Toon posts:

Paint lettertype

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een simpel logo-tje te ontwerpen, maar daarbij gebruik ik de (helaas) beperkte opties van paint.

Ik heb een lettertype gedownload, en die pakt hij ook direct in paint.

Nu zou ik graag in plaats van een kleur van het lettertype een afbeelding gebruiken in de lettertype.

Normaal kan ik de letters bijv. wit of zwart maken, maar ik heb een bepaalde egale achtergrond (metaal look a like) en die zou ik graag als "kleur" van het lettertype willen.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb omschreven, en ik hoop dat iemand weet of dit mogelijk is in de normale paint van windows!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nope, dit gaat je niet lukken.
MSpaint kan enkel egaal gekleurde lettertjes maken.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als ik het goed begrijp wil je dus een texture toepassen op je tekst in paint? Ben bang dat dat niet mogelijk is. Misschien handig om bijv. Fireworks te downloaden van Macromedia. Kun je een 30 dagen trial vinden, en daarmee zal het zeker lukken.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bepaalde egale achtergrond...
Dubbelklikken op een kleur in het palet en vervolgens een aangepaste kleur definiëren?

Als je echt een textuur bedoelt ben je inderdaad met totaal de verkeerde tool bezig.

[ Voor 47% gewijzigd door Voutloos op 28-02-2005 00:26 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op maandag 28 februari 2005 @ 00:24:
[...]
Dubbelklikken op een kleur in het palet en vervolgens een aangepaste kleur definiëren?

Als je echt een textuur bedoelt ben je inderdaad met totaal de verkeerde tool bezig.
Dan kom ik alleen bij het kleuren palet...dus ik kan niks uploaden of bladeren....

• Voutloos
  • Niet online
Tja, sorry, dan heb je het dus over een texture en heb je een verkeerde definitie van het woord 'egaal.'

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan iemand die dit eventueel zou willen doen voor mij?

Het gaat puur om een lettertype wat ik door moet sturen, met een witte "background" en een klein plaatje als "kleur" van het lettertype...

ik zou het erg fijn vinden als iemand mij hiermee zou kunnen helpen.
Het zal hoogstwaarschijnlijk een minuutje tijd in beslag nemen voor diegene die weet hoe het moet.

Msn: azsaz@hotmail.com

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 00:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waarom reageerd er nu niemand meer?? :?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Waarom gebruik je MSPaint? Omdat je niet met illegale spullen in de weer wilt? Als dat de reden is kun je namelijk ook overwegen om The GIMP te gebruiken. Dit programma is geheel gratis verkrijgbaar onder de GPL. http://www.gimp.org/

Ooh ja, je hoeft niet zo snel te kicken, kwart voor één is nu niet echt een tijd waarop je veel mensen op GoT ziet, hoor :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Voutloos
  • Niet online
Op een forum wordt er niet altijd elke minuut een bericht geplaatst. Verder had ik je voorlaatste bericht wel gezien, maar heb ik eerlijk gezegd geen zin om het voor je te doen.

Er zijn genoeg demo's van software welke dit kan te vinden of misschien (wellicht) kan een gratis programma als The Gimp het ook voor je. Het lijkt me dat je met je site/bedrijf/etc vaker iets meer grafisch wil kunnen doen dan wat Paint te bieden heeft. Kijk daarom eens zelf eerst naar bijvoorbeeld The Gimp.

{signature}

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 00:42:
Waarom reageerd er nu niemand meer?? :?
Het is hier geen helpdesk. We verwachten dan ook dat je voordat je hier komt zelf moeite doet, en op het forum duidelijk kenbaar maakt wat je zelf hebt gedaan, wat je wilt bereiken en wat je daarin tegenhoudt.
M.a.w. we gaan niet jouw probleem oplossen omdat het je zelf te veel werk wordt. Zoals ik eerder al aangaf is er software te downloaden waarmee dit wel kan, experimenteer er eens mee. Als dat nog niet werkt en je hebt gezocht naar een oplossing kun je hier dan weer terecht voor je vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij helemaal niet om teveel werk oid.

Waar het hier om draait is dat ik voor éénmaal een logo-tje moet maken, en er geen complete programma's voor ga downloaden.

