Vooruitlopen op moderaties

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Topicstarter
Soms kom je posts tegen waar de auteur alvast vooruit loopt op een eventuele moderaties, zoiets als:

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1249569
Ben trouwens benieuwd hoe snel deze post wordt weggestemd.......... Dat zal tekenend zijn voor de onredelijkheid
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1248900
Zal nu wel naar beneden gemod worden |:(
En zo zijn er nog tig voorbeelden (deze komen toevallig uit 1 thread)

Ik vind dat echt storend. Mag ik nou zo'n post nog naar beneden modden, of is dat echt onredelijk zoals de auteurs van betreffende post proberen duidelijk te maken?

En is hier geen policy voor? De policy over klagen over moderaties binnen je post ipv in dit forum zou hierop geldig kunnen zijn, alhoewel dit al klagen op voorhand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:13

Cyphax

Moderator LNX
Volgens mij is dat een kwestie van vooruitziende blik :D
Die 1e is een compleet overbodige rant als je 't mij vraagt. Die 2e hoort ook niet op de frontpage maar hij heeft ergens nog een punt. Kan ie beter een topic over openen. :P
Ik zou nooit een post omlaag modereren OMDAT er iets in staat als "zal nu wel omlaag gemod worden" maar meestal staan dat soort opmerkingen in een post die toch wel omlaag gaat.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, ik weet niet of het nou zo storend is.

in feite is het gewoon voortschrijdend inzicht :P

beide posters hebben imo absoluut een punt, en juist de laatste zin in beide posts geeft aan waar en bij wie het eigenlijke probleem zit. of het enige zin heeft is trouwens iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:53

botoo

💀 too old to die young

Voor dergelijke (zeur)reacties hebben we alweer een poosje een toepasselijke admin-edit die e.e.a. duidelijk zou moeten maken :) :
Admin-edit:
Het reageren met betrekking tot de moderaties binnen een reactie-draad is onwenselijk en offtopic.

Opmerkingen over onterechte moderaties zijn beter op hun plaats in het Tweakers.net Moddereter Forum; klachten over moderaties worden daar behandeld en wanneer mogelijk rechtgezet, of anders zal de gekozen moderatie onderbouwd worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Om toch nog iets erover te zeggen: ik zou hem in ieder geval punten lager geven. Het voegt namelijk compleet niets toe en creeert alleen maar een soort aura rond een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
En ook in 2006 wordt weer vooruitgelopen op eventuele negatieve moderaties
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1507400
Eens zien hoe snel dit weer weggemoffeld zal zijn
Als dit er niet had gestaan had ik geen -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:04

defiant

Moderator General Chat
Het worden zo ook vaak self fulfilling prophecies, en de meeste gevallen niet geheel ten ontrecht imho, het leidt namelijk ook meestal af van de gevoerde discussie. Ik lees soms ook gewoon threads ipv dat ik bezig ben met modereren, en dan is het storend.

Overigens zijn er ook genoeg mensen die achteraf (soms al 5 minuten na hun post) hun posts editen met regels zoals:
'Overbodig? Dit is helemaal niet overbodig!' etc.

Mischien zou in het reageerschermpje nog eens expliciteit op deze zaken gewezen kunnen worden, en over het bestaan van dit forum, er staat nu helemaal niks in over moderaties.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bij mij komen dit soort overbodige opmerkingen over als indirecte flame. Een -1 moderatie is dan ook (imho terecht) het resultaat.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
Pietje Puk heeft een edit toegevoegd:
Edit: Niet lang dus. Nee. Geen kwaad wordt op tweakers over Linux.
Zulke opmerkingen irriteren me echt. Ik bedoel, snapt ie niet dat ie die lage moderatie juist te danken heeft aan het vooruitlopen op een eventuele lage moderatie? (En daarmee de integriteit van de moderator in twijfel trekkende...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:49
Valt niet goed te praten onder het mom van een vooruitziende blik:
Net zoals het niet hoort achteraf over een mod te zeuren in je post, hoort dat ook vooraf niet. Daarbij komt nog dat je door een dergelijke opmerking een eventuele negeatieve moderatie al een betekenis geeft die de modder wellicht helemaal niet bedoeld heeft. Daarom wat mij betreft zowiezo -1 flame. Daarnaast geloof ik niet in helderziendheid......
Pagina: 1