Toon posts:

[Winxp] Wlan netwerk wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop staan, een packard bell easynote icomplete 2005, ookwel de packard bell R4345 (maar dan met tas en mp3 spelert enzo)

Hierin zit een wlan netwerkkaart genaamd Billionton MIWLRP Wireless LAN MiniPCI-kaart, een kaartje met de Realtek RTL8180L chipset erop. De geinstalleerde driver is de RTL8180 versie 5.163

Mijn wlan bestaat verder uit een linksys WRT54G router, en een paar andere computers

Op de overige computers en laptop's (draaiend op Windows XP pro, incl SP2) wordt het netwerk gevonden en werkt al maandan zonder problemen, maar op de laptop wordt het netwerk gewoon niet gevonden.

Wat ik al geprobeert heb:
- Andere drivers geinstalleerd, van zowel Realtek als Ralink als Broadcom
- Wlan channel op 1, 5, 11 en 13 gezet
- Wep encryptie uitgezet
- Windows opnieuw geinstalleerd op de laptop
- Gecontroleerd of de SSID echt wel op broadcast stond en of dat op mijn andere laptop werd opgepikt.

De driver zelf geeft geen problemen aan.

Iemand enig idee waarom het netwerk niet gevonden wordt?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
heb je toevallig de mac filter aanstaan?

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
een mac-filter voorkomt dat je kunt communiceren, maar zou er niet voor moeten zorgen dat je het draadloze netwerk ziet...

Ik zou eens Netstumbler (freeware, use google) downloaden en daarmee kijken of er uberhaupt iets gevonden wordt...
Je linksys al eens op 11Mbit only gezet ?

edit: mijn Acer laptop met 54Mbit intel pro ziet mijn Senao 108Mbit ook niet als hij niet op 54Mbit staat ipv 108Mbit...

[ Voor 18% gewijzigd door Mr.CeeJay op 28-02-2005 11:30 ]

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

draait je Wireless Zero Configuration-service wel ?