Overclocking Wedstrijd in Dallas, Macci vs Fugger vs Opp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28

Epsilon

Topicstarter
Afgelopen dagen is in Dallas USA een groot overclocking spectakel gehouden. Gesponsort door ATI wel te verstaan.

Het doel van deze dag was, om de grote namen zoals Macci, Oppainter en Fugger tegen elkaar te laten strijden met de nieuwste 512MB Ati Radeon X850 videocard en Ati moederborden. Uiteraard is dit een publiciteitsstunt van Ati om hun nieuwe videocard te lanceren.

Gewapend met superkoeling zoals 3 stage cascades en 400KG (!!) LN2 (het koelsysteem leg ik later uit) werd het spectakel alleen maar groter.

LN2 in een container hebben we allemaal wel gezien. Maar LN2 pompen en laten verdampen in een verdamper zoals bij phase-change, is niet zo bekend. Dit is niet de eerste keer dat dit gedaan is, maar wel de eerste keer voor het grote publiek. Het resultaat mag er wezen:

Afbeeldingslocatie: http://www.teampuss.com/runmc/Lanparty/fugger%20-%20chilly1/P1010046.jpg
De temperaturen zijn in graden celcius en respectievelijk voor de GPU en CPU.

Resultaten waren er helaas niet omdat de ati borden nog vol bugs zaten helaas.

Nog wat kleine pics:

Macci in actie
Afbeeldingslocatie: http://www.teampuss.com/runmc/Lanparty/macci/P1010020.jpg

Runmc - Macci - kingpin (nr1 pifast op ministry, er zijn maar weinig mensen die sneller zijn met pifast. Onder andere memesama)
Afbeeldingslocatie: http://www.teampuss.com/runmc/Lanparty/macci/P1010005.jpg

LN2 pomp
Afbeeldingslocatie: http://www.teampuss.com/runmc/Lanparty/fugger%20-%20chilly1/chilly%20fugger.jpg

Nog een opstelling
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v223/twilius_basic/TXGF029.jpg

Voor meer pics bij elkaar:
http://www.teampuss.com/forums/viewtopic.php?p=7734#7734 t

En voor het draadje op XS:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=52851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:22

sapphire

Die-hard pruts0r

w000T, man
Dit is echt vet, alle groote namen bijelkaar. Maareh.......Ik mis wat mensen Peet, de MOFOC crew, Smokey, ect :P

Maar echt leuk om de gezichten eens bij de namen te zien, en die bekken ook, echt als if een sys temp van -200 de normaalste zaak van de wereld is :P

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 28-02-2005 00:53 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Lekkere publiciteitsstunt....borden die niet goed werken door een overvloed aan bugs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Krijg er een beetje een UFO gevoel bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
jk_warrior schreef op maandag 28 februari 2005 @ 01:13:
Lekkere publiciteitsstunt....borden die niet goed werken door een overvloed aan bugs....
Het ging vooral om de videokaarten

De ATI borden staan nog in de kinderschoenen. Dat komt allemaal nog wel. Ander voorbeeld is bijvoorbeeld de nForce 1 van nVidia. Lang niet zo'n groot suc6 als de 2e :).

En met bugs bedoelen ze niet gelijk fouten in het bord. Maar problemen bij het overclocken (waar deze jongens voor kwamen).

@ fewture: Zeker UFO gevoel ;). Bijna gedoemt te falen omdat de hardware onbekend was. Hier was echter wel flink aan voorbereid want dit had een showdown kunnen worden :).

Zie je maar weer hoe goed je het hebt als top-overclocker. Macci mocht even overkomen uit finland en ATI betaald ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Het wordt ook wel weer eens tijd voor een mooie nederlandse UFO. Vorige is alweer jaar gelezen :X

Mooie publiciteits stunt in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

Dat ln2 pomp gebeuren heeft chilly bedacht, die vent met die snor op die foto is zo te zien chilly.

wie heeft de cascades van macci gemaakt eigenlijk? nevermind, het zijn niet zijn cascades maar gemaakt door pcice

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 28-02-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Dit is echt wel super :D
Nu nog wat Nederlandse deelnemers, dus YoupY, wanneer ga je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Als hij net zoals Macci en Opp de ORB jaren lang domineert ;)

Alle respect voor YoupY, hij doet leuke dingen met een beperkt budget. Maar zolang je niet gesponsored wordt blijft het moeilijk natuurlijk :).

Die LN2 pomp is inderdaad bedacht door Chilly1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 19:36

HeepH

Dope Rapper

Epsilon schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:33:
Maar zolang je niet gesponsored wordt blijft het moeilijk natuurlijk :).
En laat gesponsored worden in nederland nou net zo'n hel zijn... :r

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik houd me aanbevolen voor zo een soort aktie in ons kikker landje ;)

Is al weer een tijd geleden dat UFO was :D :P

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

SmokeyTheBandit schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:56:

*eensch is*

eerst maar eens nieuwe hardware dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:56:

6maart 2004 was de laatste keer

Wordt tijd en er is genoeg animo. Mits er een ruimte is om het te houden kan er uiteraard gezorgt worden voor de nodige koeling zoals LN2, DI, phasechange (eventueel zelfs cascades).

