Verwijderd
Aahja en hou er rekening mee dat je social leven in no-time niet meer bestaande is, op de tweakers na dan...
* sebas zou persoonlijk ook nog een goeie koffiezetapparaat aanraden.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
- Een waterkoker (ik drink niet de hele dag koffie!)
- Een goede firewall
- Een mega downloadlijst in Getright
- Een ICQ die altijd aanstaat
- mijn gsm (SMS versturen via internet blijft leuk
- Snacks
Waar moet die netwerkkaart anders in? hehe
Alle proemn in n drek
Verwijderd
Hier in het oosten (enschede, hengelo) betaal je al gauw 300 piek aansluitkosten
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
Basis (gebruik makend van de Delta Kabelmodems): Je hebt niks nodig: modem wordt naar je huis gebracht en coax-kabel en kabel voor je serieële-poort krijg je erbij!!
Premium en Plus (gebruik makend van de COM21 modems): Modem komt naar je huis en dan krijg je de UTP kabel erbij!! Je moet wel een netwerkkaartje kopen, maar die dingen kosten nog geen eens 50 piek!! Let wel koop geen 3COM (die ze natuurlijk adviseren) want deze zijn veels te duur terwijl een simpel 10Mbit netwerkkaartje al voldoet!!
Verder wordt er ook bij beide je kastje (daar waar de kabel vandaan komt) veranderd!! En in het geval v/d Plus en Premium moet je zelfs rekening houden met 2 extra stekkers (1 voor het nieuwe kabelkastje en 1 voor de modem) die bij het kastje MOETEN worden geplaatst!!
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Verwijderd
euh, ik weet niet hoor, maar volgens mij heb je een hamer nodig om een coaxkabel op je compoort te zetteOp zondag 07 januari 2001 23:29 schreef maffie het volgende:
Ligt er maar precies aan welke kabel je neemt!! Ik heb alleen ervaring Casema (ja ben zo'n sl8offer)!! Maar bij Casema zijn er dus 3 verschillende soorten: Basis, Premium en Plus!! Premium en plus zijn hetzelfde (alleen verschil in prijs en in snelheid (maar ja is tog even langzaam))!!
Basis (gebruik makend van de Delta Kabelmodems): Je hebt niks nodig: modem wordt naar je huis gebracht en coax-kabel en kabel voor je serieële-poort krijg je erbij!!
Premium en Plus (gebruik makend van de COM21 modems): Modem komt naar je huis en dan krijg je de UTP kabel erbij!! Je moet wel een netwerkkaartje kopen, maar die dingen kosten nog geen eens 50 piek!! Let wel koop geen 3COM (die ze natuurlijk adviseren) want deze zijn veels te duur terwijl een simpel 10Mbit netwerkkaartje al voldoet!!
Verder wordt er ook bij beide je kastje (daar waar de kabel vandaan komt) veranderd!! En in het geval v/d Plus en Premium moet je zelfs rekening houden met 2 extra stekkers (1 voor het nieuwe kabelkastje en 1 voor de modem) die bij het kastje MOETEN worden geplaatst!!
of zit er soms een speciaal stekkertje op.. lijkt mij niet maar je weet het nooit.
die coax kabel gaat naar je kabelmodem, je kabelmodem naar je compoortOp maandag 08 januari 2001 08:20 schreef Mike_2000 het volgende:
[..]
euh, ik weet niet hoor, maar volgens mij heb je een hamer nodig om een coaxkabel op je compoort te zette
of zit er soms een speciaal stekkertje op.. lijkt mij niet maar je weet het nooit.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Ik heb hier een kabelmodem die werkt zonder netwerkkaart. Fijn op de seriele poort.Op zondag 07 januari 2001 23:06 schreef InterCC het volgende:
Je vergeet de netwerkkaart...
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
-30cm CAT-5 UTP
-Kabelmodem (Lancity of Com21 bijvoorbeeld)
een PC, min. 386 met 20MB HD om Linux te kunnen installeren... voor Windhoos min. 386 met 8MB en 510MB HD (voor IE
-een browser, Netscape, Lynx, Konquerer of IE
-Kabel aansluiting (duh)
Verwijderd
Een redelijk IQ om alles in te stellen, en iemand die jou tijdens het internetten voorziet van bier en chips.
hee praten jullie nou over KiloBytes of KilobitsOp zondag 07 januari 2001 23:19 schreef bigboy het volgende:
En natuurlijk een paar knaken..
Hier in het oosten (enschede, hengelo) betaal je al gauw 300 piek aansluitkostenen ongeveer 90 piek in de maand abonnementskosten
. maar daar staat natuurlijk ook wel wat tegenover: snelheden rond de 300K
met pieken rond de 400/500K.
. en daar doe je het natuurlijk allemaal voor. maar af en toe hebben ze ook aanbiedingen en dan krijg je 2 meier korting op de aansluitkosten
.
ik heb zelf namelijk 512KiloBITS download en 64KiloBITS upload
en als ik iets download van een goede server, dan haal ik de 60KiloBYTES maximaal dat is dus (60*8)480KiloBITS
sommigen weten het verschil niet, en anderen praten over bits omdat dat veel sneller lijkt
tja ik weet niet wat jullie gebruiken
Verwijderd
Verwijderd
2400Kbit down / 700Kbit upOp maandag 08 januari 2001 12:06 schreef Randy het volgende:
[..]
hee praten jullie nou over KiloBytes of Kilobits
ik heb zelf namelijk 512KiloBITS download en 64KiloBITS upload
en als ik iets download van een goede server, dan haal ik de 60KiloBYTES maximaal dat is dus (60*8)480KiloBITS
sommigen weten het verschil niet, en anderen praten over bits omdat dat veel sneller lijkt
tja ik weet niet wat jullie gebruiken
Ik ken veel mensen met Chello, over het hele land (ik zit zelf in Veldhoven, vlak bij Eindhoven), en iedereen heeft de 1.5Mbit down/128kbit up settings...
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Als je goed las zag je dit staan:Op maandag 08 januari 2001 08:20 schreef Mike_2000 het volgende:
[..]
euh, ik weet niet hoor, maar volgens mij heb je een hamer nodig om een coaxkabel op je compoort te zette
coax-kabel en kabel voor je serieële-poort krijg je erbij!!