Toon posts:

audio tv aansluiten op versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, heb het volgend probleem.

wil de audio van mijn tv naar mijn versterker om zo een beter geluid te hebben. dit lukt niet volledig!

heb een audio uitgang (stift rood/wit) op de tv waar ik de verbinding maak met de versterker, alles werkt prima als ik een dvd bekijk maar als ik het video kanaal van de tv verander naar tv kanaal met de afstanbediening van de tv dan krijg ik het geluid niet van de tv op mijn audio uitgang, op dat moment speelt de tv zijn geluid uit zijn boxen en het geluid van de dvd blijft via de audio uitgang naar mijn versterker gaan.
vervelend want wil het geluid ook van het tv kanaal kunnen versterken. als de dvd volledig afstaat krijg ik ook geen audiosignaal met gewoon tv te kijken.

de kabeltv is rechtstreeks aangesloten op de tv en de dvd is aangesloten op de tv met een scartkabel.

heb op de tv 2 scartverbindingen, weet wel niet of het 2 ingangen zijn of 1 ervan een uitgang. verder heb ik nog een koptelefoonuitgang, en een video-uitgang.

bij mijn vorige tv werkte de beschreven aansluiting wel en nu maar gedeeltelijk, weet iemand raad?

ps, het gaat over een JVC tv van 1,5 jaar oud.

Groeten
Willy.

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
mijn tv heb ik aangesloten aan mijn receiver via scart, misschien dat het bij jou ook op die manier werkt.
echter mijn dvd speler heb ik direct aan mijn receiver hangen zodat er minder ruis is, een extra kabeltje trekken kan vaak ook geen kwaad he :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Is het niet een instelling in je tv, waarbij je kan opgeven welke kanaal uit gestuurd moet worden.

Bij mij tv is het namelijk wel zo dat het kanaal wat ik selecteer (kijk) uitgestuurd wordt op de audio out

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:26
Je moet een verloop van scart naar tulp hebben, en ik zou het geluid van de DVD appart op je versterker aansluiten.
En je moet de ext 1 aansluiting hebben van je tv.

[ Voor 3% gewijzigd door Ad de Jong op 27-02-2005 19:18 ]

Mijn profiel op Discogs