Zie hier voor de Glide wrapper: http://www.volarigamers.com/viewtopic.php?t=438

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Dracul schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:12:
Ik gebruik een Glide wrapper en speel het spel in een 1600x1200 resolutie onder Windows Xp Sp2. Loopt perfect. Alleen even de darkness/fog setting uitzetten in de opties van Carmageddon.
Je kunt trouwens het beste de DOS installatie van Carmageddon gebruiken.

Zie hier voor de Glide wrapper: http://www.volarigamers.com/viewtopic.php?t=438

Suc6.
de howto van deze installer is niet zo geweldig geschreven. er staat dat ik 3 bestanden naar me windows directory moet kopieren en dan zou het goed moeten zijn wat dus nie het geval is. moeten deze bestanden in de carmagaddon directorie? en moet ik nog iets anders doen?

kan je me ff uitleggen als je wilt?

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Ik zal even proberen uit te leggen wat je allemaal moet doen:

Downloaden:

Ten eerste download de eerder genoemde Glide wrapper vanaf deze plaats: http://www.volarigamers.com/viewtopic.php?t=438

Ten tweede heb je een 3Dfx-patch nodig voor Carmageddon. Voor mensen die ook in
het bezit zijn van de officiele uitbreiding(Splatpack) zoals ik is dat heel eenvoudig omdat daar een
ook een 3Dfx-patch opstaat voor de originele game. Moet nog wel worden geinstaleerd.
Voor mensen die deze uitbreiding niet hebben kijk hier voor een geschikte patch:
http://www.tower.net.au/~robsol/carma/carm_faq.html#3d

Ten derde voor mensen die problemen hebben met het geluid onder Windows Xp vanwege het feit
dat het spel gemaakt is voor DOS en Win95 en een bepaald IRQ en DMA adres nodig heeft download VDMSound vanaf hier: http://sourceforge.net/projects/vdmsound/

Instaleren:

Ten eerste installeer je de game, een DOS-installatie en een full-install zijn aanbevolen.

Ten tweede installeer je de 3Dfx-patch voor Carmageddon.

Ten derde kopieer je van de Glide wrapper de bestanden dgVoodoo.exe, dgVoodooSetup.exe,
glide2x.dll en glide2x.ovl naar de map waarin Carmageddon geinstalleerd staat. Er hoeft geen enkel bestand gekopieerd te worden naar de Windows-directory dus als je dat gedaan hebt kun je die eventueel verwijderen.

Ten vierde installeer eventueel het eerder genoemde VDMSound.

Configuratie:

Ten eerste draai je vanuit de Carmageddon-directory het bestandje dgVoodooSetup.exe en configureer je de global en glide settings. Vergeet niet linksboven de platform-optie te veranderen in DOS.

Global Settings Glide wrapper:

Schakel bij de Global settings de optie "Working in VDD Mode uit". Voor de rest mag je er zelf mee spelen.

Glide Settings Glide wrapper:
De settings die echt belangrijk zijn zijn het inschakelen van de optie "Emulate W-buffering" vooral voor mensen met een videokaart van Ati. Verder is het belangrijk de optie "Closer to a real hardware" in te schakelen. Eventueel kun je de colorkeying method op "Alpha based" zetten. Met de overige settings kun je na eigen voorkeur zelf experimenteren zonder dat je waarschijnlijk problemen tegen zult komen.

VESA Settings Glide wrapper: dit kun je onbemoeid laten.

Als je de Glide wrapper voor Carmageddon naar jouw voorkeur hebt geconfigureerd kun je dgVoodooSetup afsluiten.

Voor mensen die VDMSound hebben gedownload en geinstalleerd klik nu met de rechter muisknop
op Sndsetup.exe en kies de optie "Run with VDMS". Kies "Auto Detect" en vervolgens "Test Digital"
om te testen of je geluid hebt. Is dit allemaal correct selecteer dan "OK" om af te sluiten en op te slaan.

Het spel spelen:

Ten eerste start je het bestandje dgVoodoo.exe

Start vervolgens de 3Dfx-versie van Carmageddon door Carmav.exe te draaien

Vervolgens in het spel alleen de optie darkness/fog uitschakelen en voor de rest alles op maximum.

Mensen die VDMSound gebruiken met de rechter muisknop klikken op Carmav.exe en "Run with VDMS" selecteren om te kunnen spelen.

Suc6 allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Dracul op 08-04-2005 12:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dracul schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:01:
Ten tweede heb je een 3Dfx-patch nodig voor Carmageddon.
ik stuit direkt al op een probleem, als 1e snap ik niet waarom ik een 3dfx patch nodig hebt want in de howto staat duidelijk vermeld dat je dan een 3dfx kaart nodig hebt, die heb ik niet? 9700 pro is wat ik heb.

maar ik heb hem toch gedownt en de exe aangeklikt en dan kom ik in een venster waarin staat press any key to continu to install en ik druk op alle knoppen die je maar wilt maar hij reageert nie.

is er een misverstand? moet ik een 3dfx kaart hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 21:12 ]

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Nee, je hebt geen 3Dfx-kaart nodig want daar heb je de Glide wrapper voor. De Glide wrapper gebruikt jouw Ati 9700 Pro via DirectDraw en Direct3D om een glide(3Dfx) versie van een spel weer te geven. Je hebt in dit geval dus wel een 3Dfx-patch nodig van Carmageddon.

