Zwarte muziek Cd's onleesbaar in PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen,

Ik heb vorig jaar de dubbel-CD van Sensation Black gekocht (ja, in een winkel met afrekenen enzo), maar op een of andere manier wil m'n computer die cd's niet lezen. Ik heb zo'n idee dat het komt door de kleur van de CD, die is namelijk helemaal zwart.

Normaal is een CD aan de onderkant altijd zilver, of goud. Deze muziek CD is helemaal zwart. Het is net gewoon plastic. Zo zwart als het doosje.

In een diskman en een gewone cd-speler doen ze het wel. Enkel in de PC niet. Als ik via "Deze Computer" de CD-Rom schijf open, dan is deze helemaal leeg.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik heb ook niet zo snel even een andere CD-Rom drive waar ik 't mee kan testen...

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien is het een kopieer-gerestricteerde cd?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
grote kans dat het een beveiligde cd is, kan me eigenlijk niets anders voorstellen

• Mexxus
Nope.. de Sensation White CD's, die zijn wel gewoon zilver, en die doen het wel gewoon...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 17:51
Zwarte cd's spelen prima af in een cd-rom speler (ik heb een 50tal zwarte cd's zelf gebrand).

Je hebt waarschijnlijk een cd met beveiliging te pakken. Probeer eens te kijken wat bijvoorbeeld EAC (www.exactaudiocopy.de) ervan bakt. Anders gewoon de MP3's downloaden en die afspelen.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22

DaWaN

'r you wicked ??

Zwarte CD's doen het gewoon in je PC, zoals gezegd; kopierbeveiliging waarschijnlijk

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Sensation White = zilver
Sensation Black = zwart

De naam zegt het al.
Ik heb hier ook een aantal muziek cd's met een swarte onderkant maar ik heb nergens last van.

• Mexxus
Een beetje vreemd dan..

Dan zouden ze op de Black versie een kopieerbeveiliging gemaakt hebben.. en op de White versie niet :/. Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk...

Verwijderd

Ik heb Sensation Black zelf ook gekocht en bij mij speeltie prima af. Volgens mij zit er dus geen beveiliging op, maar ligt het eerder aan de kwaliteit van de cd speler in je pc.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
JeanJeremy schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:18:
ik moet eerlijk zeggen dat toen ik de topic titel zag ik dacht dat het om R&B en HipHop cd's ging 8)7
LOL :+ :+ :+

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:47
Racistische CDRomspelers, what's next :P

Ik brand zelf weleens op zwarte CD's, van Feurio. Gaat verder goed. Misschien toch iets met je CDRom speler of een beveiliging? Het feit dat ze zwart zijn lijkt me iig niet de reden dat ze het niet doen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zwarte CD(rom)'s heb je ook als je originele PS1 cd's hebt. Niks mis met het cd'tje an sich dus, moet imho iets anders zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mexxus
Ik denk inderdaad dat het aan de kwaliteit van de drive ligt. Dat die moeite heeft met de zwarte onderlaag. Dat deze minder goed weerkaatst ofzo...

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
als je beveiliging ehbt maar je cd is legaal...
probeer dan eens Anydvd (van slysoft)
doet ook cd's vrij maken... dan zou je hem wel moeten kunnen afspelen...

Verwijderd

AnyDVD is inderdaad een goede optie, maar gebruik dan wel de versie die op de site staat en niet een vage kopie. Heb hier een CD-single van Anouk, die het alleen met de laatste versie van AnyDVD doet.

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 08:28

Gwannoes

Solderen moet je leren

Je kunt ook proberen de firmware van de drive te upgraden... Heeft bij mijn huisgenoot ook gewerkt.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Pagina: 1