Ik heb hier een laptop staan, een packard bell easynote icomplete 2005, ookwel de packard bell R4345 (maar dan met tas en mp3 spelert enzo)
Hierin zit een wlan netwerkkaart genaamd Billionton MIWLRP Wireless LAN MiniPCI-kaart, een kaartje met de Realtek RTL8180L chipset erop. De geinstalleerde driver is de RTL8180 versie 5.163
Mijn wlan bestaat verder uit een linksys WRT54G router, en een paar andere computers
Op de overige computers en laptop's (draaiend op Windows XP pro, incl SP2) wordt het netwerk gevonden en werkt al maandan zonder problemen, maar op de laptop wordt het netwerk gewoon niet gevonden.
Wat ik al geprobeert heb:
- Andere drivers geinstalleerd, van zowel Realtek als Ralink als Broadcom
- Wlan channel op 1, 5, 11 en 13 gezet
- Wep encryptie uitgezet
- Windows opnieuw geinstalleerd op de laptop
- Gecontroleerd of de SSID echt wel op broadcast stond en of dat op mijn andere laptop werd opgepikt.
De driver zelf geeft geen problemen aan.
Iemand enig idee waarom het netwerk niet gevonden wordt?
Hierin zit een wlan netwerkkaart genaamd Billionton MIWLRP Wireless LAN MiniPCI-kaart, een kaartje met de Realtek RTL8180L chipset erop. De geinstalleerde driver is de RTL8180 versie 5.163
Mijn wlan bestaat verder uit een linksys WRT54G router, en een paar andere computers
Op de overige computers en laptop's (draaiend op Windows XP pro, incl SP2) wordt het netwerk gevonden en werkt al maandan zonder problemen, maar op de laptop wordt het netwerk gewoon niet gevonden.
Wat ik al geprobeert heb:
- Andere drivers geinstalleerd, van zowel Realtek als Ralink als Broadcom
- Wlan channel op 1, 5, 11 en 13 gezet
- Wep encryptie uitgezet
- Windows opnieuw geinstalleerd op de laptop
- Gecontroleerd of de SSID echt wel op broadcast stond en of dat op mijn andere laptop werd opgepikt.
De driver zelf geeft geen problemen aan.
Iemand enig idee waarom het netwerk niet gevonden wordt?