Toon posts:

Capturen met sony dv camera lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

mijn schoonouders (dont ask) hebben sinds kort een sony minidv camera gekocht. For the record, het is een dcr-hc14e. Nu hebben ze nogal wat film opgenomen op die dv tapes, maar nu moet het dus ook op de computer en op dvd gebrand worden. Fijn. Na wat gekloot te hebben met USB, kwam ik erachter dat het toch echt met Firewire moet. Zo gezegt zo gedaan, en een goedkoop Firewire kaartje van Sweex gekocht. Installeren, kabel erin, camera aan, so far so good. Na het installeren van Pinnacle Studio 9 (die had ik nog ergens) en er wat mee gerommelt te hebben, lukte het allemaal niet zo goed. Random crashes, etc. Adobe Premiere dan maar. Hetzelfde, hmmmmm, apart. Andere software, ook hetzelfde.
Nu heb ik dus met Studio 9 wat gecaptured gekregen, maar echt ENORM veel beeldverlies. Niet goed dus, en trouwens, al die andere keren crasht Studio 9 bij het aanzetten van de camera.
Nu is dus de software niet het punt, maar gaat het pas fout op het moment dat ik de dv camera in afspeelmodus zet. Logischerwijs zou je dus denken dat het aan het Firewire gebeuren ligt, maar dat vind ik toch een beetje apart.
Ik heb al heel wat gezocht en raad opgevolgt, zoals het eruit slopen van alle andere "overbodige" hardware etc, maar nu ben ik toch redelijk de weg kwijt. Ik wil dit gewoon geregeld hebben, want ik heb geen zin in dat oeverloze gezeik over die camera.
Als iemand hier raad mee weet, gaarne een antwoord!
en als iemand denkt dat de specs van de pc er ook toedoen, zal ik die dan ook wel posten. :)

Verwijderd

Ook al is dit een oud topic, ik heb dit probleem ook! Heeft de topicstarter al een oplossing?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:27
It's a long shot maar probeer eens in te laden met WinDV. Deed bij mij de truuk toen ik met verschillende 'echte' programma's ook niet kon capturen.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat voor PC is het?!? Wat voor Processor zit erin en hoe snel is'ie?!? Hoeveel geheugen zit er ingeprikt?!? Wat voor harddisken hangen er in er hoe groot zijn ze?!? Wat voor OS draai je?!?
Nogal belangrijke vragen die voor videocapturing en bewerking nogal belangrijk zijn om je problemen te kunnen verhelpen...
Graag meer info van je systeem dus...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Ik heb ook een dv maar alles werkt prima met meegeleverde software >:)