Toon posts:

Verschil nieuw en oud model iPod Photo

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat nu het verschil is tussen het nieuwe en oude model photo? Behalve de lagere prijs (maar ook beduidend minder accessoires), zie ik eigenlijk geen verschillen. Of mis ik hier iets? Ik wil een photo kopen en nu vraag ik me af of ik het oude of nieuwe model moet aanschaffen.

Verder nog 2 vraagjes:
- Kan de ipod dock van het oude moedel ook gebruikt worden voor het neiuwe model?
- Zal het oude model ook foto's kunnen inlezen via de nog te verschijnen foto connector. Als dat niet kan, dan kan ik me voorstellen dat het nieuwe model te prefereren is boven het oude, anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuLse_BE
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05-2017
Mijn broer heeft gisteren de iPod photo 30 Gb in Gent gekocht. Dit zat er allemaal in de doos:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/gaming/ipod_05.jpg

Wat er echt verschillend is, weet ik ook niet. Maar de 30 Gb is wel een stuk dunner dan de oudere grote (40/60 Gb) iPod's, maar is nog steeds ietsje dikker dan de 20 Gb iPod's.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/gaming/ipod_04.jpg
Van links naar rechts: iPod 40 Gb, iPod photo 30 Gb, iPod (3G) 20 Gb

Oh ja, de iPod photo 30 Gb past in mijn oude iPod (3G) 20 Gb dock (wel niet 100% perfect, maar toch goed!)

[ Voor 15% gewijzigd door PuLse_BE op 27-02-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Die 40GB iPod photo is _écht_ lelijk dik, ik heb zelf een 30GB iPod besteld als ik de plaatje bekijk heb ik een goede koop gedaan via de Apple site ! :)

Een paar verschillen:

• Opslag
• Dikte
• Accesoires
• Batterijduur

Meer info

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opslag OK, er zitten andere harde schijven in. Batterijduur is gelijk gebleven, minder asseccoires meegeleverd, en inderdaad de nieuwe modellen zijn wat dunner. Maar waar zijn de grote veranderingen? Ik zie ze niet. Dus als je nu voor veel minder geld een oud model op de kop kunt tikken, doe je volgens mij goede zaken. Toch?
Koekje schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:50:
Die 40GB iPod photo is _écht_ lelijk dik, ik heb zelf een 30GB iPod besteld als ik de plaatje bekijk heb ik een goede koop gedaan via de Apple site ! :)

Een paar verschillen:

• Opslag
• Dikte
• Accesoires
• Batterijduur

Meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:52:
Opslag OK, er zitten andere harde schijven in. Batterijduur is gelijk gebleven, minder asseccoires meegeleverd, en inderdaad de nieuwe modellen zijn wat dunner. Maar waar zijn de grote veranderingen? Ik zie ze niet. Dus als je nu voor veel minder geld een oud model op de kop kunt tikken, doe je volgens mij goede zaken. Toch?
Ik bedoelde met batterijduur natuurlijk vergeleken moet de niet photo's, mijn voorkeur zou uitgaan naar de 30GB versie boven de 40GB vanwege het formaat (ik heb die extra opslag echt niet nodig), maar als je een koopje ziet doen! :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 07:59
Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe 40GB gekocht voor 380 Euro. Het waren voor mij de bijgeleverde accessoires en de extra 10GB die het gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:57
Toch een erg net prijsje als je nagaat dat er een dock bijzit. Ik vind/vond de 40GB zelf te dik, de 30GB lijkt wel heel erg in de buurt te komen van de 20GB die wat mij betreft precies goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wAizz schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:43:
Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe 40GB gekocht voor 380 Euro. Het waren voor mij de bijgeleverde accessoires en de extra 10GB die het gedaan hebben.
Dat is precies hetzelfde als ik dus afgelopen vrijdag heb gedaan, in de Apple centre van eindhoven. Alleen bij mij koste de 40gb nog maar 339 euro maar inclusief covertje kom je dan toch wel weer op 370 euro... Zeer netjes prijsje toch al met al, en inclusief het dock, de firewire kabel en de extra 10 gb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 07:59
Ik heb deze op dezelfde dag gekocht, in dezelfde zaak, maar heb dus meer moeten betalen? 8)7 We hebben het nog wel over de iPod Photo 40GB toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wAizz schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:13:
Ik heb deze op dezelfde dag gekocht, in dezelfde zaak, maar heb dus meer moeten betalen? 8)7 We hebben het nog wel over de iPod Photo 40GB toch?
Haha idd het topic is: 40 gb photo...

