[MCE] welke tv kaart voor mce?

Pagina: 1
Acties:

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:16
hey,

ik zoek voor mijn zelf samengestelde mce pc nog een goede tv kaart, wat is de beste kaart die het meest op tv kwaliteit lijkt voor een redelijke prijs, prijs is niet heel belangrijk maar moet wel binnen de perken blijven.

Verwijderd

Gewoon tv via de kabel neem ik aan? Hauppauge PVR150MCE dan maar :P

• rusman
inderdaad gewoon tv via de kabel, ik heb een oude tv en wil deze vervangen voor mijn 17"monitor en wil daarom dus het beste kwaliteit via de tv kaart,

Verwijderd

rusman schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:14:
inderdaad gewoon tv via de kabel, ik heb een oude tv en wil deze vervangen voor mijn 17"monitor en wil daarom dus het beste kwaliteit via de tv kaart,
Houdt er wel rekening mee dat de resolutie van tv via de kabel laag is dus van kwaliteit op een 17" monitor moet je niet te veel verwachten.

• rusman
maar hoe is de kwaliteit dan?

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:12
pixelachtig met veel ruis.

• rusman
en daar valt niks op te veranderen? ook niet met betere tv kaart?

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:12
nee, vergelijk het met een dvd, als je die op je computer bekijkt zie je ook veel meer ruis, en is het beeld minder mooi dan op de tv. De resolutie van een tv is veel lager en daarom ziet film en tv er gewoon mooier uit.

Je kan beter een leuke tv kopen van panasonic of samsung met 55cm voor 249 euro.

• rusman
maar ik vind dvd kwaliteit op tft wel goed eigenlijk.. is tv vergelijkbaar dan?

Verwijderd

TV via de kabel bestaat uit minder pixels dan dvd dus is het minder scherp. Of je moet niet full-screen kijken, dan is het wel scherp. Of je moet niet zo dicht op je TFT gaan zitten, dan is het wel scherp :)

Digitale TV daarentegen is wel (bijna) DVD-kwaliteit, alleen lijkt het er op dat dat weer niet compatible is met MCE2005 (tot nu toe dan). Dit omdat we hier in Nederland voor digitale tv een smartcard nodig hebben en PCI-kaarten met smartcard-readers tot nu toe nog niet door MCE2005 worden ondersteunt.

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08-2025
Het punt is dat een computer monitor veel veel beter is dan een TV. De inherente slechte kwaliteit van een TV signaal (uit de kabel) zie je dus veel beter op de computer. Vergelijk het met een slechte 64kbps mp3: op kutspeakertjes hoor je niet dat de mp3 slecht is, maar op een hifi installatie is het in ene niet meer om aan te horen, omdat de slechte kwaliteit in ene veel meer opvalt. Een TV 'verdoezelt' de slechte kwaliteit van het signaal, maar op de computer komen alle foutjes duidelijk naar voren. Komt ook omdat je gewoonlijk meters ver weg zit van een TV en dicht op je computerscherm. Dus zolang je maar op afstand blijft, valt het allemaal wel mee. Gewoon doen.

Nog ff over die TV kaart keuze: die Hauppage is prima, maar heeft maar 1 tuner. Je kan dus niet tegelijkertijd TV kijken en een andere kanaal opnemen (je kan wel hetzelfde kanaal kijken en opnemen). Als je dat wel wil moet je een twin-tuner kaart kopen (wordt ondersteund in MCE 2005). Hauppage heeft ook zo'n kaart. Die is wel wat duurder...

[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Cheeks op 02-03-2005 12:14 ]

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 20:57
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:09:
Digitale TV daarentegen is wel (bijna) DVD-kwaliteit, alleen lijkt het er op dat dat weer niet compatible is met MCE2005 (tot nu toe dan). Dit omdat we hier in Nederland voor digitale tv een smartcard nodig hebben en PCI-kaarten met smartcard-readers tot nu toe nog niet door MCE2005 worden ondersteunt.
Dat heb je niet helemaal goed, kijk maar eens op deze link: http://www.microsoft.com/...ediacenter/settopbox.aspx :)

Verwijderd

mtthw schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:13:
[...]

Dat heb je niet helemaal goed, kijk maar eens op deze link: http://www.microsoft.com/...ediacenter/settopbox.aspx :)
Ik had het ook over PCI-kaarten ;)

Bij een set-top-box (waarvan er idd een aantal worden ondersteunt) wordt het signaal analoog naar de PC gestuurd waardoor je dus kwaliteitsverlies hebt. Hauppauge heeft wel een USB-kastje maar volgensmij wordt ook deze nog neit onder MCE2005 ondersteunt.

Verwijderd

De kabelaars gaan toch digitale TV gratis aanleveren, zou een digitale tunerkaart dan geen oplossing zijn? O nee ik realiseer me net dat dat pas in de volgende MCE release beschikbaar komt. }:O

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 12:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:25:
De kabelaars gaan toch digitale TV gratis aanleveren, zou een digitale tunerkaart dan geen oplossing zijn? O nee ik realiseer me net dat dat pas in de volgende MCE release beschikbaar komt. }:O
Dat is DVB-C, volgensmij wordt dat al helemaal niet door MCE ondersteunt (weet het niet 100% zeker). Met een set-top-box werkt dat natuurlijk wel maar ook hier zit je weer met je analoge verbinding naar de pc toe.Moet je niet ineens gaan editten he ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 12:32 ]

• rusman
ik denk nie dat ik een digitale tuner nodig heb.. lijkt me wel makkelijk maar niet nodig. ik ga voor de goedkope versie:D
Pagina: 1