Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 15:33

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb overal in huis RJ45 wandcontactdozen, nu wil ik op een paar er van telefoon zetten, hoe verbind ik het zo door dat ik dus van een ingaande lijn zeg 3 uitgangen maak (zodat er dus in 3 kamers telefoon gebruikt kan worden? Het gaat me niet om het aansluiten van de modulair plugjes etc. maar puur om het oplossen van het 1 naar meer verbindingen m.b.v. patchpanelen in de gevallen dat een switch dus niet werkt...

Cogito Ergo Credo

• Paul
  • Laatst online: 11:06
Ik neem aan dat ze ergens samen komen :) Ik zou er een aantal gewoon dmv een kroonsteen verbinden of zo.

Als het samenkomt op een patchpaneel zou er een extra patchpaneel bij kunnen hangen (of ongebruikte poortjes gebruiken) om zo poorten aan elkaar te knopen (dus je punch-down-tool even van knipstand afhalen).

Je moet iig de middelste 2 contacten hebben, de volgorde maakt niet uit (iig voor POTS, ISDN zou ik niet weten, wel dat je die moet termineren aan het einde van de bus).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
normaal gesproken gebruikt analoge telefonie pin 4 en pin 5 van een patchpanel (wit/blauw)

Wat je kan doen om van 1 aansluiting 4 aansluitigen te maken is 1 utp stekker te maken met 4 contrastekkers. Wij gebruiken hier panduit systemen en die heeft losse inzet contrastekkers voor de patchpanelen en dit is dus heel handig voor het maken van verloopjes. gewoon aan beide kanten een aderpaar uitlaten komen op pen 4 en pen5

http://www.panduit.com/pr...s.asp?param=955&ig_id=137

Of ik lees het verkeerd en jij wil gewoon verschillende outlets doorverbinden. Wat je dan kan doen is een nietgebruikt deel van je patchpanel doorlussen. (als je dus een x10 paneel heb gewoon de wit blauw doorlussen van 4 stuks. en dan de 3 telefoonaansluitingen doorpatchen naar dit blokje van 4 en het 4e blokje prik je door naar de analoge aansluiting van KPN.

Mocht je isdn toestellen hebben dan kan je natuurlijk in je patchrack zo`n isdn koppelstukje hangen met afsluitweerstand. en daar de aansluitingen op patchen zo heb ik ook mijn isdn aansluitigen zitten.

[ Voor 41% gewijzigd door raymonvdm op 27-02-2005 20:02 ]

• jopiek
  • Laatst online: 19-11 15:33

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
hmm er zijn dus met een bestaand paneel niet echt speciale oplossingen voor... kroonsteentjes is echt zo fout dat doe ik dus echt niet, maar de tweede reactie lijkt me wel wat, gewoon doorpatchen dus...

het is allemaal analoog telefoon (wel via VoIP router)

Cogito Ergo Credo