Wel moet het zo zijn dat er een systeem dat goed werkt aankomt op UFO (wat dus ook geprepareerd is) waar je eigenlijk de max al van weet. Alleen de koeling zou dan verbeterd kunnen worden. Eventueel een andere processor, maar meer ook echt niet. Voeding, mem en bord zijn vrij onstabiele onderdelen. Bij elkaar geraapte onderdelen zijn gedoemt te falen. Dat blijkt hier wel weer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ja het is belangrijk dat er een systeem goed werkt.
Je moet je systeem echt van A-Z kennen wil je de max oc eruit halen.

Zijn er eigenlijk al resultaten bekend aangezien ik nog nergens resultaten heb gezien van de dag ... ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
SH4D3H schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:28:
Dit is echt wel super :D
Nu nog wat Nederlandse deelnemers, dus YoupY, wanneer ga je? ;)
Dan zal ik toch eerst ff moeten laten zien wat ik kan en dan ook echt hard gaan...

* YoupY zoekt sponsor voor mooie FX55 :+

Al is het nog maar eens zien wat 3500+ met cascade gaat doen. Met di gemeten zat blok idle op -70. Cascade doet idle -106 dus met die 30 graden extra kou hoop ik toch wel een 3300 Mhz pifast neer te zetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
YoupY schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:28:
[...]

Dan zal ik toch eerst ff moeten laten zien wat ik kan en dan ook echt hard gaan...

* YoupY zoekt sponsor voor mooie FX55 :+

Al is het nog maar eens zien wat 3500+ met cascade gaat doen. Met di gemeten zat blok idle op -70. Cascade doet idle -106 dus met die 30 graden extra kou hoop ik toch wel een 3300 Mhz pifast neer te zetten :9
offtopic:
Ik heb neopreen bij
dus dan kun je het gaan testen ;).

Een sponsor is bijna een must om echt iets te kunnen laten zien :). Een cascade is een goed begin natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Epsilon schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:11:
[...]

6maart 2004 was de laatste keer

Wordt tijd en er is genoeg animo. Mits er een ruimte is om het te houden kan er uiteraard gezorgt worden voor de nodige koeling zoals LN2, DI, phasechange (eventueel zelfs cascades).

Wel moet het zo zijn dat er een systeem dat goed werkt aankomt op UFO (wat dus ook geprepareerd is) waar je eigenlijk de max al van weet. Alleen de koeling zou dan verbeterd kunnen worden. Eventueel een andere processor, maar meer ook echt niet. Voeding, mem en bord zijn vrij onstabiele onderdelen. Bij elkaar geraapte onderdelen zijn gedoemt te falen. Dat blijkt hier wel weer ;).
Voeding valt toch wel mee? Als het enigsinds meezit kan ik tegen die tijd voor een OCZ 600 watter zorgen, moet toch genoeg zijn ;)
Maar wat je zegt is inderdaad waar, als gewoon iedereen maar wat meeneemt ben je veel-ste-veel tijd kwijt om het aan de praat te krijgen, vandaar dat Peet vlak na de UFO ookal een tweak-week voorstelde.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 21:41
Heb ook de artikel en photos op XS gelezen en die zijn echt wel meesterlijk.

Beter wordt er in Nederland binnenkort ook iets soortgelijks georganiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Ziet er vet uit alleen dat van die ocers vind ik onzin. Iedereen met genoeg geld kan dat doen dus vind het een beetje onzin om die mensen als een soort goden te beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Das niet waar, geld alleen is echt niet genoeg. Het helpt wel een boel maar als je een uber 1337 vette OC bak hebt en je hebt de ballen verstand ervan kan je het dan ook ?
Kennis van de onderdelen, koeling, timmings, instellingen en lef zijn wel degelijk erg belangrijk hoor ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:19:
Ziet er vet uit alleen dat van die ocers vind ik onzin. Iedereen met genoeg geld kan dat doen dus vind het een beetje onzin om die mensen als een soort goden te beschouwen.
hun zijn wel de gene die al jaren aan de top staan dus krijgen ze veel respect. En met alleen geld kom je er niet! En ze zijn echt niet allemaal rijk ofzo hoor, en voordat je gesponsord wordt moet je al flink wat hebben laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Afbeeldingslocatie: http://www.teampuss.com/runmc/Lanparty/macci/P1010005.jpg

Die middelste, is dat niet die bekende rapper?

Afbeeldingslocatie: http://www.eminem-pictures-lyrics.com/003ss.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:44

rapture

Zelfs daar netwerken?

Anoniem: 93354 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:19:
Je moet voldoende kennis van zaken hebben om die machines zelf te bouwen en geld is natuurlijk ook nodig.

Overklokrecords halen is hetzelfde als met een auto sneller dan het geluid proberen rijden. Je kan in praktijk weinig doen met die records, het gaat om het feit dat je andermans records breekt.

Beste overklokkers worden als een soort goden beschouwd, zoals sommigen op de hoge school mij als een soort hardware-god beschouwd. Niks verkeerd om de mensen die dingen kunnen dat jij niet kan te aanbidden.

