ik had een processortje (Athlon XP 1700+ Palomino) over na een upgrade van een poosje geleden.
deze had ik aan een vriend van mij gegeven voor in zijn oudere systeem.
hij heeft een sys met een Via KT133 chipset, en ondanks dat ie niet geheel goed herkend werd draaide hij rustig zn toeren op 1150MHz en standaard voltage.
het draaide allemaal goed, geen problemen...
...tot hij gisteren niet meer wilde opstarten
computer gaat gewoon aan, alles draait, maar beeld blijft zwart, geen piepjes.
omdat hij zijn eigen proc ook nog had, heeftie die eens terug gezet en alles deed het weer perfect.
ik bij mij de proc erin (in systeem waar die altijd goed in draaide) en zelfde probleem, alles doet het maar beeld blijft zwart.
dus:
proc getest in 2 verschillende systemen waarin hij het voorheen goed deed, doen allebei niks met deze proc en doen het goed met andere proc.
conclusie: deze proc (A1700+) is dood.
maar hoe kan dit nu eigenlijk?
er is niks afwijkends te zien aan de proc, core is gaaf, geen brand/oververhitting plekjes oid.
pics:

er zit tape over de lasercuts zodat er geen geleidende koelpasta oid inkomt, vandaar (maar dat is de oorzaak iig niet
)
Maar hij heeft een halfjaar op lagere snelheid dan spec gelopen, dus waarom dit ineens?
deze had ik aan een vriend van mij gegeven voor in zijn oudere systeem.
hij heeft een sys met een Via KT133 chipset, en ondanks dat ie niet geheel goed herkend werd draaide hij rustig zn toeren op 1150MHz en standaard voltage.
het draaide allemaal goed, geen problemen...
...tot hij gisteren niet meer wilde opstarten
computer gaat gewoon aan, alles draait, maar beeld blijft zwart, geen piepjes.
omdat hij zijn eigen proc ook nog had, heeftie die eens terug gezet en alles deed het weer perfect.
ik bij mij de proc erin (in systeem waar die altijd goed in draaide) en zelfde probleem, alles doet het maar beeld blijft zwart.
dus:
proc getest in 2 verschillende systemen waarin hij het voorheen goed deed, doen allebei niks met deze proc en doen het goed met andere proc.
conclusie: deze proc (A1700+) is dood.
maar hoe kan dit nu eigenlijk?
er is niks afwijkends te zien aan de proc, core is gaaf, geen brand/oververhitting plekjes oid.
pics:
er zit tape over de lasercuts zodat er geen geleidende koelpasta oid inkomt, vandaar (maar dat is de oorzaak iig niet
Maar hij heeft een halfjaar op lagere snelheid dan spec gelopen, dus waarom dit ineens?
[ Voor 1% gewijzigd door Puppetmaster op 27-02-2005 21:55 . Reden: typo's ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...