Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• CARLiCiOUS
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-10 02:24
hey luitjes,
ik wilde graag ook eens een 'echte' casemod doen (tot nu toe alleen nog maar een kast met raampje en neon lamp erin)
dus ik was van plan een nieuwe kast te kopen.. ik dacht aan een cm stacker
en de cm aquagate lijkt me wel chill
mijn vraag is.. kan ik mijn cpu en gpu (en misschien ook een water gekoelde psu) in 1 loop doen ? of moet ik nog meer uit gaan geven ? :P
ik draai een p4 prescott 3,2ghz op stock snelheid
en een leadtek geforce 6800LE (van 325 naar 410Mhz)
beide met stock koeling

cheers

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Het zou wel willen, maar als je cpu heter zou worden als je gpu dan word je gpu ook heter 8)7 Mja gewoon ff proberen dus ;)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:40
Waarom wil je je PSU gaan WC`en? Zinloos, er zijn nauwelijks van dat soort voedingen te vinden en je hebt altijd wel 1 fan nodig voor wat aircirculatie (CPU enz zijn niet de enige die warm worden)

Geldverspilling!

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

dat valt dan weer wel mee wat mijn collega tweaker daar zegt. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat de aquagate en erg prettige set is. Ik heb er nu nog alleen mijn cpu op zitten, maar je kan er ook je gpu mee koelen zonder prestatie verlies. Het is iig meer afhankelijk van de diameter van de slang tegenover de diameter van de connector op je wc blokje. er loopt ook een topic over dit ding op got.

• CARLiCiOUS
het ging mij er iig even om dat strax niet mijn gpu gaat stinken... omdat een prescott niet bepaald de cpu is die het minst warmte geeft...

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
Het is altijd mogelijk om al je componenten erop te gaan hangen. Of de kleine radiator het allemaal aan gaat kunnen is een andere vraag.

Doorbranden zie ik niet meteen gebeuren. Hoge temps wel.

Een prescott en een high-end VGA kaart zijn ni niet bepaald de koelste componenten om te gaan koelen.

Proberen zou ik zeggen. Eventueel achteraf nog ergens een rad in de case gaan hangen indien de temps te hoog worden. In een stacker heb je namelijk plaats zat.

Vindt het nogal belachelijk als ik een stacker zie met een µATX bordje, 1 schijfje en 2 CD drives.

[ Voor 10% gewijzigd door PeGys op 27-02-2005 22:02 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

als je het geld er voor hebt, (en zo niet, dan zou ik effe sparen) dan zou ik me niet gaan behelpen met een kant en klare set van CM. Ik zou gewoon een los systeem bij mekaar rapen, wat voor mijn gevoel toch altijd het beste werkt, omdat je alles zelf in de hand hebt. Gewoon pompje, radiator, recevoir, benodigde koelblokken, slangen, en een paar fijne klemmetjes.
iets meer kwijt, maar qua prijs-prestatie verhouding, meer de moeite waard imho.

MSI GX660R for the win!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
Volledig eens me uberotto, ik ga volgende maand bestellinkje plaatsen bij aqua-computer.
Niet van de goedkoopste maar goeie stuff :)

Een beetje verlies heb je altijd...

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 15:40
neem geen aquagate.... zonde van je centen, snap ook niet wat er casemodderig aan is :P

• CARLiCiOUS
nou ja.. het wordt dus geen aquagate.. in zo'n stacker is togh genoeg ruimte voor die losse onderdelen, en ook wel voor een 2e loop..

thx 4 the info :)
Pagina: 1