[ Voor 18% gewijzigd door rapture op 28-02-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 31421 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:39:
[afbeelding]

[afbeelding]
LOL _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 21:41
Anoniem: 31421 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:39:
[afbeelding]

[afbeelding]
lol vond ik ook al meteen bij de 1ste post :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Anoniem: 79743 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:37:
[...]

hun zijn wel de gene die al jaren aan de top staan dus krijgen ze veel respect. En met alleen geld kom je er niet! En ze zijn echt niet allemaal rijk ofzo hoor, en voordat je gesponsord wordt moet je al flink wat hebben laten zien.
Ik zeg niet dat ze niks kunnen. Ik zeg alleen dat geld wel behoorlijk belangrijk is. Ik kan nog zoveel van ocen weten maar als ik niet een paar duizend euro heb voor HW ziet niemand mij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

zijn er mensen die dit ook wel in nederland willen orginaseren...

ik houd me aanbevolen, als je het een beetje leuk aanpakt heb je zo sponsors te pakken, animo is er genoeg voor, moet alleen opgezet worden...

mochten er mensen zijn die er hetzelfde over denken, contact me ff op mail of MSN :)

Edit: het hoeft ook niet perse met supper sonische hardware te gaan, om een P 1 200 op 400 te laten doen lopen is ook een kunst :)
zo kun je meerdere competities maken, met wie de hoogste overclock haalt in procenten, in MHz'en, enzovoort :)

Edit2: is het mee eensch met hieronder :)

[ Voor 35% gewijzigd door peddro op 28-02-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Anoniem: 93354 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:30:
[...]

Ik zeg niet dat ze niks kunnen. Ik zeg alleen dat geld wel behoorlijk belangrijk is. Ik kan nog zoveel van ocen weten maar als ik niet een paar duizend euro heb voor HW ziet niemand mij staan.
Jonge Kap Nou eens met die K*lere discussie ALTIJD
Wordt ik ech ZIEK van, ook altijd als er iets vanuit DOC op de FP komt, 'ja met 10.000 euro aan hardware en koeling kan ik dat ook wel' NOU DOE HET DAN en zeik niet de mensen af die wel het LEF hebben om hun dure verdiende centen in de Hardware te steken (al dan niet deels gesponsord) en daarmee te gaan oc'en tot ze (of meestal de hardware ;) ) erbij neervallen.......
Je wil ook niet weten voor hoeveel $$$ die gasten al gesloopt hebben aan hardware voordat ze aan de top kwamen en sponsoren kregen?????

Nofi enzo, maar ik wordt hier echt altijd gek van, het is ook niet specifiek tegen jouw bedoelt hoor, maar meer tegen die FP n44bjes die altijd een mooi artikel/wedstrijd gaan lopen afkraken omdat ze jaloers (imo) zijn

En nu weer ontopic :>

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105909

El Snorro schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:18:
[...]

Wordt ik ech ZIEK van, ook altijd als er iets vanuit DOC op de FP komt, 'ja met 10.000 euro aan hardware en koeling kan ik dat ook wel' NOU DOE HET DAN en zeik niet de mensen af die wel het LEF hebben om hun dure verdiende centen in de Hardware te steken (al dan niet deels gesponsord) en daarmee te gaan oc'en tot ze (of meestal de hardware ;) ) erbij neervallen.......
Je wil ook niet weten voor hoeveel $$$ die gasten al gesloopt hebben aan hardware voordat ze aan de top kwamen en sponsoren kregen?????

Nofi enzo, maar ik wordt hier echt altijd gek van, het is ook niet specifiek tegen jouw bedoelt hoor, maar meer tegen die FP n44bjes die altijd een mooi artikel/wedstrijd gaan lopen afkraken omdat ze jaloers (imo) zijn

helemala mee eens, als je echt wil dan kan je het ook :)
je word er vanzelf wel door beloont.
alleen nu gaat bij mij snowboarden even voor dus ik heb even geen geld voor hardware :(
komt vanzelf wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
Ik sluit me ook volledig bij El Snorro aan. Je moet echt al onwijs goed zijn en heel lang bezig zijn om bij een beperkt publiek een beetje bekend te worden, laat staan om aan sponsers te komen. Het komt allemaal heus niet uit de lucht vallen dat ATI zegt kom maar op onze kosten hier heen dan mag je met wat spul van ons spelen.

Leuke hardware is voor de meeste mensen belangrijk, onder tweakers gaat het er om wat je met je hardware doet ongeacht of het nou superdeluxe of ouwe meuk is!

Ontopic:

Lachen dat zelfs de achterkant van die kaart geisoleerd is (laatste foto van de topic start). En ziet mijn oog ook geheugen op de achterkant van die kaart? T zal wel. De kou trekt toch door die kaart heen, maar om t dan te gaan isoleren is ook weer zo iets tegen natuurlijks. 8)7

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 22:11

Syzzer

Prutser

Erg mooie pics en erg jammer van de ATi borden. Ook grappig dat je nu toch gezichten bij de nick's ziet. Overigens ben ik heel erg voor een nieuwe UFO en ik zal graag weer van de partij zijn! Iemand die een mooie schuur / loods (met voldoende stroomgroepen!!!) ter beschikking heeft? ;) .
martijn_tje schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:55:
[...]