Ik gebruik zelf de 3Dfx-patch die bij de uitbreiding opstaat maar ik heb even gekeken naar de patch die jij hebt gedownload en die werkt inderdaad niet goed. Hieronder volgt een link naar een wel werkende patch: http://www.3dgamers.com/games/carmageddon/downloads/

Suc6.

• swets
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 12:29
Dracul schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:01:
Ik zal even proberen uit te leggen wat je allemaal moet doen:

Downloaden:

Ten eerste download de eerder genoemde Glide wrapper vanaf deze plaats: http://www.volarigamers.com/viewtopic.php?t=438

Ten tweede heb je een 3Dfx-patch nodig voor Carmageddon. Voor mensen die ook in
het bezit zijn van de officiele uitbreiding(Splatpack) zoals ik is dat heel eenvoudig omdat daar een
ook een 3Dfx-patch opstaat voor de originele game. Moet nog wel worden geinstaleerd.
Voor mensen die deze uitbreiding niet hebben kijk hier voor een geschikte patch:
http://www.tower.net.au/~robsol/carma/carm_faq.html#3d

Ten derde voor mensen die problemen hebben met het geluid onder Windows Xp vanwege het feit
dat het spel gemaakt is voor DOS en Win95 en een bepaald IRQ en DMA adres nodig heeft download VDMSound vanaf hier: http://sourceforge.net/projects/vdmsound/

Instaleren:

Ten eerste installeer je de game, een DOS-installatie en een full-install zijn aanbevolen.

Ten tweede installeer je de 3Dfx-patch voor Carmageddon.

Ten derde kopieer je van de Glide wrapper de bestanden dgVoodoo.exe, dgVoodooSetup.exe,
glide2x.dll en glide2x.ovl naar de map waarin Carmageddon geinstalleerd staat. Er hoeft geen enkel bestand gekopieerd te worden naar de Windows-directory dus als je dat gedaan hebt kun je die eventueel verwijderen.

Ten vierde installeer eventueel het eerder genoemde VDMSound.

Configuratie:

Ten eerste draai je vanuit de Carmageddon-directory het bestandje dgVoodooSetup.exe en configureer je de global en glide settings. Vergeet niet linksboven de platform-optie te veranderen in DOS.

Global Settings Glide wrapper:

Schakel bij de Global settings de optie "Working in VDD Mode uit". Voor de rest mag je er zelf mee spelen.

Glide Settings Glide wrapper:
De settings die echt belangrijk zijn zijn het inschakelen van de optie "Emulate W-buffering" vooral voor mensen met een videokaart van Ati. Verder is het belangrijk de optie "Closer to a real hardware" in te schakelen. Eventueel kun je de colorkeying method op "Alpha based" zetten. Met de overige settings kun je na eigen voorkeur zelf experimenteren zonder dat je waarschijnlijk problemen tegen zult komen.

VESA Settings Glide wrapper: dit kun je onbemoeid laten.

Als je de Glide wrapper voor Carmageddon naar jouw voorkeur hebt geconfigureerd kun je dgVoodooSetup afsluiten.

Voor mensen die VDMSound hebben gedownload en geinstalleerd klik nu met de rechter muisknop
op Sndsetup.exe en kies de optie "Run with VDMS". Kies "Auto Detect" en vervolgens "Test Digital"
om te testen of je geluid hebt. Is dit allemaal correct selecteer dan "OK" om af te sluiten en op te slaan.

Het spel spelen:

Ten eerste start je het bestandje dgVoodoo.exe

Start vervolgens de 3Dfx-versie van Carmageddon door Carmav.exe te draaien

Vervolgens in het spel alleen de optie darkness/fog uitschakelen en voor de rest alles op maximum.

Mensen die VDMSound gebruiken met de rechter muisknop klikken op Carmav.exe en "Run with VDMS" selecteren om te kunnen spelen.

Suc6 allemaal.
ik heb de Splatpack , maar wat moet ik nu eigenlijk kopieren van de splatpack cd, en waarna toe voor 3dfx?
want het spel draaid wel, maar zelfs als ik alles doet met dat dgVoodoo.exe zoals hier boven staat beschreven blijf ik gewoon slecht beeld houden.... (gewoon het standaad beeld)

http://www.arjan-swets.com

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Je hoeft niets te kopieren aangezien de splatpack standaard 3Dfx ondersteunt. Gewoon de exe gebruiken voor de 3Dfx versie. Je moet wel altijd in de achtergrond dgvoodoo.exe hebben lopen.
Ook is het aan te raden de setup van dgvoodoo te draaien en in te stellen naar je eigen voorkeur met bijvoorbeeld de native resolutie van je monitor.
Pagina: 1