[debian] hardware ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01-2025

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Heb een combinatie van hardware in m'n bak waar ik op zich Debian (Sarge) op wil gaan draaien.
Heb een paar vraagjes.

Hardware:
Abit IC7-MAX3 mainboard.
Sata disks aan zowel de intel als de sil.image controllers. Intel in raid. Schijven aan de sil.img. in software striping xp. (hoe ga ik in godsnaam 600GB aan data backup-en??)
Adaptec 29160 en 2100S (beide worden volgens mij ondersteund)
Audigy Platinum
Pinnacle/Miro PCTV Pro
ATI 9600XT
en Linksys 54g kaartje (+speedbooster)
Verder heb ik nog een bluetooth set van logitech. Keyboard + mx900 muis.

Iemand ervaring met een dergelijke setup en of werken met Debian hierop goed gaat? Ik heb ruime ervaring met Debian, maar alleen op meer "server" hardware. Dingen als soundboards, bluetooth etc. heb ik nog nooit geinstalleerd op een linux machine.

What are clouds made of? Linux servers mostly!

Verwijderd

Dit heeft niet zoveel met Debian te maken, meer met de kernel die je draait.
Dus ga eens kijken in de kernel configs, en de modules die beschikbaar zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 23:27 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik hou dit stukje ook in de gaten, vraag me af hoe alles gaat samenwerken als je buiten windows om aan de 'dynamische schijven' gaat klussen qua partitietabel. Heb het zelf nog niet aangedurfd hoewel dat meer kwestie van geduld en tijd ervoor hebben was (had geen cd die goed doorstartte op mijn systeem).

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je hebt geen schijfruimte om Debian erbij te installeren (dual-boot) en het een en ander te testen?

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Boot anders eens een live CD van debian of knoppix en zie wat daarin gebeurt :) Kost je geen schijfruimte en je kunt zo even proberen te kloten met het mounten van je array. Als je dat read-only doet is er geen gevaar voor je data en kun je naar hartelust experimenteren :)

ieeeepppppp :P