Lachen dat zelfs de achterkant van die kaart geisoleerd is (laatste foto van de topic start). En ziet mijn oog ook geheugen op de achterkant van die kaart? T zal wel. De kou trekt toch door die kaart heen, maar om t dan te gaan isoleren is ook weer zo iets tegen natuurlijks. 8)7
Ja, dat is erg leuk. Door het vele koper in de kaart dat de hitte uit de hele kaart wegtrekt richting GPU wordt het geheugen gewoon koeler als je het isoleert :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 07:44

rapture

Zelfs daar netwerken?

El Snorro schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:18:
[...]

idd, er zijn hier op de hoge school studenten die 2 dagen per week werken om hun hardware te betalen. Die mensen gaven paar jaren geleden kleine lanparties met 24 poorten Gigabit-switches (overkill aan materiaal en zeker paar jaren geleden).

Zou jij meer dan de helft van je loon besteden aan hardware/overclocking? Het zijn zeker en vast GEEN RIJKEN, de meeste rijken zitten op hun lui gat en bestellen/kopen hun computers.

Juist door "struggle for computers", want mijn ouders konden/kunnen en zullen ook nooit een computer kunnen betalen. Heb ik mij op de computerhardware gegooid om kost wat kost toch aan computers te geraken. Ookal moest ik al m'n zakgeld en lonen op stapelen om op een computerbeurs een 486DX2 te kopen. Armoede is een speciale omstandigheid, de meeste mensen gaan zich erbij neerleggen en gaan stempelen/voor-de-tv-liggen ofzo. Er zijn ook mensen die juist door de armoede hard opwerken. Als m'n ouders genoeg geld hadden om computers te kopen, dan zou ik geen tweaker zijn...
martijn_tje schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:55:
De koude trekt idd door de kaart, dus de anderkant is ook koud. Men isoleert om ervoor te zorgen dat de condens niet op de kaart gebeurd maar op de isolatie, anders heb je binnen paar minuten kortsluiting.
Leuke hardware is voor de meeste mensen belangrijk, onder tweakers gaat het er om wat je met je hardware doet ongeacht of het nou superdeluxe of ouwe meuk is!
idd, als ik m'n Toshiba-Centrino-laptop 50% FSB kan overklokken met stock koeling, dan sta ik direct op FP. Terwijl een P4 overklokken 50% FSB verhogen niet zo speciaal is. In elke klasse hardware is er een andere moeilijkheid en de lat ligt anders. Packard Bell's overklokken blijft leuk, zolang het origineel/speciaal is.

[ Voor 25% gewijzigd door rapture op 28-02-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij cascades op gpu moet je zelfs je hele agp slot en omstreken beschermen tegen condens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
ik vind ut knap en el snorro heeft natuurlijk gelijk....
mah ik vind het raar he...
die hele shit is flink gekoeld en dan zie ik daar een northbridge koler van coolermaster met een 40x40 fannetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Slitch schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:33:
die hele shit is flink gekoeld en dan zie ik daar een northbridge koler van coolermaster met een 40x40 fannetje?
De snelheden die nodig zijn voor een mooie oc halen de chipsets van tegenwoordig met gemak zonder extreme koeling. "Vroeger" met de NF2 bordjes wilde de nb extreem koelen nog wel helpen om wat extra mhz op de fsb te halen wat soms erg veel kon schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat fannetje warmt waarschijnlijk alleen maar op zelfs vanwege de extreme koeling op de cpu ;) cascades en ln2 maken een flink stukje van je mobo koud ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 28-02-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 09:13

DaWaN

'r you wicked ??

Slitch schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:33:
Northbridge is niet echt meer belangrijk met een A64 met ingebouwde memcontroller

Voor de rest ziet het er wel vetjes uit, lijkt me cool als nVidia met een antwoordt komt >:) En een UFO lijkt me ook ubervet :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Ik zat me hier dus als het hele weekend op te geilen op xtreme ;) Vanaf het begin van het topic heb ik echt aandachtig meegekeken, echt geweldig wat die gasten daar doen. Leuk dat iedereen eens bij elkaar is lijkt me, erg gezellig.
Ook lol hoe ze die LN2 buiten staan af te blazen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
UFO = een Nederlandse versie van zo'n happening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SH4D3H schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:35:
UFO = een Nederlandse versie van zo'n happening?
Jep..is nu een paar keer gehouden. Vaak zonder echt goede resultaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Toch vaag eigenlijk, als je nagaat wat er hier in nederland allemaal voor goeie hardware in omloop is. Meerdere mensen met een FX-55, we hebben X850's, proms, cascades, LN2, droogijs. Noem het maar op en het is wel aanwezig, alleen het is zo verspreid onder verschillende mensen dat diegene met een snelle videokaart weer een "trage" CPU heeft etc. Dus het schiet niet echt op. Best wel jammer eigenlijk :/

Edit:
D'r waren toch wel wat scores?
44k in 3DMark2001 door Macci
10k in 3DMark05 door OPP
Of waren dat maar aannames?

[ Voor 16% gewijzigd door Exigence op 28-02-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 5897 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:41:
[...]