Elk topic wat ik plaats, word ik op becritiseerd, het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen, maar telkens word ik als het ware "afgetrommeld" dat ik zelf alles maar moet gaan uitzoeken, terwijl dit een forum is, waar ieder toch zijn eigen vragen kan stellen??

(dit is niet beledigend bedoeld, maar vind het nogal vreemd)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Puur uit nieuwsgierigheid: waarom maak je überhaupt een logo in Paint als ik vragen mag? Zoals je merkt, voldoet Paint echt enkel voor de allersimpelste handelingen. Het lijkt me dus eerder de juiste tool voor de juiste job gebruiken. Ik ga toch ook geen programma in machinetaal schrijven?

Logo --> Illustrator of een ander vector-gebaseerd programma
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 00:51:

Waar het hier om draait is dat ik voor éénmaal een logo-tje moet maken, en er geen complete programma's voor ga downloaden.

Elk topic wat ik plaats, word ik op becritiseerd, het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen, maar telkens word ik als het ware "afgetrommeld" dat ik zelf alles maar moet gaan uitzoeken, terwijl dit een forum is, waar ieder toch zijn eigen vragen kan stellen??

Ik kan me het voorstellen dat mensen het vreemd vinden dat je geen programma wilt downloaden, maar wel verwacht dat anderen jouw logo voor je gaan bewerken ;)

[ Voor 52% gewijzigd door sdomburg op 28-02-2005 00:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op maandag 28 februari 2005 @ 00:51:
Puur uit nieuwsgierigheid: waarom maak je überhaupt een logo in Paint als ik vragen mag? Zoals je merkt, voldoet Paint echt enkel voor de allersimpelste handelingen. Het lijkt me dus eerder de juiste tool voor de juiste job gebruiken. Ik ga toch ook geen programma in machinetaal schrijven?

Logo --> Illustrator of een ander vector-gebaseerd programma

[...]

Ik kan me het voorstellen dat mensen het vreemd vinden dat je geen programma wilt downloaden, maar wel verwacht dat anderen jouw logo voor je gaan bewerken ;)
Het is mij puur éénmalig, normaal maak ik geen logo's maar had er eigenlijk eentje nodig voor nood, dus vandaar....

• Voutloos
  • Niet online
terwijl dit een forum is, waar ieder toch zijn eigen vragen kan stellen??
Ik geef een antwoord op je vraag. Ik geef alleen geen respons op je verzoek om het voor je te doen. In de tijd dat jij via MSN iemand uitlegt wat je idee is en in de tijd die het kost als het work in progress bestand 10x heen en weer gezonden moet worden om aan je wensen te voldoen kan je allang The Gimp gedownload en gebruikt hebben.

Het is op de korte termijn misschien puur eenmalig. Maar zodra je het logo wil aanpassen heb je weer hulp nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Voutloos op 28-02-2005 00:57 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de overlast, ik ga het zelf idd nu maar eens proberen

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022

Ej, als je goed bent, dan maakt het niet uit met welk programma je werkt.
De allerbeste logo's die ik ooit gezien heb, zouden kunnen volstaan met een programma als paint.
Het gaat niet om de tools, het gaat om de persoon die achter de computer zit.
De allernieuwste illegale versie van Photoshop wil niet zeggen dat je dan mooie logo's kan maken.
Ik lach de meeste "fotosoep" sukkels uit, wat een nerds zijn dit, denken dat ze alles kunnen, maar creatief, ho maar (niet iedereen overigens, alleen de meesten).

Wat jij wil is perfect mogelijk met paint:

maak een 'groot plaatje' zodat je 'achtergrond voor de letters'-plaatje en je 'letters' erop passen.

maak een zwart vlak, typ hier met wit je tekst in. Pak met de selectie-tool het "zwarte vlak met witte tekst", en zorg ervoor dat de 2e selectiemogelijkheid (links in het scherm) geselecteerd is, schuif het "zwarte vlak met witte tekst" over je 'achtergrond voor de letters'-plaatje en klaar is kees!

Je kan met de 'opvul'-tool het zwart veranderen in iets anders, of in wit zodat je alleen de letters ziet.

