[Laptop]Doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:49
ik heb een klein probleempje

ik was net gezellig aan het gamen met twee vrienden op een netwerkje. Dit dus met een laptop, een diabloo 3000. Opeens valt die uit.
Hij start met geen mogelijkheid op, er brandt geen enkel ledje. Dus alsof de batterij leeg zou zijn (of een erger probleem uiteraard).
De voeding: daar zit een ledje op. Normaal brandt dit altijd als die inzit. Echter, als ik de laptop er nu aanhang, hoor ik constant een diode opladen en knippert het ledje alsof het niet genoeg stroom zou krijgen.

Lijkt me dat er ergens een kortsluiting opzit, en ik bid dat die op de voeding zit. De laptop heeft me 1900 euro gekost en ik vertrek volgende week naar het buitenland voor enkele maanden om mijn thesis te doen,... op die laptop dus.

Iemand ervaring hier mee? Morgen ga ik allessinds naar een electronicazaak die voeding eens laten uitmeten. En uiteraard bellen met de winkel. Probleem is dat ik dus in belgie woon en de-laptopper.nl niet bij de deur is. Ik heb ook geen speciale garantie gekregen dat ik direct een andere laptop krijg bij defecten.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08

tweakerbee

dus..?

10 tegen 1 dat het je voeding is. Als het een fatsoenlijk ding is heeft ie niet je laptop opgeblazen. Je kunt gewoon bij een elektronicazaak een goede vervangende adapter meenemen, maar veel winkels menen dan wel dat je je garantie verliest.

In jouw geval waarschijnlijk wel de beste keus. Check de voltages op je oude adapter EN op je laptop goed voordat je het ding aansluit.

Succes.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het de voeding is, want als de voeding uitvalt, ontvangt de laptop eenvoudigweg geen stroom meer, toch?
Het opladende diode geluid (sissen of piepen?) komt uit je laptop? Dan heeft het volgens mij niet echt iets met de adapter te maken...

Ik zou toch als de sodemieter garantie claimen als ik jou was.

ik ga nu slapen maar veel sterkte ermee :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
-

[ Voor 135% gewijzigd door datkanveelbeter op 28-02-2005 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08

tweakerbee

dus..?

Wacht, het ding doet dus ook niks meer met een volle accu zonder de voeding erin?

Dan ben je wel de lul. Ze zullen het moeten repareren, maar de rechter vindt in Nederland een 'redelijke' termijn soms wel tot een maand.

2:
De adapter zou zonder laptop eraan ook gewoon licht moeten geven, anders is er ook iets mis met die adapter.

[ Voor 23% gewijzigd door tweakerbee op 28-02-2005 02:24 ]

You can't have everything. Where would you put it?