Jep..is nu een paar keer gehouden. Vaak zonder echt goede resultaten..
Nou ik had met een 3000+je nog een snelheid van 3000mhz gehaald screenie stabiel :P
Maar idd de resultaten waren er niet of uitermate bedroefend. ;(
Exigence schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:45:
Toch vaag eigenlijk, als je nagaat wat er hier in nederland allemaal voor goeie hardware in omloop is. Meerdere mensen met een FX-55, we hebben X850's, proms, cascades, LN2, droogijs. Noem het maar op en het is wel aanwezig, alleen het is zo verspreid onder verschillende mensen dat diegene met een snelle videokaart weer een "trage" CPU heeft etc. Dus het schiet niet echt op. Best wel jammer eigenlijk :/

Edit:
10k in 3DMark05 door OPP
Ik heb nog geen bevestigde resultaten gezien :(

[ Voor 51% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 28-02-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Exigence schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:45:

Edit:
10k in 3DMark05 door OPP
Wat ikvan runmc hoorde geen nieuwe records..Ik zei een vrijdag al op XS dat het Ati mobo voor veel problemen zorgde en dat er geen nieuwe records waren te verwachten.
Maar toen was ik blijkbaar de boeman, achteraf toch gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

JVLK schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:13:
[...]

Wat ikvan runmc hoorde geen nieuwe records..Ik zei een vrijdag al op XS dat het Ati mobo voor veel problemen zorgde en dat er geen nieuwe records waren te verwachten.
Zo man, ik las het. Ze vielen behoorlijk over je :D Ach, ze hebben fun gehad, leuke ervaring rijker :)

[ Voor 7% gewijzigd door Exigence op 28-02-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JVLK schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:13:
[...]

chagarijnig ventje die chilly, is me al vaker opgevallen

als je die post bedoelde tenminste...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 28-02-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Anoniem: 79743 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:22:
[...]

chagarijnig ventje die chilly, is me al vaker opgevallen

als je die post bedoelde tenminste...
Yup, hij was mij te verdedigend..net of iemand van Ati over zijn schouder meekeek ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Misschien word je serieus genomen als je die flauwe grappen in het nederlands achterwegen laat :P je kijkt echt even raar op als je ineens een paar nederlands/belgische zinnen ziet :+ (nofi).

Ik had eigenlijk al wel verwacht dat het niks zou worden, het hele idee is leuk, maar veel te geforceerd, en helaas deden de ati bordjes (laten we eerlijk zijn) niet wat van ze verwacht werd. Er zijn dan ook geen records gebroken, hoewel er wel eentje,(fugger :> ), zijn amd 64 rig op 4 ghz had geboot/post maar daarna is dat nooit meer gelukt, en daar is dan ook geen bewijs van...

Edit :
Ook opvallend dat de ene niets kwijt wou en zich beroepte op de nda's, en de andere volop liep te blaten over wat er allemaal te vinden was. Zo was er een kerel die foto's poste terwij hij nog onder nda stond en dus alle bordjes van ati op de foto's moest blurren,en daarna kwam er iemand die gewoon als toeschouwer had gezoomed op een van die bordjes, en die hoefde de plankjes dan weer niet te blurren (8>

Edit 2 : Er waren ook rumoeren of een compleet nieuwe kaart ,en ati deed ook mee door aan te geven dat er iets kwam dat nog nooit iemand heeft gezien, en eigenlijk was het enige wat ze presenteerde hun nieuwe 512 mb kaart, leuk maar niet spectulair...beetje jammer

offtopic:
exigence , ik ben nog opzoek naar neopreen en iemand/iets die een container kan hardsolderen, nog tips waar ik zoiets/iemand kan vinden (liefst omgeving brabant :o)

[ Voor 60% gewijzigd door HeepH op 28-02-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Fugger was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
HeefStan schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:06:
offtopic:
exigence , ik ben nog opzoek naar neopreen en iemand/iets die een container kan hardsolderen, nog tips waar ik zoiets/iemand kan vinden (liefst omgeving brabant :o)
Mail me, ik woon in Tilburg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Deed bij mij ook het UFO gevoel opwekken.
Plan is ergens in de zomer een nieuwe te gaan doen.
Het staat nog helemaal in de kinderschoenen, maar ik verwacht wat meer tijd te hebben nu mijn kleine wat groter is.

Binnenkort ff praten met wat grote leveranciers om eens wat meer sponsoring te verkrijgen.

Gezien mijn huidig review werk @ Madshrimps zou het een combie kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Animo genoeg, dat is al een voordeel :).

Misschien dat er al een begin gemaakt kan worden met de eventuele voorbereidingen.

Of iig een topic met ideeën.
Aan jou de eer voor dat topic ;). Het is nu maart, in 4 maanden kun je veel voor elkaar krijgen.

Als er een duidelijk plan staat over wat er gedaan gaat worden kun je vanuit daar bedrijven benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Op 1 voorwaarde : ik wil ook kunnen :Y). Een ufo dag zou echt tof zijn,maar denk je dat dabit (waar is hij :P?) bijvoorbeeld zijn cascades wil meeslepen,dat zou ook leuk zijn ...

offtopic:
/\ U got mail

[ Voor 11% gewijzigd door HeepH op 01-03-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
* YoupY sleept dan in ieder geval z'n cascade mee

Hopelijk tegen die tijd ook compleet verbouwd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Ik wil ook komen, ook al zal mijn inbreng weinig toevoegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
YoupY schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:38:

Zorg maar voor handvaten dan :P

Overigens zullen systemen van te vore al klaar moeten zijn en alleen nog verscheept hoeven worden naar de lokatie.

