Toon posts:

[gezocht] overzicht van processen met geheugengebruik *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist me van geen andere zoektermen dan geheugenmanager, manage geheugen, ram usage en dit soort termen te bedienen om een geheugen manager voor winXP te vinden. Taskmanager doet namelijk naar mijn mening zn werk niet goed genoeg, geen meningen hierover ventileren gaarne.

enfin, ik zoek dus een programmaatje (met grafische schil) waarmee ik kan zien welke processen er lopen en hoeveel RAM/virtueel geheugen ze vreten.

het enige wat ik tot nu toe kon vinden is process explorer van sysinternals, een degelijk proggie alleen laat ie niet zien hoeveel ram elk proces opeet :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Titeledit: je zoekt geen manager maar een overzicht.Verder: geef even aan waarom de task manager niet goed genoeg is: anders weten we niet waar je naar op zoek bent :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Performance van Windows zelf? Kan die niet alles wat je wil?

Of anders gevraagd, wat wil je precies weten dan?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Volgens mij bedoeld hij dat het het geheugen management van windows wilt vervangen omdat die volgens hem niet goed zijn werk doet. Wat wou je dan doen? Het geheugenbeheer van windows 3.11 erin proppen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bedoel gewoon dat ik processes kan be-eindigen en netjes kan zien hoeveel ram ze gebruiken want taskmanager is daar niet goed genoeg voor vind ik

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

• MaximumPower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-04 12:05
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:57:
Nee ik bedoel gewoon dat ik processes kan be-eindigen en netjes kan zien hoeveel ram ze gebruiken want taskmanager is daar niet goed genoeg voor vind ik
Heb je XP Pro, probeer in de command prompt het volgende commando: tasklist
Heb je hier misschien ook iets aan?

Voorbeeld, type in de command prompt: tasklist /svc

[ Voor 9% gewijzigd door MaximumPower op 28-02-2005 21:05 ]

Minimum to the MaximumPower!

Pagina: 1