Toon posts:

iPod Shuffle - Synchronisatie uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien in mijn vorige topic (iPod Shuffle - Synchroniseren uitschakelen) mijn vraag niet goed begrepen werd en men denkt dat ik geen handleiding kan lezen opnieuw mijn vraag:

Hoe schakel ik de synchronisatie uit van mijn iPod Shuffle? Ik wil namelijk bestanden van mijn HD/iTunes bibliotheek verwijderen, maar zodra ik de iPod Shuffle aansluit werkt iTunes de iPod bij en verwijdert hij deze ook uit de iPod. Dit wil ik dus voorkomen.

En nee, dit staat (in tegenstelling tot de gewone iPod) niet in het optiemenu van de iPod Shuffle.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Dat kan dus niet :) Je iPod is altijd een afspiegeling van (een gedeelte van) je Library, en dus kan het nooit zo zijn dat er liedjes wél op je iPod staan en niet in iTunes. Behalve als je ze in disk-mode erop zet, maar dan kan de iPod ze weer niet afspelen.

Dit geldt trouwens waarschijnlijk niet voor andere programma's, zoals ephpod of een plugin voor Winamp, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, daar heb ik wat aan. Wat een klote ding dan, want ik kan dit wel met mijn gewone iPod.

Ik ga die andere tools 's proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:40

Nietzman

Woei!

Lijkt me héél erg stug dat het niet zou kunnen.

Bij de gewone iPod staat het overigens ook niet in het optiemenu van de iPod zelf, maar bij de eigenschappen in iTunes. Preferences> iPod en daar de Automatic update uitvinken.

Lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nietzman schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:18:
Lijkt me héél erg stug dat het niet zou kunnen.

Bij de gewone iPod staat het overigens ook niet in het optiemenu van de iPod zelf, maar bij de eigenschappen in iTunes. Preferences> iPod en daar de Automatic update uitvinken.

Lijkt me...
Daar heb ik dus ook gekeken, maar daar staat het echt niet tussen bij de Shuffle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:58:
Ik wil namelijk bestanden van mijn HD/iTunes bibliotheek verwijderen, maar zodra ik de iPod Shuffle aansluit werkt iTunes de iPod bij en verwijdert hij deze ook uit de iPod. Dit wil ik dus voorkomen.
Als dat de vraag is dan had ik je inderdaad verkeerd begrepen, maar dat stond er ook iets minder duidelijk.
Anyway, ik heb de '2' uit de topictitel even verwijderd :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:40

Nietzman

Woei!

Ik neem aan dat je gewoon de recentste versie van iTunes met goede shuffleondersteuning gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nietzman schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:26:
Ik neem aan dat je gewoon de recentste versie van iTunes met goede shuffleondersteuning gebruikt?
Yup, heb versie 4.7.1.30...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Via dit artikel kwam ik op deze guide. In de handleiding staat op pagina 12 een andere methode, via Autofill ("To set iTunes to leave songs you've already chosen on iPod shuffle when you click Autofill")

[ Voor 14% gewijzigd door Daedalus op 27-02-2005 19:30 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:29:
Via dit artikel kwam ik op deze guide. In de handleiding staat op pagina 12 een andere methode, via Autofill ("To set iTunes to leave songs you've already chosen on iPod shuffle when you click Autofill")
Volgens mij worden dan nog de mp3's verwijderd tijdens het updaten van je iPod die niet meer in de library staan...

Ik las ook dit:

"If you've erased the music library on your computer, there's no way to use the Finder or My Computer to copy the songs from your iPod to reconstitute the library on your computer. One solution is to encode the songs from your CD collection again, then sync your new library with iPod. If you purchased songs from the iTunes Music Store and didn't back them up, there's no way to download them again. You'll have to buy new copies of the songs."

Wat klote zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:06
Daarvoor zou je dit even kunnen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:38:
[...]

Volgens mij worden dan nog de mp3's verwijderd tijdens het updaten van je iPod die niet meer in de library staan...

Ik las ook dit:

"If you've erased the music library on your computer, there's no way to use the Finder or My Computer to copy the songs from your iPod to reconstitute the library on your computer. One solution is to encode the songs from your CD collection again, then sync your new library with iPod. If you purchased songs from the iTunes Music Store and didn't back them up, there's no way to download them again. You'll have to buy new copies of the songs."

Wat klote zeg.
Ik weet niet waar je het precies vandaan hebt, maar dat is het officiële verhaal van Apple. Apple bied geen mogelijkheid in zijn software om muziek van een iPod naar een computer te krijgen. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Er zijn zat utilities die muziek van een iPod naar een computer kunnen kopiëren.

Ik ben zelf niet bekend met de iPod shuffle, maar er zit in iTunes niet een venster zoals die in die guide stond:
Afbeeldingslocatie: http://www.info.apple.com/images/kbase/61019/61019_1.jpg
Dit kun je vinden onder iTunes -> Voorkeuren -> iPod

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:44:
Ik ben zelf niet bekend met de iPod shuffle, maar er zit in iTunes niet een venster zoals die in die guide stond:
[afbeelding]
Dit kun je vinden onder iTunes -> Voorkeuren -> iPod
Nee, die zit er dus niet, zoals ik al eerder aangaf. Dat is alleen bij de gewone iPod, de Shuffle heeft dit helaas niet.

Bedankt voor die link naar iPod Copy Center, Internetinfo. Ik ga hem straks even proberen

Wat ik overigens wel duidelijk wil maken is dat het me niet zozeer gaat om het kopieeren van mp3's van de iPod naar de HD. Het gaat me er puur om dat ik files van mij HD wil gooien, maar wel op mijn Shuffle wil laten staan zonder dat iTunes ze verwijdert als ik de Shuffle aansluit.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinant
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 10:19
Het op meerdere pc's gebruiken van een ipod is inderdaad werkelijk klote. Itunes is er gewoon om geld te maken. Het is zorgt ervoor dat wanneer ik een nummer bij itunes koop, iemand anders niet ff zijn/haar ipod in je pc kan duwen om het nummer ook op de ipod te zetten. Oftewel met itunes gaat het niet lukken.
Maar er is hoop. Zonder Itunes werken. Dat kan. Je moet je Ipod initialiseren met Itunes (er komet een map op te staan Ipod_Control. Vervolgens kun je gewoon met je verkenner ergens op je Ipod muziek neer zetten. Op je Ipod zet je het programma'tje rebuild_db.exe (9kb, dus je hoeveelheid mp3's hoeven er niet echt onder te leiden ;) ). Deze dubbelklikken en gaan!!!
Ik kan ondertussen geen werkende link naar dit bestand meer vinden, maar met een beetje zoeken vind je er vast nog wel een...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:55

PSN: djmurcielago

Pagina: 1