Toon posts:

nintendo aansluiten op pc-scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 1.923 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik denk dat het hierzo ongeveer thuis hoort, ik zit dus met het volgende probleem, kzou grag terug op m'n nintendo 8bit willen spelen, maar ivp aan een gewoon tv-scherm zou ik deze willen aansluiten op een pc scherm, op de nintendo zit zo een gele rca video uitgang dus dat is geen probleem, wat wel het probleem is, is om het beeld ervan op een pc-scherm te krijgen? eerst zat ik te denken aan een kabel (vga-rca) maar dat gaat dacht ik niet omdat deze enkel kan opgesplitst worden in RGB? daarna dacht ik om een soort schema te bouwen maar moest het bestaan heb ik dit nog steeds niet gevonden, en daar na zat ik eerst te denken aan m'n geforce beeldkaart die ik nog liggen heb, daar zit zo'n gele uitgang en een vga uitgang op, is er geen manier waardoor ik deze 2 kan lussen ofzo?, maar dan moet ik van de gele video uitgang, een ingang maken, en indien dit niet zou gaan bracht me dit bij het volgende, toevallig zat ik te surfen en kwam ik iets tegen ivm VIVO is iets waarmee men een video in kan maken ofzo? jullie zullen dat wel beter weten..., en dit ging naar wat ik gezien heb enkel op geforce 4, wel de beeldkaart die nu in m'n pc zit is een geforce 4, is er dan anders geen manier om van die s-video een ingang te maken ipv een uitgang?

alvast bedankt ;)

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Dat zou ik ook wel eens willen weten, heb hier nog een NES SNES en N64 en lijkt mij ook wel mooi om ze op de monitor aan te sluiten, dus ook iemand idee hoe het met de SNES en N64 kan. Zou het overigens niet met een TV kaart willen, gwoon via de De Coax kabel 8)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

indd dat lijkt mij ook wel gaaf ja! ik heb ook nog een nes, snes en n64 waarmee ik dat ook wel zou willen.
mischien een gat in de markt om een converter te produceren? ;)

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Op een tv-kaart zit toch ook een s video in :? heb hier nog een oud ding liggen zou het morgen is proberen

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 01:28
Er bestaan converters van tulp naar vga en die vind je bij lik-sang.com ze worden officeel voor de xbox/ps2/GC verkocht maar ik verwacht dat ze ook wel voor de NES en SNES enzo bruikbaar zijn.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12 18:54
vingerfrits schreef op maandag 28 februari 2005 @ 00:21:
Op een tv-kaart zit toch ook een s video in :? heb hier nog een oud ding liggen zou het morgen is proberen
Dat werkt wel ja.

Zo sluit ik altijd mijn PS 2 op mijn PC aan.
Echter is de beeldkwaliteit wel een stuk minder.
Maargoed, het werkt :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12 13:40

dawuss

gadgeteer

RS_003 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 00:39:
[...]

Dat werkt wel ja.

Zo sluit ik altijd mijn PS 2 op mijn PC aan.
Echter is de beeldkwaliteit wel een stuk minder.
Maargoed, het werkt :)
Waarschijnlijk is de beeldkwaliteit niet eens minder, maar valt het op een beeldscherm pas echt op hoe laag die resolutie eigenlijk wel niet is die uit zo'n console komt ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
vingerfrits schreef op maandag 28 februari 2005 @ 00:21:
hmm :?

om een vb te geven, bij de geforce2 zit er enkel av/out, sv/out, vga/out

en bij de geforce 4 staat er zelfs geen out meer bij maar enkel video en d-sub |:(

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 01:28:
[...]
hmm :?
om een vb te geven, bij de geforce2 zit er enkel av/out, sv/out, vga/out
en bij de geforce 4 staat er zelfs geen out meer bij maar enkel video en d-sub |:(
Ken jij het verschil tussen een tv kaart en een videokaart?

Tulp naar vga converter gaat ook niet werken, omdat er bij de NES geen tulp zit maar een coax uitgang.
Tv kaart is de oplossing als je je pc erbij wilt betrekken.
Zonder pc dus direct naar je monitor.. dan moet je denk ik iets van een coax -> vga adapter zoeken als dat bestaat, of een kabel direct vanuit je NES naar vga als dat bestaat.

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Jimster schreef op maandag 28 februari 2005 @ 01:34:
[...]

Ken jij het verschil tussen een tv kaart en een videokaart?

Tulp naar vga converter gaat ook niet werken, omdat er bij de NES geen tulp zit maar een coax uitgang.
Tv kaart is de oplossing als je je pc erbij wilt betrekken.
Zonder pc dus direct naar je monitor.. dan moet je denk ik iets van een coax -> vga adapter zoeken als dat bestaat, of een kabel direct vanuit je NES naar vga als dat bestaat.
Op de NES zitten wel tulp uitgangen, 1 voor audio en 1 voor video ;) (aan de zijkant) en achter een uitgang voor de coax

[ Voor 5% gewijzigd door vingerfrits op 28-02-2005 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
vingerfrits schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:51:
[...]

Op de NES zitten wel tulp uitgangen, 1 voor audio en 1 voor video ;) (aan de zijkant) en achter een uitgang voor de coax
idd :)

en voor de mensen die een ps2 of n64 ofzo wouden aansluiten:

mss ben je hier wat mee, na een beetje zoeken op de site weet je mss wel al wat meer ;)
http://www.hardwarebook.net/
Pagina: 1