Toon posts:

[2000] Install Netfinity server - driver_irql_not_equal bsod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het installeren van mijn netfinity server, gaat de installatie van windows (maakt niet uit welke, ik heb zowat alles al geprobeerd) niet verder.

Na het booten van de server krijg ik dit scherm te zien:
install.jpg

Hier worden dus de bestanden ingeladen voor de setup.

Na dit ingeladen proces zou de installatie van windows dus moeten beginnen.
Echter bij mij krijg ik het volgende scherm:
install2.jpg

Wanneer ik de server opniew wil opstarten krijg ik de melding: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Met wat gezever dat ik wat hardware moet ontkoppelen en dan weer koppelen om te zien of dat het probleem oplost.

Ik krijg dus geen een windows versie geinstalleerd op deze machine.

Ik gebruik een IBM netfinity 5600 met de volgende hardware specs:
2x p3 600 proc
512 mb geheugen
4x 18,2 gig scsi IBM schijven
bios versie 2.20
serverraid versie van IBM 3.60.06
AIC-7897 scsi host adapter

Ik probeer win2000 server te installeren maar krijg dit dus niet voor elkaar
Ik heb geprobeerd een nieuwe versie van het bios en raid configuratie te downloaden (dit is ook gelukt), maar als ik deze uitpak kan dat alleen in dos. als ik die uitpak in dos moet ik een diskette plaatsen. als ik dat gedaan heb zou die de bestanden op de diskette moeten zetten maar dat doet die dus niet want dan krijg ik een foutmelding dat er geen goede diskette inzit heel vaag allemaal.

Ik heb deze file gedownload http://www-1.ibm.com/supp...s&loc=en_US&lang=en&cc=US

en dan krijg ik de volgende melding als ik het bestand wil uitpakken en dus die bestanden op een andere diskette wil zetten: insert a blank high density diskette in driver B <-- dat is dus ook al gek and press enter.

Als ik een andere diskette plaats krijg ik de volgende foutmelding: the image file has been corrupted

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 19:29 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je nu al even gechecked of je geheugen ed wel goed is :? (zoals ook werd verteld in je vorige topic)

eerst 100% zeker weten of de hardware goed is, anders kan je blijven klooien met installeren, dit gaat dan natuurlijk nooit werken

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (via een tooltje op de netfinity server) gecheckt of de hardware goed is.
Dit is dus het geval.

Ik moet dus nu die driver van de scsi kaart en de raid controller op een floppy hebben zodat ik tijdens de installatie van windows op F6 kan drukken en de IBM drivers kan laden anders gaat het installaren nooit lukken.

Het probleem is alleen dat ik een foutmelding krijg als ik de bestanden van het bestandje af wil halen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier aub ook zelf op te letten :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:36
Het probleem is alleen dat ik een foutmelding krijg als ik de bestanden van het bestandje af wil halen.
Hmmmm hoe bedoel je dit?

Is je gebruikte floppy wel goed?, of misschien is je diskdrive wel kapot.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 12:18

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Als es ge-Google-d ??

Bron

RETAIN tip H171471

Microsoft Windows 2000 fails to install if you have more
than eight drives in the system.

Symptom
Microsoft Windows 2000 Setup fails during text mode setup.

Affected configurations
The system is any of the following IBM Netfinity servers:

...........
a Netfinity 5600 server, type 8664, any model

etc

Of even bij IBM op de site zoeken:

RETAIN tip H171373,

Support & downloads >
Microsoft Windows 2000 installation fails on ServeRAID 4L - Servers

Source
RETAIN tip H171373

Symptom
While installing Microsoft Windows 2000 on a server configured with a Netfinity ServeRAID-4L Ultra160 SCSI Controller, you may receive the following error: "Setup has encountered an error and cannot continue. The following status codes ...... (0x4, 0x1, 0, 0)"

Affected configurations
.............

The system is any of the following IBM Netfinity servers:

.....

* a Netfinity 5600 server, type 8664, any model
....

The system is configured with the following option(s):

* a Netfinity ServeRAID-4L Ultra160 SCSI Controller, Option part number 37L6091, FRU part number 09N9540

The following network operating systems are affected:

* Microsoft Windows 2000 Professional
* Microsoft Windows 2000 Server
* Microsoft Windows 2000 Advanced Server
* Microsoft Windows 2000 Datacenter Server

The system has the symptom described above.

