Ik ben bezig met een boek in de hand om een aantal dingen te proberen in PHP maar ik krijg iets niet voor elkaar.
Doormiddel van een while constructie haal ik een aantal gegevens uit een database en vul daarmee een tabel.
Nu wil ik onder die tabel een horizontale lijn en dan een aantal links.
Maar wat ik ook probeer, de lijn en links komen naast de tabel. <p>/<br> tags werken niet.
Ik heb die </table> ook al buiten de phpcode gezet, maar het heeft geen effect. Ik zie iets over het hoofd heb ik het idee..
Doormiddel van een while constructie haal ik een aantal gegevens uit een database en vul daarmee een tabel.
Nu wil ik onder die tabel een horizontale lijn en dan een aantal links.
Maar wat ik ook probeer, de lijn en links komen naast de tabel. <p>/<br> tags werken niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?php
$query="SELECT * FROM leden";
$result = mysql_query($query);
mysql_data_seek($result,0);
while ($rij = mysql_fetch_array($result)){
// een volledige tabelrij naar het scherm schrijven
echo ("<tr>\n\t<td>" . $rij["id"] . "</td>\n\t<td>" . $rij["voornaam"] . "</td>\n\t<td>" . $rij["achternaam"] . "</td>\n\t<td>" . $rij["woonplaats"] . "</td>\n\t<td>" . $rij["telefoon"] . "</td>\n\t<td>" . $rij["geb_dat"] . "</td>\n\t<td>" . $rij["speltak"] . "</td>\n</tr>\n\n");
}
echo("</table>");
echo("</p>");
?>
<hr>
<p><a href=frm_lid_invoegen.php>Een lid toevoegen</a> | <a href=leden.php>Leden
overzicht</a> </p> |
Ik heb die </table> ook al buiten de phpcode gezet, maar het heeft geen effect. Ik zie iets over het hoofd heb ik het idee..