[PPC] Met pocket pc in windows verkenner host pc

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:54
Ik wil graag doormiddel van activesync met bluetooth in windows verkenner komen op mijn pc. Dit met de T-mobile mda compact. Ik dacht gelezen te hebben dat dat kan door op het derde icoontje te klikken in de verkenner van je ppc en daar \\hostnamevanpc in te tikken. dit werkt bij mij dus niet. hij zegt dan dat ik wat moet veranderen in settings. hij stuurt me dan ook meteen door naar settings. iemand een idee?
edit:
Windows xp sp2

[ Voor 3% gewijzigd door SaN op 28-02-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Ik heb nu het progje Network Browser. Hij vindt mijn pc wel, maar geen mappen enz. iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel je schijven/mappen gedeeld van je host pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:51:
Heb je wel je schijven/mappen gedeeld van je host pc?
Ja in ieder geval 1 schijf
edit: Nu ook een map op die schijf, maar nog steeds niks.

[ Voor 17% gewijzigd door SaN op 01-03-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander-sp,

Dit onderwerp, wat in mijn ogen 1 van de belangrijkste functies van de MDA kan zijn, wordt of genegeerd op dit forum of niemand weet simpelweg hoe het werkt. Op www.xda-developers.com zijn ze allemaal wat verder en je kunt veel specifieker een bepaald probleem opzoeken.

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om met de huidige bluetooth settings op de MDA, bv een bluetooth netwerk met de pc op te zetten. Het is wel mogelijk om een andere bluetooth stack te installeren, maar dit heeft niemand nog perfect werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:49:
Sander-sp,

Dit onderwerp, wat in mijn ogen 1 van de belangrijkste functies van de MDA kan zijn, wordt of genegeerd op dit forum of niemand weet simpelweg hoe het werkt. Op www.xda-developers.com zijn ze allemaal wat verder en je kunt veel specifieker een bepaald probleem opzoeken.

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om met de huidige bluetooth settings op de MDA, bv een bluetooth netwerk met de pc op te zetten. Het is wel mogelijk om een andere bluetooth stack te installeren, maar dit heeft niemand nog perfect werkend gekregen.
Bedankt man! ik ga daar is kijken. Ik snap inderdaad ook niet dat er zo weinig over te vinden is. Het lijkt mij ook zeer fijn om als ik beneden op de bank zit even een mp3tje te kunnen kopieeren naar mijn mda zonder weer naar boven te hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander-sp schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:41:
[...]
Bedankt man! ik ga daar is kijken. Ik snap inderdaad ook niet dat er zo weinig over te vinden is. Het lijkt mij ook zeer fijn om als ik beneden op de bank zit even een mp3tje te kunnen kopieeren naar mijn mda zonder weer naar boven te hoeven.
Zelf heb ik inmiddels de Toshiba Bluetooth Stack geinstalleerd op de PC en MDA: Download hier. Ik heb hiervoor de tutorial gevolgd van Gringo. Meer info vind je op: XDA developers forum: "Toshiba bluetooth stack rocks"
Na een avondje ploeteren werkte het. De Toshiba stack werkt veel beter dan de orginele MS BT stack. Ik kan nu ftp'en, file transfer en een PAN netwerk opzetten met de desktop computer. Ik heb nog geen tijd gehad om alle functies uit te proberen, maar het zou relaxt zijn om mp3'tjes direct vanaf het netwerk te draaien, zonder ze te kopieeren!!

Er zit wel wat adertjes onder het gras: de toshiba bluetooth staat altijd aan, dat kost volgens mij extra vermogen voor de accu en als je de MDA uitzet dan 'verdwijnt' het bluetooth icoontje, waardoor je moet soft resetten voordat je weer gebruik kan maken van bluetooth. Vooralsnog hebben ze hiervoor nog geen oplossing gevonden.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze info, want hoe meer mensen gaan werken met de Toshiba stack, des te meer informatie er boven tafel komt. Zelf ben ik geen 'crack' op dat gebied ;)
Pagina: 1