Ik hoop dat Dabit komt. Al is het alleen om te kijken / praatje te maken ;).

Tegen die tijd zullen er 2 of 3 cascade's klaar zijn om ingezet te worden.
DI kun je vrij gemakkelijk doen op zo'n dag. mits het mobo geprepareerd is door de persoon met de container.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 22-05 16:55
als t er daatwerkelijk van gaat komen dan zal ik zeker komen deze keer, met mn toekomstige HW (fx55 (90nm?) gf6800ultra pci-e en dfi lp nf4 sli-dr g.skill mem en misschien ook nog een 2e gf6800ultra :D)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
We maken binnenkort wel een nieuw draadje over UFO-05 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
idd... iemand een goede startpost laten maken en verder discussieren...
en ja... experimentele hardware voor oc resultaten... die gekken'
ATI = geen echt mobo fabrikkant wil zwijgen of ze die dingen op een lekkere clock kunne laten draaien....
hadden ze een DFI gepakt hadden ze ut klusje geklaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 21:41
petervandamned schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:13:
We maken binnenkort wel een nieuw draadje over UFO-05 :)
Mooi, hou mij op de hoogte Peter ;)

Ik zou er ook wat meer bij betrokken willen raken met dat soort gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Als er nog een UFO dag komt (Ik hoop het wel!) dan wil ik ook wel graag aanwezig zijn, met wat is nog de vraag.. :) , verder vind ik die LN2 pomp wel stoer. ben benieuwd hoe dat ding werkt.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

YoupY schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:38:

* Tjaps Is al bezig met matteriaal en tekeningen voor een ln2 container B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
OMG We hebben het virus weer allemaal goed te pakken >:) :+

Nu Fewture ook nog maar eens weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Epsilon schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:56:
[...]

Zorg maar voor handvaten dan :P

Overigens zullen systemen van te vore al klaar moeten zijn en alleen nog verscheept hoeven worden naar de lokatie.

Ik hoop dat Dabit komt. Al is het alleen om te kijken / praatje te maken ;).

Tegen die tijd zullen er 2 of 3 cascade's klaar zijn om ingezet te worden.
DI kun je vrij gemakkelijk doen op zo'n dag. mits het mobo geprepareerd is door de persoon met de container.
2 of 3 maar? }) ik maak wel een cascade in ieder geval!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 01-03-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Anoniem: 79743 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:43:
[...]
2 of 3 maar? }) ik maak wel een cascade in ieder geval!
En ik...niet :(....

:P

[ Voor 4% gewijzigd door HeepH op 01-03-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik ook nog lang niet hoor O-) eerst maar geld en tijd ervoor vinden. :/
als ik pech heb, heb ik niet eens nieuwe hardware tegen die tijd!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Als het in een vakantie is zal ik er alles aan doen om eens langs te wippen. De vorige keer was niet gunstig voor mij, want de enige mogelijkheid was met de trein -> 30 euro ofzo :/
Lijkt me leuk om iedereen eens van gezicht te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoupY schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:32:
OMG We hebben het virus weer allemaal goed te pakken >:) :+

Nu Fewture ook nog maar eens weer :+
:P We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon doen :D

voorbereiden is wel tamelijk lastig aangezien er spullen van verschillende mensen moeten komen. Je zou eigenlijk ergens een zaaltje moeten afhuren waar je ook kan blijven overnachten en zorgen voor veel reserve hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Anoniem: 79743 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:04:
[...]

gewoon doen :D

voorbereiden is wel tamelijk lastig aangezien er spullen van verschillende mensen moeten komen. Je zou eigenlijk ergens een zaaltje moeten afhuren waar je ook kan blijven overnachten en zorgen voor veel reserve hardware.
idd maar misschien is het handig om ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk al compleet is, dus max OC cpu met bepaalde koeling en max mobo en max gpu. Ik noem maar iets. Natuurlijk kan de max OC van een cpu verschillen met een ander mobo, maar je hebt iig een richtlijn voor die cpu met een bepaalde koeling. Misschien is het handig om paren te maken zodat die iig hun koeling/hardware op elkaar af kunnen stemmen, mogelijk zelfs al voor UFO.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:43:
[...]

idd maar misschien is het handig om ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk al compleet is, dus max OC cpu met bepaalde koeling en max mobo en max gpu. Ik noem maar iets. Natuurlijk kan de max OC van een cpu verschillen met een ander mobo, maar je hebt iig een richtlijn voor die cpu met een bepaalde koeling. Misschien is het handig om paren te maken zodat die iig hun koeling/hardware op elkaar af kunnen stemmen, mogelijk zelfs al voor UFO.
Idd, dit heeft ook wel zo zijn voordelen :)
* Phyxion komt misschien ook wel even langswippen, mits het niet ergens in het Zuiden van het land is :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:43:
[...]

dat is ook min of meer gedaan bij vorige UFO's, alleen wanneer alles samengevoegt werd presteerde het niet echt meer! je moet hardware enigszinds op elkaar afstemmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Anoniem: 79743 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:18:
[...]

dat is ook min of meer gedaan bij vorige UFO's, alleen wanneer alles samengevoegt werd presteerde het niet echt meer! je moet hardware enigszinds op elkaar afstemmen!
Dat is niet waar

De systemen waren verre van voorbereid. Iedereen nam wat onderdelen mee. En als je een leuke score neer wilt zetten moet je zowieso beginnen met een bord, psu, mem wat goed draait.