Shame on me!!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als ik de TS was had ik het nieuwe model aangeschaft.
Imho was de oude versie echt belachelijk duur, veelste veel geld voor wat je krijgt.
Dock kun je er eventueel nog wel bijkopen, ben je nog goedkoper uit :)

De prijzen liggen nu wat meer in de buurt van de gewone iPods, dus wordt deze speler wel interessant :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Hoe zijn de foto's eigenlijk op de nieuwe iPod Photo van 30 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dancing_Animal schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:29:
Hoe zijn de foto's eigenlijk op de nieuwe iPod Photo van 30 GB?
Lijkt me precies hetzelfde als dat het eerst was, het lijkt me niet dat dat veranderd. De hardware zal wel gewoon hetzelfde zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

De foto's zien er goed uit ik neem aan dat de hardware hetzelfde is gebleven. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Koekje op 01-03-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

PuLse_BE schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:18:
Mijn broer heeft gisteren de iPod photo 30 Gb in Gent gekocht. Dit zat er allemaal in de doos:
[afbeelding]

Wat er echt verschillend is, weet ik ook niet. Maar de 30 Gb is wel een stuk dunner dan de oudere grote (40/60 Gb) iPod's, maar is nog steeds ietsje dikker dan de 20 Gb iPod's.
[afbeelding]
Van links naar rechts: iPod 40 Gb, iPod photo 30 Gb, iPod (3G) 20 Gb

Oh ja, de iPod photo 30 Gb past in mijn oude iPod (3G) 20 Gb dock (wel niet 100% perfect, maar toch goed!)
Is dat nou toch een lader voor in de muur of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helemaal correct :P de lichtnetadapter wordt buiten de iPod mini en shuffle bij de overige iPods als standaard accessoire meegeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Oké, ik dacht al.
Ik zie het nu ook staan in de store.

En bij de normale 20gb iPod zit nog wel een firewire kabeltje zie ik nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynst2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09-2024
ik heb nog een aantal iPod Photo vraagjes;

- kan je alles in mappen rangschikken?
- kan je in de mp3's zoeken?
- zit er ook een FM radio op?
- kan elk mp3tje een thumbnail bevatten?
- zijn de menu's Nederlands?
- kan je bestanden beschermen met een wachtwoord?

[ Voor 14% gewijzigd door Ynst2003 op 07-03-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Ynst2003 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:30:

Wat dacht je, ik dump m'n vragen hier neer want http://www.apple.com/ipod/ vind ik te moeilijk?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynst2003
chem schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:34:
[...]

Wat dacht je, ik dump m'n vragen hier neer want http://www.apple.com/ipod/ vind ik te moeilijk?
niet alle antwoorden zijn daar te vinden hoor (de site van iPod Photo is btw deze)... en het is toch ook handig om van een iPod Photo gebruiker zelf zijn ervaringen te horen?
nog een vraag:
komen er om de zoveel tijd updates/firmware uit? Bijv. dat je wel met iPod wma's kan afspelen?

[ Voor 12% gewijzigd door Ynst2003 op 07-03-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 12-10 22:50
Die updates komen alleen uit als Apple daar zin in heeft. Voor de (nieuwe?) iPod Photo komt binnenkort nog een update uit (ze zeiden in maart), die een aantal nieuwe functies zou toevoegen. Maar dingen zoals wma afspelen moet je niet verwachten, er is lange tijd over gespeculeerd maar nog altijd niet van gekomen, en ja, waarom zou Apple? Hun eigen formaat verkoopt lekker, en het merendeel van de gebruikers gebruikt nog altijd mp3. Dus als je wma wil afspelen kan ik het je toch aanraden om naar een andere (jaja)mp3speler te kijken.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de 60GB photo gekocht. Ben er zeer tevreden over :)

Ja, je kan playlists maken
Er zit geen toesenbord op, maar als je goede id3 tags hebt kan je makkelijk artiesten en dan albums kiezen/
Nee.
:S?
Ja
- kan je bestanden beschermen met een wachtwoord?
Je kan natuurlijk altijd je bestanden inpakken in een beveiligde RAR ;)

http://www.xs4all.nl/~jelle90/ipod/
hier nog wat pics voor de liefhebber :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Aangezien mijn voorganger deze vraag beantwoorde met een vraagteken: ;)

Ja dat kan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynst2003
bedankt voor de antwoorden!
* nu nog ff sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 21:56

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik kick dit topci omdat ik vandaag naar de winkel (Dixons) ben geweest om even wat mp3-tjes te luisteren op de iPod 60 GB. Wat werkt dat allemaal soepel, voor je het weet staan de nummertjes er op + hoesjes.

Maar wat een uitermate belabberde geluidskwaliteit. En dat voor 459 euro. Het geluid mist een 'punch'. De bas mist. Het nummer "Split" van Sepultura begint met een lekkere vette basloop die door je lijf moet sidderen. Mooi niet. Ook het nummer "single" van Nothing but the Girl, wat enorm diepe en zware bassen bevat, klinkt niet zoals ik het gewend ben.

Ik heb dit getest met mijn eigen oordopjes (in-ear dingen van sony) en ik weet dat die wel goed geluid kunnen geven, met dikke bassen.

