Wat heb je nodig voor kabelinternet?

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je voor kabelinternet een netwerkkaart nodig, ja toch?

Verwijderd

hmmm meestal krijg je die van je provider en als je het niet weet kan je ze altijd bellen (8>

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
ja, provider is ook wel handig, die brengt dan als het goed is ook een zogenaamd kabelmodem mee. UTP kabeltje is ook nooit mis.

Aahja en hou er rekening mee dat je social leven in no-time niet meer bestaande is, op de tweakers na dan...

* sebas zou persoonlijk ook nog een goeie koffiezetapparaat aanraden.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Glacier
  • Niet online
wat heb ikl nodig voor kabelinternet :
- Een waterkoker (ik drink niet de hele dag koffie!)
- Een goede firewall
- Een mega downloadlijst in Getright
- Een ICQ die altijd aanstaat
- mijn gsm (SMS versturen via internet blijft leuk :P)
- Snacks

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
Je vergeet de netwerkkaart... :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

En niet te vergeten de computer! :)
Waar moet die netwerkkaart anders in? hehe
:+

Alle proemn in n drek

• Glacier
  • Niet online
ik vergeet nog iets : een cd writer om snel je warez...euh ik bedoel handige shareware :P te branden....

Verwijderd

als je kabelinternet aanvraagt, heb je alleen een pc nodig en je windows cd. Je krijgt de rest allemaal van je provider, dus netwerkkaart en alle kabels. Je hoeft verder niks te hebben. Koffie kan wel helpen, die gast is toch meestal wel een uurtje bezig voor je >:)

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:34

Canis Lupus

Vosbot

Je hebt natuurlijk over van die trieste providers die nog via de seriële poort werken. (115K2) Dan heb je natuurlijk geen netwerkkaart nodig.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

En natuurlijk een paar knaken..
Hier in het oosten (enschede, hengelo) betaal je al gauw 300 piek aansluitkosten :( en ongeveer 90 piek in de maand abonnementskosten :'( . maar daar staat natuurlijk ook wel wat tegenover: snelheden rond de 300K :) met pieken rond de 400/500K. :). en daar doe je het natuurlijk allemaal voor. maar af en toe hebben ze ook aanbiedingen en dan krijg je 2 meier korting op de aansluitkosten :P .

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• maffie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02-2021
Ligt er maar precies aan welke kabel je neemt!! Ik heb alleen ervaring Casema (ja ben zo'n sl8offer :'()!! Maar bij Casema zijn er dus 3 verschillende soorten: Basis, Premium en Plus!! Premium en plus zijn hetzelfde (alleen verschil in prijs en in snelheid (maar ja is tog even langzaam))!!

Basis (gebruik makend van de Delta Kabelmodems): Je hebt niks nodig: modem wordt naar je huis gebracht en coax-kabel en kabel voor je serieële-poort krijg je erbij!!

Premium en Plus (gebruik makend van de COM21 modems): Modem komt naar je huis en dan krijg je de UTP kabel erbij!! Je moet wel een netwerkkaartje kopen, maar die dingen kosten nog geen eens 50 piek!! Let wel koop geen 3COM (die ze natuurlijk adviseren) want deze zijn veels te duur terwijl een simpel 10Mbit netwerkkaartje al voldoet!!

Verder wordt er ook bij beide je kastje (daar waar de kabel vandaan komt) veranderd!! En in het geval v/d Plus en Premium moet je zelfs rekening houden met 2 extra stekkers (1 voor het nieuwe kabelkastje en 1 voor de modem) die bij het kastje MOETEN worden geplaatst!!

• sebas
  • Laatst online: 16-12-2025
ik zou van tevoren ook goed uitslapen. de eerste paar nachten kom je achter je bak nl. niet meer vandaan.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 23:29 schreef maffie het volgende:
Ligt er maar precies aan welke kabel je neemt!! Ik heb alleen ervaring Casema (ja ben zo'n sl8offer :'()!! Maar bij Casema zijn er dus 3 verschillende soorten: Basis, Premium en Plus!! Premium en plus zijn hetzelfde (alleen verschil in prijs en in snelheid (maar ja is tog even langzaam))!!

Basis (gebruik makend van de Delta Kabelmodems): Je hebt niks nodig: modem wordt naar je huis gebracht en coax-kabel en kabel voor je serieële-poort krijg je erbij!!

Premium en Plus (gebruik makend van de COM21 modems): Modem komt naar je huis en dan krijg je de UTP kabel erbij!! Je moet wel een netwerkkaartje kopen, maar die dingen kosten nog geen eens 50 piek!! Let wel koop geen 3COM (die ze natuurlijk adviseren) want deze zijn veels te duur terwijl een simpel 10Mbit netwerkkaartje al voldoet!!