De CPU is het minst belangrijk.

Ook moet er een volledige install gedaan worden thuis.
Ook moeten alleen CPU's onder de cascades komen die al onder een prom op vapoLS hebben gelegen om uit te sluiten dat ze de temps niet slikken. Als ze -40c goed trekken, trekken ze -100 vaak ook wel.

Ach, dat zien we allemaal nog wel :).
Vanuit Ministry kunnen jullie grote dingen verwachten mbt scores de komende tijd en we zullen dan ook zeker van de partij zijn als mede organisator op dit evenement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Mij lijkt het gewoon weleens leuk, maar als je zelf geen hardware ter beschikking (alleen 2 reepjes g.skill mss) hebt of ook geen koeling, dan kan ik er helaas weinig doen :/ mischien iets qua koel spullen? het zou handig zijn als er een topic komt met wat er allemaal nodig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Epsilon schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:34:
[...]

Dat is niet waar

De systemen waren verre van voorbereid. Iedereen nam wat onderdelen mee. En als je een leuke score neer wilt zetten moet je zowieso beginnen met een bord, psu, mem wat goed draait.

De CPU is het minst belangrijk.

Ook moet er een volledige install gedaan worden thuis.
Ook moeten alleen CPU's onder de cascades komen die al onder een prom op vapoLS hebben gelegen om uit te sluiten dat ze de temps niet slikken. Als ze -40c goed trekken, trekken ze -100 vaak ook wel.

Ach, dat zien we allemaal nog wel :).
Vanuit Ministry kunnen jullie grote dingen verwachten mbt scores de komende tijd en we zullen dan ook zeker van de partij zijn als mede organisator op dit evenement.
ik zeg juist dat het niet voorbereid was... iedereen nam apart redelijk goede onderdelen mee and that's it! :>

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 01-03-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

gimmeeh topic ~!!!!!!11 >:)

Edit : Nvm, Peter is lief :>

* HeepH is eventueel ook wel bereid, hoewel ik waarschijnlijk nog niet echt tot de harde kern gerekent word.

[ Voor 34% gewijzigd door HeepH op 02-03-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
HeefStan schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:51:
gimmeeh topic ~!!!!!!11 >:)

Wie kan er een topicstart bakken voor het ufo 2k5 topic? inclusief stemming op de plaats enzo....

* Epsilon is eventueel ook wel bereid, hoewel ik waarschijnlijk nog niet echt tot de harde kern gerekent word.
dat doet peter binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
* El Snorro stelt alvast een x800 en wat OCZ VX beschikbaar :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Even over de sponsoring van het volgende UFO-evenement.... Een sponsor is alleen geïnteresserd als er voldoende publiciteit is die een breed publiek bereikt. Daarom een paar ideetjes:
Maak er een soort contest van waarbij leveranciers tegen elkaar 'spelen'. Bijvoorbeeld AMD versus Intel. Beiden leveren hadpicked mainstream type en een handpicked topmodel. Deze strijd zal veel aandacht trekken waardoor leveranciers eerder een (top) CPU sturen, zonder rekening.
Hetzelfde kun je toepassen voor de videokaarten, maar dan ATI versus NVidia.
Geheugenfabrikanten als G-Skill kunnen laten zien dat ze sneller zijn dan de standaard-reepjes van de PC-boer. Hetzelfde geldt voor mobo's en andere hardware.
Met bovenstaande verhaal kun je best een paar redacteuren van grote PC-bladen strikken, die er een mooie reportage van maken. Daarnaast is er vast wel een hosting-provider die z'n naam aan het project wil verbinden en die zorgt voor de website zonder limieten.

Het is dus allemaal maar een idee, maar ik denk dat als je bovenstaande uitwerkt er mogelijkheden moeten zijn om topspul te krijgen zonder dat er (veel) geld ingestoken moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

De vraag is: wil iedereen het wel zo groot(s) laten worden. Ik denk zelf van niet, dan is de charme eraf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Juistem!! het was juist zo gezellig afgelopen keer, er mogen dan wel geen super resultaten (Lees: geen) zijn neergezet maar ik vond het super gezellie. FF staan kijken hoe The Doctor een DFI Infinity ging Vmol..euhm modden, op een zwaar opgefokt systeem van Smokey even UT2k4 gespeeld :P.

* sapphire stelt iig alvast z'n OCZ Powerstream 600w beschikbaar voor een SLI systeem :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 09:10
Mensen ff tussendoor, eerder in het topic hebben mensen het over lef hebben voor overclocken, maar als je genoeg geld hebt hoef je geen lef te hebben, als het kapot gaat is dat toch de schuld van de apparatuur en krijgen ze vast en zeker gewoon nieuw spul, dus het komt hier "alleen" aan op kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Helemaal mee eens dat de sfeer er ook moet zijn, maar met een gezellige sfeer op een kleine UFO ga je geen sponsoring krijgen. Aangezien er hier nogal gesproken werd over sponsoring, heb ik dat stukje maar even een beetje uitgewerkt. Misschien is het een idee om het in 2-en te hakken. Een gedeelte wat de basic-UFO is. Na al het tweaken en het halen van de records kan een dag later de boel gepresenteerd worden. Dag1 heb je dus de sfeer en de charme, dag2 heb je rechtvaardiging voor de sponsoring. Dan heb je volgens mij een ideale combinatie van kosteloze handpicked producten en de sfeer van de oorspronkelijke UFO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Je moet er gewoon de ballen voor hebben
- Pak maar eens een soldeer ijzer vast en ga je bord daar maar eens zodanig mee bewerken dat je er bijna meer componenten extra opzet dan dat er standaard opzitten. Valt weinig meer aan rma te sturen
- Sommige mods vereisen dat je je een weerstand van je plank er helemaal af sloopt, of traces doorsnijd
- Jaag maar eens 4V door je mem heen terwijl dit maar 3.3 ofzo mag hebben, zonder dat je ander mem heb liggen.

