[FC3] hangt bij boot

Pagina: 1
Acties:

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb een A8N-SLI + XFX 6600GT + 1 Gig geheugen + 30 gb hd. (ATA100).
Ik kan fedora alleen maar in text modus installeren. (nodcc of resolution=x,x werkt niet.
Na installatie hangt hij na 'enabling swap [Ok]. (de grafische modus start met een gescrambled scherm dus moet ik terug naar de console met ctrl-shift-f1)
Ik vermoed dus dat de videokaart drivers niet goed werken.
Verder krijg ik een error bij het enablen van K8 bios powernow maar ik denk niet dat dit ermee te maken heeft.
In single user mode gaat het prima, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid in runlevel 3 of 5.
Heeft iemand nog tips?

Knoppix live boot CD werkt prima en probed in tegenstelling tot Fedora wel mijn monitor.
Ik heb al 3x geprobeerd opnieuw te installeren en heb ook al verschillende fora bekeken, de oplossingen die zij hadden (fout in fstab) leidden bij mij tot niets.

Ik ben malle Pietje niet.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

je xorg.conf???

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• BeachPatroller
In de xorg.conf staat de vesa driver ingesteld en de monitor waardes zijn goed. Ik krijg niet eens een text console bij het opstarten in runlevel 3 of 5. Heeft iemand nog andere ideeen waar het aan kan liggen? Knoppix (3.7) gebruikt ook de vesa driver en die werkt wel goed. Overigens voor de duidelijkheid, ik gebruik FC3 64 bit.

• BeachPatroller
Als ik xorg.conf verwijder en setup run, dan crashed (hard) hij bij setup Xconfigurator. De oplossing voor het commenten van de autoconfiguration (xorg bug) helpt ook niet. Weet iemand een andere oplossing?

• BeachPatroller
Voor degene die het nog boeit, mijn probleem staat hier.

Mijn probleem was dat er in de Xorg log (WW) ****INVALID MEM ALLOCATION**** b: 0xc4000004b0000000 e: 0xc4000004bfffffff correcting tussenstond.
zie:
http://www.nvnews.net/vbu...thread.php?t=42597&page=4

En hier stond de juiste oplossing:
http://www.shell.linux.se...icles/xf86pcibus-bug.html

X doet het pas als ik handmatig de nvidia-driver insmod. Ondanks dat mijn driver in /etc/modprobe.conf geconfigureerd staat als.
alias char-major-195* nvidia
ik krijg alleen niet het nvidia splash screen.
Verder presteerd opengl dik onder de maat maar ik zoek verder, tips zijn welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door BeachPatroller op 01-03-2005 05:56 ]