Conclusie: de ipod is absoluut de ideale mp3speler die er is: in de korte tijd dat ik er mee heb geklooid had ik de bediening direct onder de knie en deze werkt subliem, maar je moet voor jezelf heel goed uitmaken of de geluidskwaliteit wel voldoende is. Ik ben er niet tevreden mee, maar misschien iemand anders wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb zelf ook 3 weken gelden een oude 60gig photo voor 419euro gekocht en ik ben heel erg tevreden over de ipod en ook over de geluids kwaliteit. Maar mocht je goed geluid willen dan raad ik je de shure oordopjes zijn. deze zijn echt top icm de ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Waaa! Die shure dingen kosten nog eens 100 euro. Ik merkte dat met name als je het vollume wat opschroeft dat alleen het midden en hoge deel echt in vollume toeneemt, maar dat de bas gewoon ver achter blijft. De verkoper die ik het "slechte nieuws" vertelde "het spijt me maar ik wil hem niet" gaf zelf te kennen ook niet geheel tevreden te zijn over zijn eigen mini.

God, wat vind ik dit jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 11:29
Vorige week de Ipod Photo 30 gb gekocht. Ik ben er erg blij mee.
Wat betreft het geluid, als ik de standaard oordopjes gebruik mis ik enorm veel laag. Ook de hoge tonen komen er niet goed uit. Het geluid is erg flets. Wanneer ik mijn eigen dopjes van sony gebruik gaat de geluidskwaliteit flink omhoog. Mijn ipod dopjes ook maar aan me broertje gegeven. Hij blij, ik blij, iedereen blij.

Ik heb nog wel een vraag die ik hier maar ff stel. Is het ook mogelijk om te shuffelen binnen een playlist? Ik heb het nog nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Ja, in je instellingen Shuffle aanzetten :) Daarna shufflet hij elke playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 11:29
The Evil Brain schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:13:
Ja, in je instellingen Shuffle aanzetten :) Daarna shufflet hij elke playlist.
aaah op die manier. 1000x dank!
ik dacht dat dat enkel een shuffle voor je hele collectie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

trouwens, kun je op de iPod ook per playlist shuffle aan/uitzetten?

In iTunes kan dat wel, maar komt het dus ook zo op je iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Nee, het is óf Shuffle helemaal aan, óf uit op je iPod. Of je moet de optie 'Shuffle nummers' in het hoofdmenu gebruiken, dan is de rest nog wel gewoon op volgorde. Maar de volgorde in iTunes van playlists neemt de iPod over, dus als je daarin een beetje (manueel) gaat shuffelen, kun je dat weer op je iPod terugvinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Q schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:35:
Waaa! Die shure dingen kosten nog eens 100 euro. Ik merkte dat met name als je het vollume wat opschroeft dat alleen het midden en hoge deel echt in vollume toeneemt, maar dat de bas gewoon ver achter blijft. De verkoper die ik het "slechte nieuws" vertelde "het spijt me maar ik wil hem niet" gaf zelf te kennen ook niet geheel tevreden te zijn over zijn eigen mini.

God, wat vind ik dit jammer.
Dat ligt niet aan de iPod, dat ligt aan de Apple earbuds. Daarom zie je waarom ik Dixons niet moet, die verkoper heeft dus gezegd dat ie niet tevreden is met z'n mini, terwijl HIJ ZOU MOETEN WETEN dat de oordoppen van Apple niet van dermate hoge kwaliteit zijn en het niet de iPod is.

Sluit hem eens aan op degelijke hoorapparatuur en kom dan met een oordeel terug.

EN daarnaast komt er uit Etymotic ER-6i plugs ook nog eens beter geluid dan de 'lower-end' Shure dingen (e2c, e3c)

[ Voor 9% gewijzigd door miekd op 12-05-2005 20:41 ]

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

@miekd: ik heb van die Sony in-ear dingen weet exacte type niet, maar ze waren rond de 40/50 euro. Ze klinken wat mij betreft altijd prima, zoals ik hier boven al heb geschreven.

Mijn iBook vind ik qua geluid wel acceptabel qua bas, maar net op het randje. Ik heb begrepen dat je de iPod equaliser echter beter niet kan aanspreken omdat dat het geluid dan slechter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor oordopjes is de iPod idd wat te 'vlak' afgestemd en had het net als de shuffle een hardwarematige bassboost moeten krijgen en desnoods een extra line-out voor degenen die 'm graag op een willekeurige stereoset of duurdere koptelefoon aansluiten (anders klinkt het te opgefokt).

Misschien kun je het compenseren door de volumebegrenzer eraf te halen die speciaal aangebracht is op iPods die binnen de E.U. geleverd worden. Daar is wel ergens een patch voor te downloaden. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

The Evil Brain schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:40:
Nee, het is óf Shuffle helemaal aan, óf uit op je iPod. Of je moet de optie 'Shuffle nummers' in het hoofdmenu gebruiken, dan is de rest nog wel gewoon op volgorde. Maar de volgorde in iTunes van playlists neemt de iPod over, dus als je daarin een beetje (manueel) gaat shuffelen, kun je dat weer op je iPod terugvinden :P
Oke, bedankt :)
Pagina: 1