Kennis is natuurlijk ook wel belangrijk. en cash is wel handig, maar zo heel erg veel mensen die voldoende cash hebben om maar meteen een nieuw proc te halen of whatever lopen hier ook niet rond afaik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Dit topic ging over Dallas en die wedstrijd daar

Hoe en wanneer Ufo-05 gaat worden, zal in een ander topic worden toegelicht.

De sneeuw valt nog :) en het zal niet eerder zijn dan als de mussen van het dak vallen door de warmte :) waarom? dan kan je de buitenruimte ook gebruiken en eens een kleur op je wangen krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
petervandamned schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:07:
Dit topic ging over Dallas en die wedstrijd daar

Hoe en wanneer Ufo-05 gaat worden, zal in een ander topic worden toegelicht.

De sneeuw valt nog :) en het zal niet eerder zijn dan als de mussen van het dak vallen door de warmte :) waarom? dan kan je de buitenruimte ook gebruiken en eens een kleur op je wangen krijgen ;)
ehh nu is JUIST DE tijd om buiten te zijn .... vrieskou is goed voor PC( daar draait UFO toch om ?) Maargoed, is er iemand in omg Arnhem waar ik mijn toekomstige fx55 en dfi nf4 sli mobo met gf6800ultra onder een prom kan komen testen ? In de nabije toekomst zit er voor mij nl. geen prom o.i.d. in en als ik een lekkere cpu blijk te hebben dan wil ik graag dat die onder een cascade gaat om eens een lekkere score te halen met pifast of 3dmark 05 (als ik tegen die tijd een 2e gf6800ultra heb)

Mijn planning is nl. als volgt voor HW:
eind maart fx55 dfi sli mobo en gf6800ultra
na mei (31 mei ben ik jarig, dus cash :) ) dan hoop ik genoeg geld te hebben voor een 2e gf6800ultra en dan nog later moet er maar eens een prom o.i.d. komen.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Ln2 en cascades hebben niet zo heel erg veel last van de zomer. Dat spul blijft toch wel lekker koud :9

Nu :
buiten : -5
binnen : -106

Zomder :
Buiten : 25
binnen -106 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoupY schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:47:
Ln2 en cascades hebben niet zo heel erg veel last van de zomer. Dat spul blijft toch wel lekker koud :9

Nu :

Zomder :
als het -15 buiten is kan je bijna ethaan condenseren in een enkele stage. ethylene in de tweede stage kan je dan makkelijk -120 mee halen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
YoupY schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:47:

Nu :

Zomder :
Precies :)
Anoniem: 79743 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:57:
[...]

als het -15 buiten is kan je bijna ethaan condenseren in een enkele stage. ethylene in de tweede stage kan je dan makkelijk -120 mee halen })
Dan zet Youp de cascade toch vanacht even op balkon of morgen avond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Anoniem: 79743 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:57:
[...]

En opeens stopt het met vriezen en je cascade klapt uit elkaar door de te hoge druk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Zal ik atm weinig aan hebben, aangezien er dan nog steeds R410 in de eerste trap blijft zitten en geen ethaan ;)

Maar als je wilt mag je er nog wel een kleine trap voorbouwen, zodat er dan wel ethaan in de 2e trap kan en ethyleen in de low stage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130034

Kijk, ik zou dol graag mijn 3500 NC eens onder een Prom leggen maar omdat hij tot nu toe alleen nog maar luchtkoeling is gewent, weet ik niet of het een super overclocker is of juist niet. En daarmee verlies je een hoop kostbare tijd om scores neer te zetten.

Misschien toch een een Dry Ice projectje beginnen om hem eens voor te bereiden, en kijken wat het mobo precies doet. Dan weet ik ook gelijk zijn max oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoupY schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:30:
Zal ik atm weinig aan hebben, aangezien er dan nog steeds R410 in de eerste trap blijft zitten en geen ethaan ;)

Maar als je wilt mag je er nog wel een kleine trap voorbouwen, zodat er dan wel ethaan in de 2e trap kan en ethyleen in de low stage :)
met wat simpelere aanpassingen kan je al stukje kouder komen dan dat je nu zit, sorry dat ik het zeg haeg maar je had veel meer uit die compressors kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Wat zijn dan de uitslagen/scores van die wedstrijd? Wie heeft er gewonnen?
Ik zie hier alleen maar geblaat over een ufo dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Tja als je het draadje op XS leest had je het geweten. Ook staat het in de FP
Pagina: 1