Toon posts:

PC stopt na 1 a 2 seconden met opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar uur heb ik het probleem dat m'n computer stopt nadat hij 1 seconde aanstaat. Ik krijg dus niet eens beeld. Als ik de computer aanzet loopt alles 1 seconde (het lampje van het moederbord brand ook) alle ventilatoren werken, alles, en dan hoor je een pieptoon en dan valt ie uit. Als ik vlak nadat ik de powerknop heb ingedrukt de resetknop in blijf drukken blijft ie wel aan maar start ie dus niet verder op.

Ik heb ook m'n reset-switch op m'n power-aansluiting op m''n mainboard aangesloten (m'n reset knop gebruikende als een power-knop dus), maar hetzelfde probleem: na een paar seconde valt ie uit. Daarna heb ik nog ff een jumper verandert op m'n moederbord waardoor de power geregeld werd via de aan en uit switch (0/1 switch achterop) van m'n voeding, maar ook dit gaf hetzelfde probleem.

Iemand een idee waar het aan kan liggen? Als iemand een idee heeft hoor ik dat graag, want het is een bijzonder slecht moment dat m'n eigen computer het niet doet want er staan belangrijke gegevens op voor school.

Thijs

PS. ik ben een vrij brave computer-gebruiker. Kwa aantal hardware-onderdelen is de computer vrij kaal en aan overclocken doe ik niet. Daar kan het volgens mij niet aan liggen dus

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 19:25 ]

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02 17:54

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Geef eens wat meer info over je computer.. Doet de computer het trouwens ineens of al vaker last van gehad? :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 22:10

riffey#4

aka Beever#4

Al geprobeerd de stroom er even helemaal af te halen (stekker er uit)?

In de handleiding van het moederbord gekeken wat 1 piep betekent? (misschien videokaart of geheugen kapot)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een computer van Vobis en hij is bijna 3 jaar oud. De specificaties weet ik niet precies allemaal, maar er zit een athlon XP 2000 processor in en een Soltek motherboard. Ik heb ook al de DVD-drives, hardeschijf en diskette station los gekoppeld van de stroom en geprobeerd om em dan op te starten maar ook dat werkte niet. Probleem nog niet eerder gehad nee.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik kan niks vinden in de handleiding. Het is een Soltek SL-75DRV5 Socket A Mainbord trouwens

Verwijderd

Meestal is betekend een piep dat er iets niet goed is aangesloten of stuk is.
Heb je al geprobeerd het geheugen er uit te halen schoonblazen er erop nieuw indoen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 20:05 ]

Verwijderd

Miischien ff voeding testen, trek de moederbord connector los en verbind 2 pinnentjes met elkaar , meen grijs en rood ;> weet niet zeker.

Maar als de voeding uitvalt weet je waar t aan ligt :D:D

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:58
in het boekje van je mobo zoek je op welk Bios je hebt en bij

http://bioscentral.com/

staat je bios er vast wel bij

suc6!

(rechterbovenhoek staan de beepcodes)

[ Voor 14% gewijzigd door Yofresh op 27-02-2005 20:10 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 20:08:
Miischien ff voeding testen, trek de moederbord connector los en verbind 2 pinnentjes met elkaar , meen grijs en rood ;> weet niet zeker.

Maar als de voeding uitvalt weet je waar t aan ligt :D:D
Groen en zwart!

Verwijderd

Topicstarter
"BEEP CODE MEANING POSSIBLE CAUSE
1 Beep (No video) Memory refresh failure Bad memory "

M'n geheugen eruit halen heb ik net geprobeerd maar het werkt niet

Hoe kan je je voeding testen? Wat bedoel je met de kabel naar het moederbord losmaken? Bedoel je de voedings kabel van de veoding naar het moederbord? En moet ik die pin dan bevestigen op de voedings kabel op de groene en zwarte???

Verwijderd

Topicstarter
wat ik zojuist nog heb gedaan: Geheugen eruit gehaald, geheugenslot gestofzuigt en geheugen er weer in. Videokaart erin, slot gestofzuigt en er weer in. Maar het mocht niet baten. De videokaart en het geheugen zagen er ook niet slecht of vies uit overigens.

hoe nu verder?

Verwijderd

heb je al geprobeerd zonder videokaart op te starten.
Als hij dan een andere bliep geeft weet je dat het daar aan ligt.
denk namelijk niet dat het aan de voeding of iets dergelijks ligt het is meestal bij voeding zo of stuk dus geen piep of hij werkt gewoon

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 20:49 ]

Verwijderd

testen emt vervangers mischien een idee, kijken of je nog ergens een ander reepjes heb liggen van ram geheugen en een andere videokaart, anders ffies een van je maten liev aankijken

Verwijderd

Topicstarter
net geprobeerd zonder videokaart op te starten, geen effect

zonder geheugen op laten starten geen effect, geheugen in de 3 verschillende banken geprobeerd (ik heb 1 module maar) geen effect.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:57:
net geprobeerd zonder videokaart op te starten, geen effect
bedoel je met geen effect zelfde piepje

zonder geheugen op laten starten geen effect, geheugen in de 3 verschillende banken geprobeerd (ik heb 1 module maar) geen effect.
als het goed is moet er altijd geheugen in zitten anders krijg je een piepje.

Verwijderd

Ik heb hier sinds vanochtend met mijn broertjes pc hetzelfde probleem. Een lange pieptoon, en dan een onderbreking, en dan weer een lange pieptoon.

Het is een Medion pc van 20 november 2002. En de Medion helpdesk vertelde mij dat hij vermoede dat het aan de videokaart of aan de voeding lag. Ook kon hij me vertellen dat er een Medion MB-NED 5000 moederbord inzat.

Ik vroeg of ik het mijn de voeding uit mijn pc kon proberen (amd 3500+ Sli systeem), maar de beste man zei dat er beter gewacht kon worden op de monteur.

We hebben dit probleem al 1x eerder gehad. We hebben toen na een paar uur tevergeefs proberen naar de helpdesk gebeld, en toen we die pieptoon wilden laten horen, was er geen pieptoon meer en starte de pc gewoon weer op. (jomanda :? )

Verwijderd

je pc moet altijd ram hebben dus toch maar ff een plak ram lenen bij iemand en testen of jou plak meenemen naar iemand en jou ram erbij prikken en memtest draaien.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:44

Dentheman

Zie signature

Volgens mij is het het mobo, heb ik ook een keer gehad met mijn amd 2200+ en msi k7 nog wat.

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
"Ik heb hier sinds vanochtend met mijn broertjes pc hetzelfde probleem. Een lange pieptoon, en dan een onderbreking, en dan weer een lange pieptoon"

da's dus niet hetzelfde probleem als bij de mijne, ik heb 1 korte piep

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:47:
"Ik heb hier sinds vanochtend met mijn broertjes pc hetzelfde probleem. Een lange pieptoon, en dan een onderbreking, en dan weer een lange pieptoon"

da's dus niet hetzelfde probleem als bij de mijne, ik heb 1 korte piep
Ik heb het probleem net opgelost. Grafische kaart goed schoongemaakt, en het slot ook. Toen werkte alles weer 8)7 :?
Pagina: 1