[Debian] Apache+php+mysql. Mysql geeft probs

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:51

topic mag wel rename naar [Debian] Webserver, MySQL geeft problemen

hallo,

ik heb apache geinstalleerd, ging goed, php en mysql via apt-get.

oké, allemaal leuk en aardig, maar er is nu een probleempje. Ik kan gewoon in de shell op mysql inloggen, maar hij geeft in scripts foutmeldingen. In phpmyadmin zegt ie dat hij de extensie mysqli.so niet kan laden. Locate mysqli.so geeft ook 0 results.

de foutmelding bij scripts:
code:
1
2
3
Warning: Unknown(/home/redhat/uitvoeren.php): failed to open stream: Permission denied in Unknown on line 0

Warning: (null)(): Failed opening '/home/redhat/uitvoeren.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in Unknown on line 0

Phpmyadmin
code:
1
2
Kan de mysqli extentie niet laden,
Controleer de PHP Configuratie

Ik hoop dat iemand mij wegwijs kan maken want ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar het wil me gewoonweg niet lukken. Heel internet afgezocht. over mysqli valt weinig te vinden behalve dat dat sinds mysql 4.1 std is.

Hoop dat de experts me dan een handje kunnen helpen :)

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 27-02-2005 18:28 ]

• cavey
  • Laatst online: 16-12-2025
ga eens op zoek naar je php.ini file

en kijk daar of er ergens een ; of een # voor een mysql module zit.

of maak een test.php aan en zet daar in:
PHP:
1
<?php phpinfo(); ?>

en controleer de output of je er wel mysql support in hebt zitten (het zou wel moeten, als je LAMP straight vanuit debian packages hebt zitten installeren).

• RedHat
http://red-hat.homeip.net

de ; = voor de module weggehaald. dus het zou moeten werken.

http://red-hat.homeip.net/php.ini
staat in /etc/php4/apache2/

code:
1
include_path    .:/usr/share/php:/usr/share/pear    .:/usr/share/php:/usr/share/pear

denk dat hier wat mis mee is. dit komt uit de phpinfo

[ Voor 62% gewijzigd door RedHat op 27-02-2005 18:54 ]

• cavey
jups, mysql support zit er wel in... en dergelijke.. hmm

heb je al een user in mysql geconfigureerd?
die bij de databases kan en mag? (en vergeet niet een mysqladmin reload te doen... )

probeer anders zelf of je met een klein scriptje een verbinding kan maken met je mysql database.

http://www.php.net/mysql_connect

als dat ook werkt, moet het toch ergens in de rechten zitten voor phpmyadmin...

• RedHat
code:
1
2
3
Warning: Unknown(/home/redhat/uitvoeren.php): failed to open stream: Permission denied in Unknown on line 0

Warning: (null)(): Failed opening '/home/redhat/uitvoeren.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in Unknown on line 0

zodra ik een mysql_connect doe.

Ik snap het echt niet.... Hoop toch echt dat hier iemand me uit de brand kan helpen :)

[ Voor 17% gewijzigd door RedHat op 27-02-2005 19:41 ]

• cavey
eh, wat ik net op icq had geroepen:

het lijkt erop dat uitvoeren.php niet geopend kan worden?

voer je uitvoeren.php uit, of doe je ergens een include ("uitvoeren.php"); aanroep?

Laat anders het stukje code eens zien waar het op fout gaat?

maar een mysql_connect("insert parameters here"); zou toch echt niet moeten gaan klagen over een "Failed opening '/home/redhat/uitvoeren.php' for inclusion" error, maar meer iets van "couldn't connect to database "........" " foutmelding....

• RedHat
Probleem opgelost

toch een glitch in de install.... een schone install met apt-get install apache mysql-server php php4mysql phpmyadmin mutt proftpd en nog wat zooi wat ik nodig had was genoeg... jaj
Pagina: 1