Workaround
In order to install Windows 2000, you will first need to configure your ServeRAID controller with a maximum of two logical drives.

After installation is concluded, you can then configure as many logical drives as needed (up to the eight supported by the controller).

Sterkte

[ Voor 8% gewijzigd door Pantagruel op 27-02-2005 22:56 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier kan ik wat mee!
Bedankt ik ga het uitproberen.

De rest ook bedankt hoor.
En sorry voor de topic titel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een document gevonden op de IBM website dat beschrijft hoe je een installatie moet uitvoeren en waar je allemaal rekening mee moet houden bij een installatie van Windows 2000 server:

http://www-307.ibm.com/pc...nt.do?lndocid=MIGR-4PAU4F

Hier een overzicht van alle laatste drivers voor de IBM Netfinity 4000R, 4500R, 5000, 5100, 5600

http://www-1.ibm.com/supp...psg1MIGR-4LXJQF&loc=en_US

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pantagruel schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:55:

Workaround
In order to install Windows 2000, you will first need to configure your ServeRAID controller with a maximum of two logical drives.

After installation is concluded, you can then configure as many logical drives as needed (up to the eight supported by the controller).

Sterkte
Ik heb je raad opgevolgt en wilde voor mijn raid controller twee logical drives gaan aanmaken.
Als ik in het menu zit om mijn raid controller in te gaan stellen zie ik de volgende melding in het menu van de controller status.

***controller is bad ***

Nou begrijp ik best dat dit niet goed is en ben ik ondertussen op zoek naar een oplossing voor dit probleem.
Hetgeen ik wil gaan proberen is de driver voor de raid controller te gaan upgraden naar de laatste versie. Iemand anders nog ideeen?
Wat ik eventueel ook nog kan doen is de raid controller uit schakelen (wat veel gemakkelijker is) maar ik krijg deze optie niet gevonden in het bios. Iemand hier misschien een antwoord op?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het eindelijk voor elkaar dat ik de laatste versies heb van het bios, de scsi controller en de raid controller.

Ik heb nog steeds geen goede driver kunnen vinden die ik moet laden tijdens het setup scherm van Windows (F6).
Hierdoor kan ik dus geen windows versie installeren.

Ik heb al een aantal drivers geprobeerd van de IBM website maar telkens als ik de floppy erin doe en een enter geef om de driver te gaan installeren krijg ik een melding dat het bestand TXTSETUP.OEM niet gevonden kon worden op de diskette.
Dus ik zal wel de verkeerde drivers downloaden maar ik wordt er langzamerhand een beetje moe van. Het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg voor drivers op de IBM website.

Kan iemand misschien eens meekijken of ik er misschien overheenkijk:

Product: Netfinity 5600 8664-21G
Original description: 2x PIII 600MHz (256KB), 512MB ECC SDRAM (3x128), 3x 9.1GB HDD, ServeRAID-3L + Dual Channel Ultra2 LVD SCSI, 10/100 Ethernet, PCI, Tower (5x10)

Ik heb gekeken op deze link: http://www-307.ibm.com/pc...dingPage.vm&validate=true

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 09:14:.... telkens als ik de floppy erin doe en een enter geef om de driver te gaan installeren krijg ik een melding dat het bestand TXTSETUP.OEM niet gevonden kon worden op de diskette...
Heb je al verzonnen dat je die 26r0649.exe eerst moet uitpakken op een floppy?
't Klinkt een beetje alsof je zo stupid bent om die 26r0649.exe gewoon op de flop te kopiëren.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 09:37:
[...]
Heb je al verzonnen dat je die 26r0649.exe eerst moet uitpakken op een floppy?
't Klinkt een beetje alsof je zo stupid bent om die 26r0649.exe gewoon op de flop te kopiëren.
Nee zo STUPID was ik nog net niet...
Ik zal 26r0649.exe proberen of die wel werkt.
Ik heb er namelijk al een aantal geprobeerd maar nog geen een werkende kunnen vinden.
Thnx voor het nummer, ik zal laten weten of het gelukt is.
Pagina: 1