Verder wordt er ook bij beide je kastje (daar waar de kabel vandaan komt) veranderd!! En in het geval v/d Plus en Premium moet je zelfs rekening houden met 2 extra stekkers (1 voor het nieuwe kabelkastje en 1 voor de modem) die bij het kastje MOETEN worden geplaatst!!
euh, ik weet niet hoor, maar volgens mij heb je een hamer nodig om een coaxkabel op je compoort te zette :?

of zit er soms een speciaal stekkertje op.. lijkt mij niet maar je weet het nooit.

• Wirf
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op maandag 08 januari 2001 08:20 schreef Mike_2000 het volgende:

[..]
euh, ik weet niet hoor, maar volgens mij heb je een hamer nodig om een coaxkabel op je compoort te zette :?

of zit er soms een speciaal stekkertje op.. lijkt mij niet maar je weet het nooit.
die coax kabel gaat naar je kabelmodem, je kabelmodem naar je compoort

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zondag 07 januari 2001 23:06 schreef InterCC het volgende:
Je vergeet de netwerkkaart... :)
Ik heb hier een kabelmodem die werkt zonder netwerkkaart. Fijn op de seriele poort. :(

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

-10Mbit NIC (Network Interface Card)
-30cm CAT-5 UTP
-Kabelmodem (Lancity of Com21 bijvoorbeeld)
een PC, min. 386 met 20MB HD om Linux te kunnen installeren... voor Windhoos min. 386 met 8MB en 510MB HD (voor IE :( )
-een browser, Netscape, Lynx, Konquerer of IE
-Kabel aansluiting (duh)

Verwijderd

een provider, een huis(om alles in te installeren), een computer, elektriciteits aansluiting, kabel aansluiting, netwerkkaart, kabelmodem(je kan ook eeb oude broodrooster gebruiken :P), van die dure utp kabel(lees: oude printerkabel >:)),
Een redelijk IQ om alles in te stellen, en iemand die jou tijdens het internetten voorziet van bier en chips.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Een aardige monteur is ook nooit weg ;).. Die van mij had meteen even wat warez sites laten zijn en een paar snelle servers voor minder legale zooi :)

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op zondag 07 januari 2001 23:19 schreef bigboy het volgende:
En natuurlijk een paar knaken..
Hier in het oosten (enschede, hengelo) betaal je al gauw 300 piek aansluitkosten :( en ongeveer 90 piek in de maand abonnementskosten :'( . maar daar staat natuurlijk ook wel wat tegenover: snelheden rond de 300K :) met pieken rond de 400/500K. :). en daar doe je het natuurlijk allemaal voor. maar af en toe hebben ze ook aanbiedingen en dan krijg je 2 meier korting op de aansluitkosten :P .
hee praten jullie nou over KiloBytes of Kilobits
ik heb zelf namelijk 512KiloBITS download en 64KiloBITS upload :(
en als ik iets download van een goede server, dan haal ik de 60KiloBYTES maximaal dat is dus (60*8)480KiloBITS
sommigen weten het verschil niet, en anderen praten over bits omdat dat veel sneller lijkt
tja ik weet niet wat jullie gebruiken

Verwijderd

euh erg handig mobiel koelkasje voor op je pc kamertje lekker vol knallen met vreten en zuipen en goede stoel rest komt van zelf

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 12:06 schreef Randy het volgende:

[..]
hee praten jullie nou over KiloBytes of Kilobits
ik heb zelf namelijk 512KiloBITS download en 64KiloBITS upload :(
en als ik iets download van een goede server, dan haal ik de 60KiloBYTES maximaal dat is dus (60*8)480KiloBITS
sommigen weten het verschil niet, en anderen praten over bits omdat dat veel sneller lijkt
tja ik weet niet wat jullie gebruiken
2400Kbit down / 700Kbit up :) Chello in Zutphen ... :) (is niet standaard, std. is 1536 / 512)

• DynaMikeY
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Uhm...standaard is bij Chello 1.5Mbit down (187.5kilobyte/sec effectief) en 128Kbps up (16kilobyte/sec effectief)

Ik ken veel mensen met Chello, over het hele land (ik zit zelf in Veldhoven, vlak bij Eindhoven), en iedereen heeft de 1.5Mbit down/128kbit up settings...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• maffie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02-2021
Op maandag 08 januari 2001 08:20 schreef Mike_2000 het volgende:

[..]

Als je goed las zag je dit staan:

coax-kabel en kabel voor je serieële-poort krijg je erbij!!
Pagina: 1