Veel succes ermee!

edit: typfoutjes, en kan allemaal onduidelijk overkomen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Faust op 28-02-2005 01:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, bedankt man! (dus het IS WEL mogelijk....)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 01:10 ]

• Faust
np :)

offtopic:

dat is een risico van het forum, er zullen ook mensen reageren die NIET weten hoe het moet, om indruk te maken gaan ze dan interessant doen.

Of behulpzaam, zoals die gasten wat the gimp, of die 30 dagen trail aanboden, respect :Y)

[ Voor 47% gewijzigd door Faust op 28-02-2005 01:13 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hehehe, erg gaaf, ik sta gewoon met m'n bek vol tanden hier _/-\o_.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Faust schreef op maandag 28 februari 2005 @ 01:03:
[...]
De allernieuwste illegale versie van Photoshop wil niet zeggen dat je dan mooie logo's kan maken.
Ik lach de meeste "fotosoep" sukkels uit, wat een nerds zijn dit, denken dat ze alles kunnen, maar creatief, ho maar (niet iedereen overigens, alleen de meesten).
offtopic:
Mensen die logo's in een programma als Photoshop maken moet je sowieso uitlachen...

Verwijderd

Topicstarter
Japie_17 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 01:13:
[...]

Hehehe, erg gaaf, ik sta gewoon met m'n bek vol tanden hier _/-\o_.
Ik dacht uiteindelijk ook wel dat zoiets zou moeten kunnen in paint!

Paint heeft meer mogelijkheden dan dat je denkt hoor!!!!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dus ik kan net zo goed m'n foto's in paint bewerken? Mag ik jou dan even uitlachen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op maandag 28 februari 2005 @ 01:20:
[...]

Dus ik kan net zo goed m'n foto's in paint bewerken? Mag ik jou dan even uitlachen?
Je lacht er maar op los, maar volgens mij zit je hier op het verkeerde topic....het ging hier om logo's.....NIET om foto bewerking.........

• Faust
Gizz schreef op maandag 28 februari 2005 @ 01:20:
[...]

ga je gang:)

fyi, het ging over logo's.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 01:24:
[...]
Je lacht er maar op los, maar volgens mij zit je hier op het verkeerde topic....het ging hier om logo's.....NIET om foto bewerking.........
Ach, photoshop is een foto bewerkings programma, en er werd gezegd dat het grootste deel van de photoshop gebruikers zich onder de noemer sukkel mag scharen, vandaar.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Voordat iemand zich bezeerd............dit topic kan wel gesloten worden, mn probleem is opgelost, en sommige mensen gaan elkaar nu te lijf........... :P :P

• Faust
[...]

Ej, als je goed bent, dan maakt het niet uit met welk programma je werkt.
De allerbeste logo's die ik ooit gezien heb, zouden kunnen volstaan met een programma als paint.
Het gaat niet om de tools, het gaat om de persoon die achter de computer zit.
"weet je zeker dat je jezelf wil quoten" << hehehehe :+

Ehm, wat wou ik ook alweer zeggen :P

Ik doelde op de groep die "fotosoep" zegt ipv "photoshop", maar die wat verder weinig creatief zijn.

Gezien jouw commentaar/reactie hoor jij daar niet bij, want jij bent wel creatief. O-)

Verwijderd

Topicstarter
Faust schreef op maandag 28 februari 2005 @ 01:35:
[...]

"weet je zeker dat je jezelf wil quoten" << hehehehe :+

Ehm, wat wou ik ook alweer zeggen :P

Ik doelde op de groep die "fotosoep" zegt ipv "photoshop", maar die wat verder weinig creatief zijn.

Gezien jouw commentaar/reactie hoor jij daar niet bij, want jij bent wel creatief. O-)
"Jouw commentaar / reactie" wie bedoel je daarmee???

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 01:33:
Voordat iemand zich bezeerd............dit topic kan wel gesloten worden, mn probleem is opgelost, en sommige mensen gaan elkaar nu te lijf........... :P :P
We sluiten hier geen topics omdat ze opgelost zijn, juist dan niet. We sluiten wel topics als ze in flamewars verzanden.... * curry684 kijkt een aantal mensen bestraffend aan ;)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.